Achtergrondkleur van het menu wijzigen

Bezig met een stijl voor je website? Of voor heel de community? Laat hem ons zien.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Eboards
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 sep 2006, 23:58

Achtergrondkleur van het menu wijzigen

Bericht door Eboards » 13 sep 2006, 00:26

Hallo! Ik ben bezig met het maken van een eigen template (passend bij de sitekleuren) en nu het bijna klaar is, blijft er toch nog één onopgelost probleem dat me ervan weerhoudt om het forum al online te gooien. Ik heb me er al suf opgezocht en nog steeds lukt het me niet... :(

Struikelblok is de achtergrondkleur van het menu bovenaan het forum (met daarin ondermeer FAQ, Zoeken, Profiel, Gebruikerslijst...).

Afbeelding

Hier zie je dat het menu wit is... en zo heb ik het ook ingesteld in het administratiepaneel. Want die kleur zorgt tegelijk ook voor de witte lijnen tussen de kolommen. En dat wil ik zo houden.
Maar m'n menu wil ik uiteraard in een ander kleur. Alleen, in het administratiepaneel moet je voor zowel het menu als voor die tussenlijnen dezelfde kleurcode ingeven. M.a.w. als ik het één verander, verandert het ander mee. En ik wil het dus NIET in dezelfde kleur.

Dus heb ik maar wat gezocht en allerlei dingen geprobeerd met de backgroundcolor van het menu die staat aangegeven in overall header.tlp

Code: Selecteer alles

<body bgcolor="{T_TD_COLOR2}" text="{T_FONTCOLOR1}" link="{T_BODY_LINK}" vlink="{T_BODY_VLINK}">
<a name="top"></a>
<table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="10" border="0" align="center">
... 
...en er tevens voor gezorgd dat in theme info.cfg {T_TD_COLOR2} niet #FFFFFF (wit) is.

Code: Selecteer alles

$subSilver[0]['td_color2'] = "555555";
...en ik neem aan dat ik in subSilver.css niets moest veranderen aangezien daar enkel de fontcolor staat aangegeven?

Code: Selecteer alles

/* The register, login, search etc links at the top of the page */
.mainmenu		{ font-size : 11px; color : #FFFFFF }
a.mainmenu		{ text-decoration: none; color : #006699;  }
a.mainmenu:hover{ text-decoration: underline; color : #DD6900; }
Na ondermeer dit geprobeerd te hebben lukt het me maar niet om die witte achtergrond weg te krijgen. Weet iemand dus, hoe ik dit op een andere manier kan wijzigen dan in het administratiepaneel? Want die witte kolomlijnen wil ik liefst behouden.

Iemand hier raad mee? Alvast bedankt! :thumb:

Gebruikersavatar
Luuk
Berichten: 7311
Lid geworden op: 22 okt 2003, 10:07
Locatie: Delft

Bericht door Luuk » 14 sep 2006, 19:43

Geef eens de link naar je forum, dan kan ik het beter zien.
Als in overall_header.tpl de css staat, en niet de link, moet je de kleuren in het admin paneel aanpassen. Aanpassen in het .cfg bestand heeft zowiezo geen zin, alleen voor het installeren van de stijl.
Afbeelding

Eboards
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 sep 2006, 23:58

Bericht door Eboards » 17 sep 2006, 12:56

Hallo Luuk!

Het is me gelukt ( :D :D :D ...) met de methode die je in deze topic ( http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=32111 ) schreef. Hartelijk dank! :thumb:

Gesloten