- Topic gesplitst uit super-nieuwsbrief, vanwege de nieuwe discussie.
-mosy

me 2...mosymuis schreef:5 maanden geleden kende ik ook nog geen letter PHP.
Hier ben ik het niet mee eens; je krijgt er inzicht door maar om het echt te leren ontkom je niet aan een cursus of boek.P.T. schreef:door het installeren van mods, bekijken wat de mods doen, support verlenen en bekijken op dit forum en het uiteindelijk wijzingen (met hulp van andere) van mods leert je veel.
P.T. schreef: de mod add profile field installen (met radiobuttons, zit in het pakketje).
P.T. schreef: probeer zelf wat uit, kijk hoe andere mods het evt. doen...
en vraag het anders hier wat.
ik verwacht overigens ook niet dat iemand dit voor je in elkaar gaat zetten, maar je weet maar nooit.
Ja en nee. Een boek helpt natuurlijk altijd maar indien je al bekend bent met 'gestructureerd' programmeren is inzicht wat je wilt en nodig hebt. Wat ik veel liever heb dan een boek is een webpagina. mySql staat volledig beschreven met voorbeelden op het web. Zo ook php.mosymuis schreef:Hier ben ik het niet mee eens; je krijgt er inzicht door maar om het echt te leren ontkom je niet aan een cursus of boek.P.T. schreef:door het installeren van mods, bekijken wat de mods doen, support verlenen en bekijken op dit forum en het uiteindelijk wijzingen (met hulp van andere) van mods leert je veel.
Ik ben ook flink aan het knoeien met PHP. Het is vallen en opstaan, maar een aantal spreekwoorden zijn hier beslist van toepassing: Oefening baart kunst en Door schade en schande wordt men wijs.mosymuis schreef:5 maanden geleden kende ik ook nog geen letter PHP.
Da's gedeeltelijk waar (alleen gebruik ik vnl. Internet i.p.v. een cursus of boek), maar ik probeer ook heel wat uit. Wat gebeurt er als ik dat en dat doe?mosymuis schreef:Hier ben ik het niet mee eens; je krijgt er inzicht door maar om het echt te leren ontkom je niet aan een cursus of boek.P.T. schreef:door het installeren van mods, bekijken wat de mods doen, support verlenen en bekijken op dit forum en het uiteindelijk wijzingen (met hulp van andere) van mods leert je veel.
Daar ontkom je niet aan, want PHP wordt voornamelijk gebruikt om HTML-code te genereren. Voor mij is PHPBB een hoofdstuk apart. Hoewel PHP ook dan HTML-code genereert moet je ook behoorlijk inzicht in PHPBB hebben.Pc 4 live schreef:maar ik denk dat je beter eerst html kan leren voordat je php gaat leren.