Versie 2.2

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Robbert.

Versie 2.2

Bericht door Robbert. » 15 jan 2004, 21:18

Iemand enig idee wanneer die officieel uitkomt ?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 15 jan 2004, 21:20

Niemand weet dat. Hij is er wanneer hij er is. ze maken geen extra haast en ze hebben ook geen release datum. En dat zal er nooit komen ook.

Robbert.

Bericht door Robbert. » 15 jan 2004, 21:21

ow... wat heb ik daar nou aan :*

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 15 jan 2004, 21:30

Hoe bedoel je? Dit is het. Meer zeggen ze op phpbb.com niet dus ik kan ook niks meer zeggen.

Robbert.

Bericht door Robbert. » 15 jan 2004, 21:33

nee dat bedoel ik... wat heb je er dan aan dat ze testversies laten zien enzo :S

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 15 jan 2004, 21:36

Ik begrijp je niet.

phpBB 2.2 is nog niet uit. ze zijn nog bezig met het onwikkelen van die versie. Er is wel een tijdelijke versie beschikbaar. Elk uur wordt er automatisch een nieuwe test versie gemaakt. die testversies zitten wel vol bugs maar het geeft je een ardige impressie van wat er komen gaat. Het is niet aan te raden om die test versies te gebruiken voor je site. Het gaat alleen om de indruk:

http://area51.phpbb.com/cvs/

Duvelske
Contacteer:

Bericht door Duvelske » 15 jan 2004, 22:39

ben benieuwd wanneer er een final release zal zijn ;)
Bezoek ook ns mn site:
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org

Laturzzz,
Duvelske

Kharay

Bericht door Kharay » 15 jan 2004, 23:18

*natte vinger werk*

Geef het een maand of 4 minimaal.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 19 jan 2004, 16:56

Dat dacht ik 4 maanden geleden ook al :roll: .

Kharay

Bericht door Kharay » 19 jan 2004, 20:13

webdev schreef:Dat dacht ik 4 maanden geleden ook al :roll: .
Ik hou de CVS depository van phpBB een beetje in de gaten en recentelijk zijn ze weer tot leven gekomen daar. Er is maandenlang niet aan ontwikkeld, maar men begint weer een beetje tot leven te komen.

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 19 jan 2004, 20:22

Lol, ben jij de enige die het ziet :?
Ze staan al bijna 4 maanden op Milestone 2!
[+] Isento at DeviantArt

Kharay

Bericht door Kharay » 19 jan 2004, 22:51

Leipo schreef:Lol, ben jij de enige die het ziet :?
Ze staan al bijna 4 maanden op Milestone 2!
http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.py/phpbb/phpBB2/

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 20 jan 2004, 11:04

Kijk eens goed naar de beschrijvingen.
En surf ook de mappen eens in!
[+] Isento at DeviantArt

Podium4

Bericht door Podium4 » 20 jan 2004, 11:21

Kom op mensen, denk nou effe na... het slechtste wat je op dit moment kunt doen is op 2.2 wachten...

Waarom?
Ze zijn al erg lang bezig en het zal waarschijnlijk ook nog wel erg lang gaan duren...
Het zal gaan tegenvallen: het is gewoon phpbb 2.0.x in een nieuwe jasje... de grote verschillen zijn vooral dat het profile control panel en de categorie hiergary standaard zijn ingebouwd...
Zolang de eerste officiele release van 2.2 er nog niet is zullen er ook nog geen templates komen dus je kunt er eigenlijk nog geen kant mee op..
Doordat phpbb2.2 zoveel features kent, word het opeens stukken lastiger om je forum orgineel te maken... omdat eigenlijk alles opeens standaard is... ik denk ook niet dat ik zelf ooit naar 2.2 zal gaan...

Op dit moment zijn er talloze mods en templates... ook zijn er heel veel mensen die er veel van af weten dus het verbouwen van phpbb is nu nog erg makkelijk!

Conclusie: we moeten nog veel geduld hebben voor het wordt gereleased, en als het is gereleased zal het eerst ook nog een poosje duren voor je kunt kiezen uit een groot aantal template's ook zal het dan nog even duren voor we weer nieuwe mods krijgen die nieuwe versie aanpast... Daarnaast kunnen we op dit moment best veel met 2.0.6 en door het installeren van mods kunnen we het zelfs precies op 2.2 laten lijken...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 20 jan 2004, 11:33

Lol, wel irritant ja dat ze het zo uitgebreid doen.
Maar aan de andere kant ook wel fijn.
Zelf zal ik ook nooit overgaan naar phpBB 2.2 want mij 2.0.6 doet het goed als je de beveiligings lekken dicht en zelf wat orginaliteit inbrengt!
[+] Isento at DeviantArt

Duvelske
Contacteer:

Bericht door Duvelske » 20 jan 2004, 12:18

Als deze versie uitkomt, dan zal het wel te horen zijn Hier en ook op andere phpbb sites ;)
Bezoek ook ns mn site:
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org

Laturzzz,
Duvelske

Kharay

Bericht door Kharay » 20 jan 2004, 13:31

podium4 schreef:Kom op mensen, denk nou effe na... het slechtste wat je op dit moment kunt doen is op 2.2 wachten...

Waarom?
Ze zijn al erg lang bezig en het zal waarschijnlijk ook nog wel erg lang gaan duren...
Het zal gaan tegenvallen: het is gewoon phpbb 2.0.x in een nieuwe jasje... de grote verschillen zijn vooral dat het profile control panel en de categorie hiergary standaard zijn ingebouwd...
Zolang de eerste officiele release van 2.2 er nog niet is zullen er ook nog geen templates komen dus je kunt er eigenlijk nog geen kant mee op..
Doordat phpbb2.2 zoveel features kent, word het opeens stukken lastiger om je forum orgineel te maken... omdat eigenlijk alles opeens standaard is... ik denk ook niet dat ik zelf ooit naar 2.2 zal gaan...

Op dit moment zijn er talloze mods en templates... ook zijn er heel veel mensen die er veel van af weten dus het verbouwen van phpbb is nu nog erg makkelijk!

Conclusie: we moeten nog veel geduld hebben voor het wordt gereleased, en als het is gereleased zal het eerst ook nog een poosje duren voor je kunt kiezen uit een groot aantal template's ook zal het dan nog even duren voor we weer nieuwe mods krijgen die nieuwe versie aanpast... Daarnaast kunnen we op dit moment best veel met 2.0.6 en door het installeren van mods kunnen we het zelfs precies op 2.2 laten lijken...
2.2 wordt inderdaad een gigantisch ding. Ik heb gespeeld met 2.1.2 (M2 dus) en er is zoveel veranderd en toegevoegd, het is niet leuk meer. Er kleven nadelen en voordelen aan. Het templating systeem zal veel geavanceerder zijn. Met caching en alles (normaliter bereik je dit op een 2.0.x alleen maar met CyberAlien's eXtreme Styles MOD). En inderdaad, maar heel weinig MODs/hacks/templates zullen werken in 2.2. Ik heb het eens geprobeerd met mijn phpBBMyAdmin MOD. Die heel mooi, netjes en compatibel is geschreven. Die werkte dus ook voor geen donder meer.
Ik heb mijn keuze inmiddels gemaakt, ik heb een beefed-up 2.0.6 (eXtreme Styles, Hierarchy enzovoorts) en ik zal denk ik alleen maar een 2.2 installeren om er mee te spelen, meer niet.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 20 jan 2004, 15:25

Ga eens naar het admin panneel van de 'cvs'. Er is heel veel veranderd in het systeem.

podium4 schreef:Zolang de eerste officiele release van 2.2 er nog niet is zullen er ook nog geen templates komen dus je kunt er eigenlijk nog geen kant mee op..
Er zijn nu al styles te downloaden. :roll:

SPyKoN
Contacteer:

Bericht door SPyKoN » 20 jan 2004, 16:42

webdev schreef:Ga eens naar het admin panneel van de 'cvs'. Er is heel veel veranderd in het systeem.

podium4 schreef:Zolang de eerste officiele release van 2.2 er nog niet is zullen er ook nog geen templates komen dus je kunt er eigenlijk nog geen kant mee op..
Er zijn nu al styles te downloaden. :roll:
Waar en zullen de oude templates ook nog compatibel zijn met de nieuwe phpBB?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 20 jan 2004, 16:46

Mods en templates zullen niet met de nieuwe en de oude werken. De nieuwe templates zijn te downloaden van: http://area51.phpbb.com/phpBB22/viewtop ... 26&t=12156

Het zijn tijdelijke templates voor de cvs. Het resultaat zal niet altijd positief zijn.

Gesloten