Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
LazyTiger
Bericht
door LazyTiger » 25 mei 2004, 12:47
phpBB Search Engine Optimization:
http://www.able2know.com/forums/about15132.html
Code: Selecteer alles
## This MOD will make the following changes.
## 1) Remove the "View Latest Post" icon and link on index.php (Craven de Kere)
## 2) Make the date of the last post link to the last post like the icon did on index.php (Craven de Kere)
## 3) Unlink the username of the last post on index.php (Craven de Kere)
## 4) Remove listing of moderators on index.php (AbelaJohnB)
## 5) Remove session IDs for all search engine spiders (Darlantan)
## 6) Unlink the username of the last post on viewforum.php (Craven de Kere)
## 7) Remove the "View Latest Post" icon and link on viewforum.php (Craven de Kere)
## 8) Make the date of the last post link to the last post like the icon did on viewforum.php (Craven de Kere)
## 9) Unlink the author username on viewforum.php (Craven de Kere)
## 10) Remove signatures for guest views (Craven de Kere)
## 11) Remove avatars for guest views (Craven de Kere)
## 12) Remove personal info (Profile, IM, PM, AIM, etc) for guest views (darbyrob)
## 13) Unlink the username of the last post on search.php (Craven de Kere)
## 14) Remove the "View Latest Post" icon and link on search.php (Craven de Kere)
## 15) Make the date of the last post link to the last post like the icon did on search.php (Craven de Kere)
## 16) Unlink the author username on search.php (Craven de Kere)
## 17) Link the user post count to a search of the user's posts (Craven de Kere)
## 18) Make Auth list on viewtopic.php invisible to search engines (Craven de Kere)
## 19) Make the previous and next topic links invisible to search engines (Craven de Kere)
## 20) Removes the sitename from page titles, improving keyword weight (Craven de Kere)
## 21) Change the page title of the index page to a hardcoded site name because of the site name removal (Craven de Kere)
## 22) Hide forum stats from guests and spiders (Craven de Kere)
## 23) Static URLs with mod_rewrite, see the included file (Craven de Kere)
heb hem nog uitgeprobeerd, (moet hem nog uploaden) maar ik ga ervan uit dat het werkt.
punt 23 is een aparte: Static HTML pages are search engine candy. The latest version of this MOD has the ability to generate static HTML urls for search engine spiders and guests.
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 25 mei 2004, 13:04
Ik heb deze tut ook gelezen, en heb er bij de ontwikkeling van de nieuwe template wat bepaalde punten betreft ook op gelet.
Zo heb ik handmatig alle session_id's verwijderd (#5) uit de links door het hele forum heen, omdat ik dacht dat dit tot nu toe altijd de reden was dat Google niet verder keek dan mijn index. Echter, nu Google inmiddels opnieuw verschillende keren is langsgeweest is de indexering nog steeds erg
minimaal.

-
LazyTiger
Bericht
door LazyTiger » 25 mei 2004, 13:08
ik had al zo´n vermoeden dat jij hem ook al gebruikt had.
wat is het nu van de naam in de zoek opdracht toe te voegen: site:forum.mosymuis.nl spammers heaven ?
resultaten op
http://www.spammersheaven.nl zijn misschien ook wel groter.
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 25 mei 2004, 16:58
LOL, da's wel een blunder zeg

-
desert spider
Bericht
door desert spider » 25 mei 2004, 17:03
lol
wil iemand dit vertalen zou dat wel fijner zijn omdat dit niet goed te leesen is omdat ik niet zo goed in engels ben
-
Luuk
Bericht
door Luuk » 25 mei 2004, 17:11
wat moet je vertaald hebben?
-
WebSiteNet
-
Contacteer:
Bericht
door WebSiteNet » 25 mei 2004, 17:34
Ik denk die lijst. Als je in het inet wereldje wilt komen moet je engels kunnen. Mods zijn in het engels en de meeste info ook.
-
desert spider
Bericht
door desert spider » 25 mei 2004, 17:39
zit in de eerste ben 13 en dislecties dus makelijk gaat het niet
ik kan het wel leesen maar begrijp sommige woorden niet
-
V!ncent
-
Contacteer:
Bericht
door V!ncent » 25 mei 2004, 17:42
ff door de vertaal mashine gehaald
## Deze MOD zal de volgende veranderingen maken.
## 1) Verwijdert het "Bekijkt de Laatste Post" beeld en schakel op index.php (Wordt Gehunkerd naar de Kere)
## 2) Maakt de datum van de
laatste post schakel naar de laatste post zoals de beeld deed op index.php (Is Gehunkerd naar de Kere)
## 3) Maakt Los de username van de laatste post op index.php (Wordt Gehunkerd naar de
Kere)
## 4) Verwijdert opname in een lijst van moderator op index.php (Abelajohnb)
## 5) Verwijdert sessie IDENTIFICATIES voor iedereen zoeken motor spinnen die die die(Darlantan)
## 6)Maakt de username van de laatste post op viewforum.php (Wordt Gehunkerd naar de Kere)
## 7 Los) Verwijdert het "Bekijkt de Laatste Post" beeld en schakel op viewforum.php (Wordt Gehunkerd
naar de Kere)
## 8) Maakt de datum van de laatste post schakel naar de laatste post zoals de beeld deed op viewforum.php (Is Gehunkerd naar de Kere)
## 9) Maakt Los de auteur username op
viewforum.php (Wordt Gehunkerd naar de Kere)
## 10) Verwijdert handtekeningen voor gastoverzichten die die die die(Gehunkerde (die naar de Kere Gehunkerd Wordt) naar de Kere)
## 11)Verwijdert (die naar de Kere Gehunkerd Wordt) avatars voor (die naar de Kere Gehunkerd Wordt) gastoverzichten
## 12) Verwijdert persoonlijke info (het Profiel, IM, NA DE MIDDAG, hET DOEL,
enz.) voor gastoverzichten (darbyrob)
## 13) Losmaakt de username van de laatste post op zoektocht.php
## 14) Verwijdert het "Bekijkt de Laatste Post" beeld en schakel op zoektocht.php
##15) Maakt de datum van de laatste post schakel naar de laatste post zoalsDe beeld deed op zoektocht.php (Is Gehunkerd naar de Kere)
## 16) Maakt Los de auteur username op zoektocht.php
(Wordt Gehunkerd naar de Kere)
## 17) Verbindt de gebruiker post telling naar een zoektocht van de gebruiker post (Wordt Gehunkerd naar de Kere)
## 18) de Uitvoering Auth lijst op
viewtopic.php onzichtbaar te zoeken motoren (Wordt Gehunkerd naar de Kere)
## 19) Maakt het vorige en volgende onderwerp verbindt onzichtbaar te zoeken motoren (Wordt Gehunkerd naar de
Kere)
## 20) Verwijdert de sitename om om de van is die die die die die dieVan pagina titels, verbeterend trefwoord gewicht (Wordt Gehunkerd naar de Kere)
## 21) Verandert de pagina titel van de index pagina naar een hardcoded plaats naam wegens de plaats naam wegruiming (Wordt Gehunkerd naar de Kere)
## 22) Huid forum stats van gasten en spinnen (Wordt Gehunkerd naar deKere)
## 23) Statische URLs met mod_rewrite, ziet het omvate bestand (Wordt Gehunkerd naar de Kere) die die die die
hum.... je moet dit niet te letterlijk nemen en de .php bestanden zijn ook vertaald duss

houd er rekening mee! :thumb:
-
Dennis
Bericht
door Dennis » 19 sep 2004, 11:14
mosymuis schreef:Ik heb deze tut ook gelezen, en heb er bij de ontwikkeling van de nieuwe template wat bepaalde punten betreft ook op gelet.
Zo heb ik handmatig alle session_id's verwijderd (#5) uit de links door het hele forum heen, omdat ik dacht dat dit tot nu toe altijd de reden was dat Google niet verder keek dan mijn index. Echter, nu Google inmiddels opnieuw verschillende keren is langsgeweest is de indexering nog steeds erg
minimaal.

Als ik nu kijk zijn er bijna 2000 in de index opgenomen (nog niet geïndexeerd)
Resultaten 1 - 10 van circa 1.950 van www.spammersheaven.nl
Ik neem aan dat je in de tussentijd wat aangepast hebt?
Ik heb een 6 maanden geleden de mod toe gepast dat er geen SID is bij het bezoek van een gast (google) maar op één of andere manier wil hij maar een 7 viewtopic's indexeren.
Of is het niet juist?
Dennis
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 19 sep 2004, 13:32
DAMnet schreef:Ik neem aan dat je in de tussentijd wat aangepast hebt?
Nee, Google had blijkbaar gewoon wat tijd nodig. En blijkbaar werkt dit Gogle guest sid mod gewoon niet, je kunt het ook op mijn manier doen.
-
Dennis
Bericht
door Dennis » 19 sep 2004, 13:42
mosymuis schreef:DAMnet schreef:Ik neem aan dat je in de tussentijd wat aangepast hebt?
Nee, Google had blijkbaar gewoon wat tijd nodig. En blijkbaar werkt dit Gogle guest sid mod gewoon niet, je kunt het ook op mijn manier doen.
Het wertke wel beetje
Want eerst wilde google helemaal NIKS doorzoeken (4 á 5 mnd) en na mod na een paar weken wel.
Was jouw manier dan??
Wijziging: Ik had op Di 27 Apr 2004 0:09 SID MOD uitgevoerd
op Di 04 Mei 2004 21:50 kwam GOOGLE langs (weer)
En op Do 06 Mei 2004 0:52 had hij eindelijk wat geïndexeerd
Zie evenentueel: http://damnet.nl/forum/viewtopic.php?t=46
Dit ligt zeker aan de MOD.....
Laatst gewijzigd door
Dennis op 21 sep 2004, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 20 sep 2004, 13:23
DAMnet schreef:Was jouw manier dan??
Handmatig alle append_sid() functies eraf slopen. Monnikenwerk...
-
Dennis
Bericht
door Dennis » 21 sep 2004, 09:19
mosymuis schreef:DAMnet schreef:Was jouw manier dan??
Handmatig alle append_sid() functies eraf slopen. Monnikenwerk...
Maar zoals ik het nu kan zien heeft de guest (Goolge) toch helemaal geen SID als hij een bezoek brengt?
(of je me beetje op weg wil helpen)
Dennis
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 21 sep 2004, 09:52
DAMnet schreef:Maar zoals ik het nu kan zien heeft de guest (Goolge) toch helemaal geen SID als hij een bezoek brengt?
Hmm nee, daar
lijkt het niet op nee. Misschien nog langer afwachten?
-
Dennis
Bericht
door Dennis » 21 sep 2004, 17:14
mosymuis schreef:DAMnet schreef:Maar zoals ik het nu kan zien heeft de guest (Google) toch helemaal geen SID als hij een bezoek brengt?
Hmm nee, daar
lijkt het niet op nee. Misschien nog langer afwachten?
Nee lijkt me niet, half jaartje geleden indexeerde hij het e.e.a. zijn daarna wel viewtopics bij gekomen, maar niet bij GOOGLE.... zou het aan de bezoekersteller kunnen liggen???
Hij indexeerd de viewtopics NIET, het zijn er nu nog maar 5
http://www.google.nl/search?q=damnet.nl ... 8&filter=0 Terwijl het weken 7 was en dode links zijn er niet.
Ik merk zelfs dat google DEAD links soms wel eens langer dan een jaar bewaard.
Kijk het kan fluctueren, maar hij zou toch eens verder moeten gaan???