Hoe?

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
dogs-choice

Hoe?

Bericht door dogs-choice » 25 feb 2004, 13:24

Okay, ik weet ff niet hoe ik verder moet... En ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Een hele tijd ben ik admin geweest op een forum en ben daar door omstandigheden weg gegaan en heb mijn eigen hoster gevonden. Domein en alles is aangevraagd en ik kan nu echt gaan beginnen met het bouwen van mijn eigen site (http://www.dogs-choice.nl). Maar goed, er komen allemaal termen en dingen op me af waar ik nog nooit van gehoord heb. Ftp, mysql, phpbb, het staat nu allemaal heel mooi op me computer, maar ik weet niet hoe ik nu het beste verder kan. Ik wil heel graag alles leren, maar weet niet goed hoe ik het aan moet pakken. Ik heb naar sites gezocht om te helpen maar kom er zelf niet uit...

Kortom, wie heeft er tips, uitleg voor me zodat ik weet waar ik moet beginnen... :oops:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 feb 2004, 13:39

Ik denk dat we je beter kunnen helpen als je ons duidelijker kunt vertellen wat je al weet/kunt, en wat je nu wilt gaan doen. ;)

dogs-choice

Bericht door dogs-choice » 25 feb 2004, 14:47

Ik weet eigenlijk alleen hoe phpbb zelf werkt maar niets over instalatie ervan enzo. Ik heb Mysql op mijn comp staan maar zag ook dat het op het administratie paneel zal op mijn server, heb ik die alleen maar nodig?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 feb 2004, 14:55

Je hebt nodig:
  1. Een webserver, bijvoorbeeld Apache.
  2. Een databasesysteem, bijvoorbeeld MySQL.
  3. De PHP scripting taal
  4. (evt.) een database management tool, bijvoorbeeld phpMyAdmin
Als je deze allemaal hebt geïnstalleerd kan je je phpBB forum installeren en draaien. Als je deze services nog niet hebt draaien kan je ze een voor een downloaden en instellen, of je laat het doen door standaard installaties als PHPdev, PHPerl of EasyPHP. :)

Kharay

Bericht door Kharay » 25 feb 2004, 16:20

mosymuis schreef:Je hebt nodig:
  1. Een webserver, bijvoorbeeld Apache.
  2. Een databasesysteem, bijvoorbeeld MySQL.
  3. De PHP scripting taal
  4. (evt.) een database management tool, bijvoorbeeld phpMyAdmin
Als je deze allemaal hebt geïnstalleerd kan je je phpBB forum installeren en draaien. Als je deze services nog niet hebt draaien kan je ze een voor een downloaden en instellen, of je laat het doen door standaard installaties als PHPdev, PHPerl of EasyPHP. :)
dogs-choice had het er over dat hij/zij al een hoster heeft gevonden, ergo... zelf hosten lijkt me een beetje voorbarig.

Die hoster van je, dogs-choice, ondersteunt die (My)SQL en PHP? Daar moet je wel zeker van zijn alvorens je verder met ze in zee gaat. Want dat zijn de 2 minimale eisen voor phpBB.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 feb 2004, 16:22

Kharay schreef:dogs-choice had het er over dat hij/zij al een hoster heeft gevonden, ergo... zelf hosten lijkt me een beetje voorbarig.
Omdat ze dit zei ging ik uit van een thuissituatie:
dogs-choice schreef:Ik heb Mysql op mijn comp staan

Kharay

Bericht door Kharay » 25 feb 2004, 19:06

mosymuis schreef:
Kharay schreef:dogs-choice had het er over dat hij/zij al een hoster heeft gevonden, ergo... zelf hosten lijkt me een beetje voorbarig.
Omdat ze dit zei ging ik uit van een thuissituatie:
dogs-choice schreef:Ik heb Mysql op mijn comp staan
Snap ik, maar ze schreef ook al dat ze al een hoster had. In diezelfde post... lekker verwarrend... :wink:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 25 feb 2004, 19:18

Een nauwkeurige installatie van de installatie van phpbb staat hier.

ff een uitleg van wat begrippen:

ftp = File Transfer Protocol = Een manier om up te loaden/ je site op de server te zetten

html = Hypertext markup language = de taal waarin pagina's staan.

php = hypertext preprocessor (waarvan die php staat voor personal homepage) = een taal waarmee talen op de server kan worden uitgevoerd. Zoals bestanden schrijven , wijzigen, verwijderen, emailen, met een databank werken, etc.

MySQL = My S (structured) Q (query) L (language) = een databank waar dingen in opgeslagen kunnen worden

phpBB = PHP Bulletin Board = een forum geschreven in php

phpmyadmin = Een stuk gereedschap waarmee alles van een database gewijzigd kan worden. Tot de kleinste detail aan toe.

Moet je nog meer weten, geef een gil! :bier:

(Dit is zo'n beetje het meest gebruikte. Ik weet er nog veel meer. Er kunnen fouten inzitten, het was immers uit mijn hoofd ingetypt :) )

Wijziging: [/b]
@kharay: Gewijzigd :bier:
Laatst gewijzigd door WebSiteNet op 25 feb 2004, 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Kharay

Bericht door Kharay » 25 feb 2004, 19:30

Bijna perfect... mooie post trouwens.

Enfin, PHP == Hypertext Preprocessor... alleen heet het geen HPP... ik denk omdat dat een lelijkere afkorting is.

Gesloten