verwijderen berichten van gebande leden

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Helspie
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 sep 2008, 20:50

verwijderen berichten van gebande leden

Bericht door Helspie » 01 okt 2008, 23:43

Hoi,

we hebben enkele leden moeten bannen op ons forum vanwege interne strubbelingen.

nu eisen deze personen dat hun berichten ook van het forum moet verwijderd worden.

Hoe is dit geregeld? zijn wij daartoe verplicht op enige manier?

graag snel antwoord, is beetje vervelende zaak!

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: verwijderen berichten van gebande leden

Bericht door Salomon » 02 okt 2008, 07:51

Allereerst vermoed ik dat je met de zin "Graag snel antwoord" een grotere kans hebt dat er minder mensen reageren, tenslotte zijn het allemaal vrijwilligers hier.

Verder zou je moeten nagaan of er regels zijn op je forum, waarin staat dat het moet, of juist niet mag. Ze hebben vermoedelijk geen poot om op te staan, maar je zou kunnen overwegen die leden te verwijderen en dan aan te vinken "Verwijder alle berichten van lid".

Helspie
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 sep 2008, 20:50

Re: verwijderen berichten van gebande leden

Bericht door Helspie » 02 okt 2008, 08:11

weet dat het een beetje dwingend klonk, maar het veroorzaakt op ons forum een hele hoop deining... mijn excuses, maar alvast bedankt voor het antwoord!!!

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: verwijderen berichten van gebande leden

Bericht door Lucas » 02 okt 2008, 09:17

Je bent tot niets verplicht, tenzij anders vermeld. (Bijv. "Bij een ban zullen ook al je berichten worden verwijderd"). Zoals Salomon meldde, ze hebben geen poot om op te staan.

dddaniel
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jul 2008, 17:59
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: verwijderen berichten van gebande leden

Bericht door dddaniel » 02 okt 2008, 13:34

Een bericht dat is te herleiden naar een persoon is een persoonsgegeven. Door het plaatsen van een bericht geeft je toestemming aan het forum dit bericht te plaatsen. Je kan echter deze toestemming intrekken waardoor het forum jouw bericht in beginsel moet verwijderen.

................................... Wat wel roet in het eten zou kunnen gooien is het volgende. Als door verwijdering van jouw bericht een discussie onbegrijpelijk wordt kan volstaan worden met het verwijderen van je naam.
Bovenstaande las ik hier en klinkt me wel logisch in de oren. Ik denk dat ik in voorkomende gevallen ook zo met verwijderingsaanvragen om zou gaan.

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: verwijderen berichten van gebande leden

Bericht door Salomon » 02 okt 2008, 14:10

Dat gaat om het feit van enkele berichten, of als je niet meer achter je mening staat, of adresgegevens hebt gepost, en dergelijke. Maar hier gaat het om alle berichten. Stel je voor: Lucas en Dark Inca gaan over een jaar weg, en willen dat al hun berichten worden verwijderd. Dat zou enorme gaten slaan in het forum, dus hebben ze waarschijnlijk geen poot om op te staan.
Natuurlijk is dat een vrij extreem voorbeeld, maar het illustreert wel wat ik ermee wil zeggen (hoop ik :P)

Oeroek
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2008, 14:16

Re: verwijderen berichten van gebande leden

Bericht door Oeroek » 02 okt 2008, 14:25

Je zult in beginsel berichten van forumleden moeten verwijderen als ze daarom vragen tenzij er een
"eigen gerechtvaardigd belang bij publicatie is"
Dit kan het geval zijn als door verwijdering een discussie onbegrijpelijk wordt zoals ook Salomon al in zijn berichtje aangeeft.

Een makkelijk oplossing is dan het veranderen van de username in iets anders. Als er persoonsinformatie in de berichten zelf staat zul je die moeten verwijderen.

Bovenstaande informatie heb ik van het weblog van een partner bij een juridisch adviesbureau op het gebied van ICTrecht.
Bron: http://www.iusmentis.com/websites/forum ... ijreacties


De oplossing zou dan kunnen zijn:
1)aanpassen van de username in je database en verwijderen of leegmaken van het userprofiel.
2)via de zoekfunctie op zoek gaan naar persoonsgegevens en deze handmatig verwijderen.

Gebruikersavatar
Ramon Fincken
Berichten: 2552
Lid geworden op: 27 nov 2005, 23:15
Locatie: Diemen
Contacteer:

Re: verwijderen berichten van gebande leden

Bericht door Ramon Fincken » 08 okt 2008, 22:54

wat ook een optie is ..

hele topic naar een admin only archive forum verplaatsen, zo heb je voor later bewijsmateriaal mocht dat nodig zijn, en kunnen de normale users en zoekrobots r niet bij
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

Gesloten