jepSpambot schreef:Nu is het opgelost
[KIJK] Modelautoforum.nl, de site voor echte liefhebbers
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- DaMnNaTiOn
- Contacteer:
- Cheeta
- Contacteer:
ziet er goed uit alleen dit mag wel ietsjes duidelijker en niet alles daarin is ook echt nodig.
Code: Selecteer alles
Home
Forum
Shoutbox
Kennis Bank
Forummodel
Forummeeting
Adressenlijst
Nieuwsbrief
Links
Kalender
Regels
FAQ
Forum Crew
Gebruikerslijst
Gebruikersgroepen
Rangen
Statistieken
Jaarlijkse verkiezingen
Geschiedenis
Contact
Don't mess with BD and save the Cheeta's!
Hier moet inderdaad een nieuwe indeling voor komen.Cheeta schreef:ziet er goed uit alleen dit mag wel ietsjes duidelijker en niet alles daarin is ook echt nodig.
Code: Selecteer alles
Home Forum Shoutbox Kennis Bank Forummodel Forummeeting Adressenlijst Nieuwsbrief Links Kalender Regels FAQ Forum Crew Gebruikerslijst Gebruikersgroepen Rangen Statistieken Jaarlijkse verkiezingen Geschiedenis Contact
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!
Misschien wel leuk om te vermelden dat door het succes van het forum en de daaruit vloeiende activiteiten in de toekomst ik inmiddels de een stichting heb opgericht waar alles nu onder valt.
Ik heb dit gedaan o.a. om de volgende redenen.
Ik heb dit gedaan o.a. om de volgende redenen.
- Het scheiden van privé en zakelijke financiën voor de belasting.
- Als er iets gebeurt ben ik niet persoonlijk verantwoordelijk maar de Stichting. Ik en de andere 2 bestuurleden (wettelijk verplicht aantal) zijn alleen verantwoordelijk bij zware nalatigheid.
- Je krijgt sneller dingen voor elkaar omdat je een Stichting bent en geen privé persoon, je krijgt sneller vertrouwen . Bijvoorbeeld het werven sponsors e.d.
Informatie over stichtingen in het algemeen:Doel
Artikel 2
1. De stichting heeft ten doel:
a. het bij elkaar brengen van verzamelaars van schaalmodellen (met name model-auto's) op het internet, danwel op enige andere wijze, waarbij gelegenheid wordt geboden tot discussie, ruilen, uitwisselen van ervaringen etcetera;
b. het bevorderen en stimuleren van de schaalmodel(auto)hobby met alle bijbehorende zaken;
c. het verrichten van alle verdere handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.
2. De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door het hebben en (onder)houden van één of meer websites en verder met alle geoorloofde wettige middelen.
Vermogen
Artikel 3
De middelen van de stichting bestaan uit:
a. opbrengsten van acties;
b. schenkingen, erfstellingen en legaten;
c. subsidies;
d. vruchten uit eigen vermogen;
e. alle andere geoorloofde inkomsten.
Ik wil via deze weg gelijk mijn dank uitspreken aan Notarispraktijk Interwaert uit Hardinxveld-Giesendam voor de zeer mooie prijs de ze hebben gerekend voor de oprichting van deze stichting :thumb:kvk schreef:Een stichting wordt opgericht, om met behulp van een bepaald vermogen een doel te realiseren. Een stichting heeft géén leden. In de statuten staat welk doel de stichting heeft. Een stichting mag wel winst maken, maar aan de uitkering van de gemaakte winst zijn beperkingen gesteld. Zo moeten de uitkeringen een ideële of sociale strekking hebben.
Om deze reden is de stichting, net als de vereniging, geen geëigende vorm om een onderneming te starten. Een stichting wordt meestal gebruikt bij een ideëel of sociaal doel.
Oprichtingsvereisten
Een stichting wordt opgericht bij notariële akte of testament. Een stichting kan door één of meerdere personen worden opgericht. Onder personen kunnen zowel natuurlijke personen als rechtspersonen (bijvoorbeeld een BV) worden verstaan. De notariële akte bevat naast een oprichtingsverklaring ook de statuten van de stichting.
Het is gebruikelijk dat de statuten naast deze punten ook regels bevatten over de organisatie en inrichting van de stichting. Voor wijziging van de statuten is eveneens een notariële akte vereist. De stichting moet worden ingeschreven in het handelsregister. Zolang dit niet is gebeurd, is iedere bestuurder ook privé aansprakelijk. Aangezien een stichting winst mag maken, kan zij dus wel degelijk een onderneming zijn.
Aansprakelijkheid
De stichting is een rechtspersoon en daarom een zelfstandig drager van rechten en plichten. De bestuurders van een stichting zijn dus niet aansprakelijk voor schulden van de stichting. Bij stichtingen die onder de vennootschapsbelasting vallen, zijn wel de anti-misbruikwetten van toepassing. Bestuurders van zulke stichtingen kunnen onder bepaalde omstandigheden aansprakelijk worden gesteld (zie bij BV).
Belastingen
Het is erg ingewikkeld om te bepalen of een stichting wel of geen BTW moet afdragen. U kunt hiervoor dan ook het best een belastingdeskundige of de Belastingdienst raadplegen. Stichtingen zijn alleen vennootschapsbelasting verschuldigd, als zij een onderneming drijven. Er is sprake van een onderneming als er een min of meer duurzame organisatie is van kapitaal en arbeid, die door deelname aan het economisch verkeer winst probeert te maken.
Sociale zekerheid
De bestuurders van een stichting zijn niet in loondienst van de stichting. Hoewel honorering van het werk van bestuurders niet verboden is, vallen zij daarom niet onder de werknemersverzekeringen. Verder kunnen stichtingen wel werknemers in dienst hebben.
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!
Ik draai nu nog onder 2.0.6. Ik had het eigenlijk moeten bijhouden de updates. Nu heb ik er geen tijd voor. Is er mischien een tutorial beschikbaar waar alles van 2.0.6 naar 2.0.11 instaat?bee schreef:Muiter, heb je al geupdate naar versie 2.0.11? Zou ik wel zsm doen als ik jouw was, omdat het een veiligheidsprobleem dicht wat in alle voorgaande versies wel zit.
-
Op phpbb.com kun je die handig vinden:
http://www.phpbb.com/phpBB/catdb.php?cat=48
hier zie je hoe wat je handmatig moet veranderen als updates

Wat denken jullie hiervan als nieuwe forumnavigatie?
(er staan punten in die nog geïntroduceerd moeten worden)Modelautoforum.nl navigatie
Stichting Modelautoforum.nl
Doelstelling van de stichting
Contact gegevens
Geschiedenis
Partner worden
Forum
Bezoek het forum
Gastenboek
Registreer jezelf
Log in
Je favoriete topics
FAQ
Regels
Member websites
Ledenlijst
Groepen
Statistieken
Zoeken
Verkiezingen
Modelauto van het jaar
Modelautowinkel van het jaar
Overige activiteiten
Shop
Catalogus
Kennisbank
Adressenlijst
Kalender
Forummodel
Forummeeting
:thumb:Eminemzdogz schreef:Op phpbb.com kun je die handig vinden:
Inmiddels na flink wat uurtjes werk en veel hulp van dit forum is in principe alles klaar. Er mist alleen nog een nieuw header voor de website.
Graag hoor ik jullie mening en of er geen vreemde dingen in staan of die niet kloppen. Hier is de testversie te vinden: http://www.modelautoforum.nl/forum/ en je kunt inloggen met test/test.
Graag hoor ik jullie mening en of er geen vreemde dingen in staan of die niet kloppen. Hier is de testversie te vinden: http://www.modelautoforum.nl/forum/ en je kunt inloggen met test/test.
Ondanks de lange peroide van testen is er toch iets fout gegaan. Het importeren van de oude database zorgt ervooor dat de hele server bij mijn provider crashed.
De word traag zodra men een forum opent. Waarschijnlijk heb ik een mod toegevoegd die hiervoor zorgt. Om die reden heb ik de mod 'Topic Preview' verwijderd. Deze vraagt volgens mij alle berichten op van het bewuste forum en niet alleen van de huidige pagina die je opent. Dit zou de hoge serverload kunnen verklaren.
De word traag zodra men een forum opent. Waarschijnlijk heb ik een mod toegevoegd die hiervoor zorgt. Om die reden heb ik de mod 'Topic Preview' verwijderd. Deze vraagt volgens mij alle berichten op van het bewuste forum en niet alleen van de huidige pagina die je opent. Dit zou de hoge serverload kunnen verklaren.