Eigen forum schrijven of phpBB

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
Grimlock
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2004, 12:56

Eigen forum schrijven of phpBB

Bericht door Grimlock » 12 dec 2007, 09:31

Ik ben aan het twijfelen of ik zelf een forumpje ga schrijven. Of m'n CMS laat functioneren in combinatie met PHPBB3. Ik maak gebruik van een sessions handler klasse die de sessie bijhoud in de database. Ik denk dat dat het grooste probleem zal zijn om uit phpBB te slopen en het mijn eigen sessions handler te laten gebruiken. Zoiezo heb ik de profielen van phpBB niet nodig, want die heeft m'n cms al. (En dus ook het inloggen, registeren en gebruikers lijst). Ook gebruikt mijn CMS smarty en phpBB template power dacht ik.

Voordelen van eigen forum
-Eigen code
-Gemakkelijk te combineren met m'n session handler.
-Hoef geen functionaliteiten weg te slopen. Zoals profielen, gebruikerslijst, login etc.

Voordelen van phpBB
-Uitgebreid, veel functionaliteit
-Veiliger (Grondig getest door onze phpBB vrienden)

Wat raade jullie me aan? phpBB hevig aanpassen aan m'n cms? Of zelf een forumpje schrijven (wat ook behoorlijk veel werk is)

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Eigen forum schrijven of phpBB

Bericht door Derky » 12 dec 2007, 10:20

phpBB3 gebruiken voor je gehele website met name handig voor template systeem, cache systeem, vervangend sid als cookies uit staan, taalopties, veel handige functions(), modules toevoegen aan ucp/mcp/acp, uitbreidbaar permissie systeem en natuurlijk het forum zelf. :D

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eigen forum schrijven of phpBB

Bericht door Paul » 12 dec 2007, 10:33

Je eigen forum schrijven doe je niet zomaar, met basis php kennis kom je er niet.

Gebruikersavatar
Grimlock
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2004, 12:56

Re: Eigen forum schrijven of phpBB

Bericht door Grimlock » 12 dec 2007, 10:39

paul schreef:Je eigen forum schrijven doe je niet zomaar, met basis php kennis kom je er niet.
No worries, dat zal wel lukken. Het forum hoeft ook niet zo veel functionaliteiten te hebben als phpBB.

@Derky
Alleen phpBB voor m'n geheele CMS & forum is geen optie. Ik heb alleen het forum nodig, juist die template engine, session handler van phpBB zijn overbodig.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eigen forum schrijven of phpBB

Bericht door Paul » 12 dec 2007, 11:09

Ik zelf persoonlijk zou niet eens nu beginnen met het schrijven van een eigen forum ;).

Wanneer je een eigen cms wilt, kan je het beste gebruik maken van de sessie systeem, templatew systeem ed van phpBB, en daaromheen het cms maken. Andersom is haast onmogelijk, omdat je dan phpBB geheel uit elkaar moet halen.

Gebruikersavatar
Grimlock
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2004, 12:56

Re: Eigen forum schrijven of phpBB

Bericht door Grimlock » 12 dec 2007, 11:36

paul schreef:Wanneer je een eigen cms wilt, kan je het beste gebruik maken van de sessie systeem, templatew systeem ed van phpBB, en daaromheen het cms maken. Andersom is haast onmogelijk, omdat je dan phpBB geheel uit elkaar moet halen.
Dat CMS heb ik dus al geschreven... ik had het er net met wat klasgenoten over. Zij dachten dat het aanpassen van phpBB nog meer werk zou zijn dan het zelf schrijven van een simpel forum.

Dus het word een eigen forum. Toch bedankt :D

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: Eigen forum schrijven of phpBB

Bericht door BetaDevil » 12 dec 2007, 12:09

Als je er zelf een gaat schrijven zou ik het baseren op een simpeler systeem als phpBB zoals DirectTopics.

Gesloten