Quote uitzetten?

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Rob Wagemaker

Quote uitzetten?

Bericht door Rob Wagemaker » 14 jan 2004, 18:25

Hallo is het mogelijk om op de een of andere manier de QUOTE uit te zetten zodat de mensen verplicht zijn om op de knop "nieuw antwoord"te drukken? dit zou bij ons forum overzichtiger zijn.

Vraag 2 is er een chat programma wat erg goed samen draaid met PHPBB? graag ook in het nederlands.

Thanks

Rob

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 14 jan 2004, 18:55

Voor een chatbox is er een categerie met mods:
http://www.phpbbhacks.com/category.php?id=38&version=2

En die quote is een ander probleem. wil je echt de hele quote functie onbereikbaar maken of er voor zorgen dat mensen niet onnodig quoten?

Als je niet wil dat er onnodig gequoted wordt dan kan je dat met je leden afspreken of in de regels zetten (zoals hier). Als je de functie wilt verwijderen moet je nadenken voor hoever. Wil je dan alleen de knop in het topic bekijken of ook de knop in het scherm om een bericht te plaatsen of wil je hem helemaal weg?

Rob Wagemaker

Bericht door Rob Wagemaker » 14 jan 2004, 19:26

Hoi bedankt voor de chatbox.

Over de Quote, het is namenlijk zo dat de mensen bij een eerste onderwerp die reageren een quote plaatsen dat is natuurl zoals het hoort, maar de volgende reactie worden door een aantal mensen ook daarna steeds weer op Quote gedrukt dus dan krijg je quote naar quote enz dat maakt het verhaal erg onduidelijk. jij enig idee wat je het beste kan doen?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 14 jan 2004, 19:30

je kan een dringend verzoek plaatsen om de quote alleen te gebruiken ivb met de overzichtelijkheid. Als je de quote knop in viewtopic weg wilt hebben moet je dit verwijderen uit templates/xx/viewtopic_body.tpl:

Code: Selecteer alles

{postrow.QUOTE_IMG}

Rob Wagemaker

Bericht door Rob Wagemaker » 14 jan 2004, 21:00

Ok het werkt hartelijk bedankt

Rob Wagemaker

Bericht door Rob Wagemaker » 14 jan 2004, 21:06

Weten jullie ook welke chatbox het beste is? ik gebruik versie 2.0.6 van PHPBB, en wat is nou het verschil tussen een chat en een shoutbox?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 14 jan 2004, 21:13

Een shoutbox is meer een pagina waar je berichten kunt posten en een chatbox is meer een online applet waar je steeds de nieuwste berichten leest. Het klinkt mischien een beetje vaag, maar een shoutbox is meer als een gastenboek en een chatbox meer zoiets als msn (als voorbeeld).

De beste is ongetwijfeld:
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=510

Rob Wagemaker

Bericht door Rob Wagemaker » 14 jan 2004, 21:19

ok ik begrijp het verschil, wij willen eigenlijk dus een chat erbij omdat er nu in topic gezellig gebabbeld word terwijl daar alleen relevante info moet staan denk jij ook niet dat het dan beter is om een chat erbij te doen?

is die jij aangeeft nederlands?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 14 jan 2004, 21:22

Standaard is geen enkele mod nederlands. Als je met websites bezig gaat is het ook handig als je een betje nederlands kan.

Een chatbox is natuurlijk niet verplicht. Als er veel offtopic gepraat wordt, dan kan je ook een offtopic forum openen.

Rob Wagemaker

Bericht door Rob Wagemaker » 14 jan 2004, 21:25

wat is nou weer een offtopic? sorrie maar dit is voor mij het eerst. hahha

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 14 jan 2004, 21:28

Geeft niet. iedereen begint ergens.

topic = onderwerp (logisch)
ontopic = Bij het orginele onderwerp blijfen
offtopic = Niet bij het orginele onderwerp blijven.

Dus als mensen over niks gaan praten noemen we dat offtopic. de handigste oplossing is een off-topic forum maken.

Rob Wagemaker

Bericht door Rob Wagemaker » 14 jan 2004, 21:31

ok nou begrijp ik het ik dacht dat dat ook een progje was maar dat is simpel. Ik zal is na denken wat we gaan doen.

dat chatprogje plaatst dat een chat link of zo in je forum? dus als mensen op de index zitten van het forum zien ze dan een tekst link die leid naar de chatbox?

trouwens erg top hier, jullie antwoorden razend snel

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 14 jan 2004, 21:38

Die mod die ik aangaf is een soort extra. je plaatst een paar extra bestandjes, wijzigd er ook een paar en je hebt in je index, onder wie is online een link. Als je er op klink opend er een chat schermpje.
Alles staat in het installatie bestand.

dank je! :bier:

Rob Wagemaker

Bericht door Rob Wagemaker » 14 jan 2004, 21:39

webdev schreef:Die mod die ik aangaf is een soort extra. je plaatst een paar extra bestandjes, wijzigd er ook een paar en je hebt in je index, onder wie is online een link. Als je er op klink opend er een chat schermpje.
Alles staat in het installatie bestand.

dank je! :bier:
Ok bedankt ik ga er mee aan het werk thanks for all :thumb:

Rob Wagemaker

Bericht door Rob Wagemaker » 14 jan 2004, 22:15

Als ik de installer draai voor het aanmaken van de tabellen dan overschrijft hij toch geen tabellen van PHPBB?

Rob Wagemaker

Bericht door Rob Wagemaker » 14 jan 2004, 22:47

sorrie ik heb de installer al gebruikt geweldig werkt het simpel maar doel treffend de chat box.

nog een vraag, met al het invoeren van tekst in de chatbox loopt je tabbellen dan niet vol? of te wel je server ruimte?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 15 jan 2004, 06:43

Dat kan je bijhouden in het administratie panneel in het hoofdscherm bij database grootte.

de chatbox zal geen zorg zijn. na een tijd worden alle berichten ouder dan xx uur verwijderd worden. Merk je zelf niks van. Behalve dat je ruimte spaart.

Gesloten