Forum in precies dezelfde layout als mijn website maken

Bezig met een stijl voor je website? Of voor heel de community? Laat hem ons zien.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
MMMMike
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:19

Forum in precies dezelfde layout als mijn website maken

Bericht door MMMMike » 10 sep 2006, 00:33

Hallo allemaal,

Wellicht is deze vraag al veel vaker gesteld, ik kon echter de betreffende thread niet vinden - excuses.

Ik heb een website gemaakt in HTML gekoppeld aan CSS. De site is volledig naar wens echter ik wilde er nog een phpbb-forum bij hebben. Het forum is volledig geïnstalleerd op mijn subdomein en werkt gewoon goed. Nu wil ik echter het forum in precies dezelfde lay-out hebben als de website. Ik weet hoe ik de stylesheet van subSilver moet aanpassen en heb de meeste celachtergronden ook al aangepast. Hoe krijg ik het forum nu voor de rest precies hetzelfde als mijn website?

Bij voorbaat dank,

Mike!

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door svenn » 10 sep 2006, 10:16

Dat gebeurt best in templates/subSilver/overall_header.tpl en templates/subSilver/overall_footer.tpl

die worden op bijna alle pagina's geladen. als je die aanpast naar de layout zal hij vermoedelijk wel helemaal goed zitten.

suc6

MMMMike
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:19

Bericht door MMMMike » 10 sep 2006, 14:44

Dus als ik het goed begrijp dan is het slechts een kwestie van de overall_header.tpl en overall_footer.tpl aanvullen met de DIV's die al in de stylesheet (CSS) staan van mijn website?

In welk bestand dien ik die elementen uit mijn stylesheet (van de website) toe te voegen? In de stylesheet van het forum?

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door svenn » 10 sep 2006, 16:46

ik dacht dat je het Css van je forum reeds had aangepast, dat kan in subSilver.css daarna kan je overall_header.tpl en overall_footer.tpl aanpassen aan de design; (vb versmalde header ect ect...) als je echt je forum wilt gaan bewerken heb je alle .tpl bestanden nodig.

index pagina -> index_body.tpl ,
...

heel wat werk overigens.. :)

suc6

Gesloten