[KIJK] hondenforum

Bezig met een stijl voor je website? Of voor heel de community? Laat hem ons zien.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
kodi

hondenforum

Bericht door kodi » 10 mei 2004, 03:22

Gestart als eigen forumpje en uitgegroeid tot een forum waar men zijn ei kwijt kan omtrent honden...

ik ga niet opscheppen, maar we hebben een mooi gezellig gebruikersgroepje, dat niet noodzakelijk moet groeien.

ik plaats het hier enkel om te laten zien wat ik al heb opgebouwd:
5 forumstijlen
4 talen
een hoop MODS/hacks geïnstalleerd: VLAGGEN, ONLINE laatste 24u, MESSAGE ICONS, IMAGES op forum automatisch verkleinen, ICON online/offline op dit moment, ...

http://www.herdertjesforum.be/

dat is de reden waarom ik nu een extra MOD wil toepassen, om enkele zaken gescheiden te houden. En dat is ook aantrekkelijker voor bepaalde groepen. België is ook Franstalig, er hebben al enkelen zich gemeld, zelfs Duitstaligen en Duitsers, maar ze komen niet terug. Omdat er enkel Nederlands gesproken wordt.

Komt daarbij dat ik een subforum voor een club wil opzetten, zonder de rest te veranderen, maar dan wordt het allemaal veel te lang, op de indexpagina.

micha3L

Bericht door micha3L » 10 mei 2004, 08:47

Het forum is nog veel ste standaard..
Probeer eens de kleuren te veranderen ofzo..

M0DS zijn wel leuk..
Header mag wel wat groter..

Veel succes verder nog :bier:

kodi

Bericht door kodi » 10 mei 2004, 09:47

Dank je :wink:

met verandering...
bedoel je dus zelf templates en stijlen aanmaken.

Ik dacht dat je bedoelde met standaard, dat Subsilver er alleen opstaat.

Er staan 5 stijlen en 4 talen op, om al veel meer mogelijkhedn te geven dan andere forums. 't Is al heel veel werk geweest hoor :? :lol:
'k Zal bij 1 stijl de kleuren eens veranderen. 't Is nog te zien of mijn pootjes er dan nog bij passen :? :wink:

En momenteel plan ik de overstap naar MySQL, als dat probleem(pje) met Access niet werkt.
Heb al een nieuwe installatie met subforums in MySQL staan, nu die nog volledig aanpassen aan wat ik al had.

En dan kan 'k de subforums elk een aparte kleur geven. dus die kleuren komen dan nog wel...

De header... je bedoelt het logo. Ik heb daar ook een nieuwe voor klaarstaan, die een stuk breder is.

't Zal een heel werkje zijn, maar als 't af is zal alles nog veel sneller gaan (tov met Access), veel mooier zijn en veel interessanter indeling. 8)

micha3L

Bericht door micha3L » 10 mei 2004, 11:26

Dat voorspelt veel goeds :bier:

Maar ter beschikking: Met een standaard template bedoelen wij idd subsilver maar ook templates die je zo upload waar niks aan gedaan word :wink:

Maarja .. veel succes verder

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 10 mei 2004, 14:32

Kodi, ik weet niet met wat of hoe je die index pagina hebt gemaakt, maar de links en plaatjes zijn alleen aan te klikken in Internet Explorer, Gecko browsers (Mozilla, Firefox, Cameo, Netscape) en Opera hebben last van een soort onzichtbare layer die ertussen ligt. Hier zou ik naar kijken als ik jou was, want op deze manier kunnen mensen met alternatieve browsers je forum niet eens bereiken. ;)

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 10 mei 2004, 14:45

Alles is bijna allemaal al gezegd behalve dat het rustiger zou zijn om de categorie namen niet met HOOFDLETTERS te schrijven. Staat een stuk rustiger.

kodi

Bericht door kodi » 10 mei 2004, 15:12

er komt ook een nieuwe portaalsite, zekers. Is toch meer werk dan ik gedacht had. En nog heel veel ideëen klaarstaan.

de voorpagina die er nu staat heb ik snel zelf gemaakt alweer een tijdje geleden, onze gebruikers hebben tot nu enkel internet explorer gebruikt, dus nog geen problemen ervaren. Maar gaat dus weer wat veranderen, nog meer structuur erin.

de hoofdletters, interessant, ik zocht gewoon iets voor de titels van de categoriën, zodat ze zeker opvallen als zijnde verschillend van de rest. Ze mogen zelfs iets minder opvallen dan de rest van de pagina. Misschien gewoon in cursief. of < TT >

V!ncent
Contacteer:

Bericht door V!ncent » 11 mei 2004, 18:04

ik vind het zelf nog standaard.

Nick V
Contacteer:

Bericht door Nick V » 12 mei 2004, 16:04

ik vind het ook nog veel te standaard, en dat ik heb er al heel veel werk inzitten valt best mee, vergeleken met spammersheaven en andere erg verboude fora :thumb: :roll:

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 12 mei 2004, 20:09

nick v en pc 4 live, moet ik jullie effe an de regels herinneren, bij deze laatste waarschuwing, anders zijn jullie beide rechten verspeeld
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

kodi

Bericht door kodi » 14 mei 2004, 00:37

ben al aan het plannen voor een nieuw hoor.
In MySQL deze keer, zoals ik altijd heb gedaan.
Access was eens een uitdaging. Heb tot nu toe geen last ondervonden met al die MODS, maar nu is er toch 1 en die wil niet lukken. Dus gaan we best op MySQL over.

Maar Access was dus echt wel kijken en aanpassen. 'k heb zelfs wat javascripts ertussen gezet voor de invoer, zodat er geen fouten of halve teksten verschenen.

Gezien andere hondenfora, zitten we wel met veel meer aanpassingen. En 'k zoek altijd MODS die andere hondenforums nog niet hebben. Zelfs de pootjes komen op vele hondenforums nog niet voor.

Een eigen Stijl komt er aan, ik heb al een paar ideëen uitgewerkt, nu nog zien of het ook goed uitkomt.

'k Doe voorlopig alles alleen, en nog eens de uitgebreide website en marketing van de hondenclub erbovenop.

Als 't vakantie is zal 'k het nog verder en sneller uitwerken.
trouwens, 'k wil eerst nog gewoon andere interessante stijlen, templates, ... bekijken en installeren. :thumb:
als er vorderingen zijn, laat ik het zeker weten, maar het wordt druk, dus dit een tijdje laten rusten en stilaan het nieuwe installeren.

kodi

Bericht door kodi » 03 jun 2004, 09:14

Nieuwe template

aan het uittesten...

en ook een portaal aan het uittesten 8)

Podium4

Bericht door Podium4 » 03 jun 2004, 13:10

Het is nu al een stukje beter.. ik zou je trouwens wel aanraden de witte tabel op je portaal te centreren. Alle knoppen doen het nu wel in mijn browser (Opera) dus de layer waar mosymuis het een paar berichten terug over heeft, zal weg zijn nu.

Nog wat opmerkingen over je portaal:

- Nadat je de witte tabel hebt centreert, centreer dan ook het logo;
- Plaats de vijf buttons m.b.t het forum iets naar rechts;
- Dit stuk:
een gezellig en leerrijk forum voor zowel
liefhebbers, sympathisanten en geïnteresseerden
in herdershonden...

*** iedereen welkom ***

Klik hier om verder te gaan
Zet dat anders neer... een ander uitlijning, maar geen centrering
- Verdeel de onderste twee Duitse en Franse teksten netjes over de breedte van de witte tabel. Zorg ervoor dat de teksten in ieder geval even breedt zijn. Zet dus liever wat minder tekst op een regel.

Als ik jouw was, zou ik ook nog even naar de forum index kijken. Ik vind het op het eerste gezicht een beetje rommelig overkomen, maar ik zie zo snel niet waardoor dat komt....
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

kodi

Bericht door kodi » 03 jun 2004, 19:21

ok, even herbekeken... :wink:

de forumindex ook... dat komt door de kalender en de voorkeurinstellingen,
ik heb ze wat rechter geplaatst en meer op een lijn, dan staat het beter uitgelijnd. :)

ff de verwijzing op de eerste pagina teruggezet... :D

Gesloten