Spammers

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
danny1969
Berichten: 377
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Spammers

Bericht door danny1969 » 29 nov 2007, 10:53

Hallo,

ik weet dat dit een druk besproken onderwerp is en een echte plaag :evil: . Maar je bent toch niet altijd zeker of het om een spammer gaat bij personen dan. Ik heb volgende site ontdekt http://www.stopforumspam.com (mms oud nieuws) daar staan veel spammers in en vind ik wel handig, ik geef dan ook alle spammers die op mijn forum komen door aan hen.

Daar ik weinig tijd heb en op zo veel verschillende computers bezig ben heb ik voorlopig nog geen anti spam mod geïnstaleerd. Voorlopig is dat ook niet nodig voor mij daar 0 posters niet zichtbaar zijn in de lijst (heb ik wel al geplaatst) Ik vrees ook een beetje dat die antispammods de drempel verhogen voor leken om te registreren ze vinden dit nu al zo moeilijk :D . Of heb ik het mis wat die antispammods betreft :?

Hoe ervaren jullie dit bij jullie gebruikers?

groetjes, Danny ;)

PSke: ik richt dit niet naar personen die zo'n mod geschreven hebben hoor, maar ik moet nog een beetje overtuigd worden om ze te gebruiken. En dan ook nog om ze te installeren (zweet, zweet) :D

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Spammers

Bericht door Derky » 29 nov 2007, 16:12

Ik adviseer je om deze kleine MOD te installeren en sindsdien heb ik geen last meer van spammers gehad, zelfs met de captcha (dat plaatje dat je moet overtypen) uit! :D

:arrow: Unique Registration Hash

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: Spammers

Bericht door BetaDevil » 29 nov 2007, 18:59

Spammers zijn heel makkelijk te voorkomen, met name door bovengenoemde modificatie. Maar deze site is wel mooi maar ook goed voor wraakacties.

Ik kan iemand die ik bijvoorbeeld haat op de lijst laten zetten door m'n eigen forum een beetje te bespammen en het IP van diegene mee te geven, tada, je bent verbannen van fora die dit gebruiken en als het een goede site is waarschijnlijk van een aantal forums.

danny1969
Berichten: 377
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Spammers

Bericht door danny1969 » 01 dec 2007, 12:23

@ Derky dank je voor de mod is idd niet zo moeilijk om te installeren :? al kreeg ik wel een errorpagina 550, maar ik probeer dit later wel eens als ik wat meer tijd heb ;)

@ BetaDevil idd had zover nog niet gedacht, omdat dit nooit in mij zou opkomen zeker :D . Vind anders toch die site interessant hoor want neem nu dat een site me betaald om te spammen kan eigenlijk niks me tegenhouden toch. Of het zou zijn dat ik op voorhand al geband was op mail en ip die je op die site vind toch :?

Zeker als 0 posters niet te zien zijn in de gebruikerslijst.

danny1969
Berichten: 377
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Spammers

Bericht door danny1969 » 05 dec 2007, 16:06

kreeg net deze mail, iets wat velen onder ons al wel meerdere keren moeten aanhoren hebben toch?
hallo Danny
ik heb geprobeerd me aan te melden maar zelfs 2 pogingen leiden tot niks.
Jammer dat het zo moeilijk wordt gemaakt om nieuwe gebruikers te krijgen. Er worden toch geen staatsgeheimen bewaard ?????
groeten leo
daarom dat ik me afvraag of dit alles het niet nog moeilijker maakt. :?

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: Spammers

Bericht door BetaDevil » 05 dec 2007, 16:17

Misschien dat je diegene kunt vragen wat er dan zo moeilijk is aan registreren? :roll:

Ik heb wel eens dat ik een plaatje niet kan lezen met het registreren, maar dat lukt wel na wat proberen.

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Spammers

Bericht door Derky » 06 dec 2007, 10:31

Als je die Unique Registration Hash MOD hebt geïnstalleerd kan je captcha uitzetten. (heb ik ook gedaan, sinds dien geen last meer gehad)

danny1969
Berichten: 377
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Spammers

Bericht door danny1969 » 07 dec 2007, 04:05

@ BetaDevil

kreeg onderstaande bericht :? , ik heb het zelf geprobeerd en had echter geen probleem.
beste Danny
ik geef het op !!!
wat een waardeloos gedoe om steeds de melding te krijgen dat de overgetypte letters onjuist zijn. Ik ben blijkbaar analfabeet.
Spijt me maar dit moet dit echt anders; tenzij ik de enige ben.
sterkte leo
@ Derky

heb die mod nog niet geplaats hoor, maar alvast bedankt voor de tip ;)

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: Spammers

Bericht door BetaDevil » 07 dec 2007, 07:06

Ik neem aan dat je http://www.gymnasticsforum.be/ bedoelt?

Het is gewoon de standaard phpBB2-CAPTCHA, iets wat niet moeilijk is om te lezen, waarschijnlijk heeft hij/zij niet gelet op hoofdletters of dat er geen nul inzit.

danny1969
Berichten: 377
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Spammers

Bericht door danny1969 » 07 dec 2007, 11:05

omg inderdaad heb hem gesproken op msn en hij voegde de code dus in zonder hoofdletters. Maar dat bedoel ik mensen hebben wel interesse in een forum maar het moet zo simpel mogelijk zijn want er zijn volgens mij nog altijd mensen die de stekker uit trekken om een pc uit te zetten :D (kom dit op mijn werk tegen).

Vraagje kun je niet even een voorbeeldje geven van hoe de code er uit ziet met die mod die derky opgaf?

@ ]derky

Heb eens willen kijken naar de registratie op jouw phpBB3 forum maar er zit een loop in die blijft steken op de voorwaarden. :?

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Spammers

Bericht door Derky » 07 dec 2007, 11:19

Als je hier kijkt zul je zien dat de "Ik stem toe met de voorwaarden" link anders is dan bij een normale installatie van phpBB2.

Het stukje in de url agreed=true wordt vervangen door een unieke hash bijvoorbeeld door: agreed=8ad23cb89c776b673b61d433f84c5df3
Mocht de hash niet kloppen wordt je weer naar de registratievoorwaarden gestuurd. ;)

danny1969
Berichten: 377
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Spammers

Bericht door danny1969 » 07 dec 2007, 11:30

idd zie dat maar begrijp niet echt wat dit doet ;) houd dat spam tegen? Heb je geen link met uitleg hier over :D

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: Spammers

Bericht door BetaDevil » 07 dec 2007, 13:38

Normaal gaan spambots direct naar http://www.forum.com/profile.php?mode=r ... greed=true, maar omdat dat door deze mod niet meer goed is is het onmogelijk voor spambots erop te komen.

Hoewel de codes altijd anders zijn is het nog beter als je je eigen code maakt, gewoon voor de zekerheid :roll: Voorbeelden:

Code: Selecteer alles

md5($userdata['session_ip'] . $board_config['sitename'] . $userdata['session_id']);
md5($userdata['session_ip'] . $userdata['session_id'] . 'Dit is mijn site');
md5('Tekst' . $userdata['session_ip'] . $board_config['sitename'] . $userdata['session_id'] . 'Meer tekst');  
Dit sluit de mogelijkheid dat ze zich registreren nog meer uit.

danny1969
Berichten: 377
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Spammers

Bericht door danny1969 » 08 dec 2007, 13:09

dank je BetaDevil jammer dat de link niet meer werkt, maar denk dat dit toch nog een beetje boven mijn verstand gaat zal me hier eens wat meer moeten in verdiepen. ;)

roppie
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 aug 2005, 19:32
Contacteer:

Re: Spammers

Bericht door roppie » 26 mar 2008, 21:00

Het is mij opgevallen dat spammers binnenkomen via een "post reply" in een open forum, en dan via het loginscherm naar het registreergedeelte gaan.. Ik heb in login_body.tpl in de standaard templatemap de "register"-link verwijderd (moet je wel elders een register-link hebben, bijv. in je menu) en het lijkt erop dat dat op mijn forum de ellende heeft gestopt.. Ik heb sindsdien geen last meer gehad van aanmeldingen..

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: Spammers

Bericht door BetaDevil » 26 mar 2008, 21:03

Ik denk dat als er een phpBB2-installatie is opgemerkt de bots vanzelf wel naar de registratie-pagina gaan :roll: Maar als het bij jouw werkt dan zou dit best kunnen ;).

roppie
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 aug 2005, 19:32
Contacteer:

Re: Spammers

Bericht door roppie » 26 mar 2008, 21:09

Ik heb het spambotgedrag bestudeerd via de "last visitors" in cPanel, waarin mij dit patroon opviel. Het is nu pas een paar dagen zo (gemiddeld 5 spamaanmeldingen per dag normaal), mocht het toch niet werken zal ik dat zeker laten weten hier.

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: Spammers

Bericht door BetaDevil » 26 mar 2008, 21:27

Het is zeker mooi dat het werkt, maar over een tijdje zullen ze dit waarschijnlijk omzeilen en zal het weer doorgaan.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Spammers

Bericht door svenn » 27 mar 2008, 11:43

Derky schreef:Als je die Unique Registration Hash MOD hebt geïnstalleerd kan je captcha uitzetten. (heb ik ook gedaan, sinds dien geen last meer gehad)
Heb je dat van mij ? 8-)

De mod maakt het zo dat je de pagina van registratie moet ophalen, vrijwel geen enkele doet dat , enkel oude bots of beginnende bot'ters doen dat, het zijn dan ook die, die nog op je forum kunnen registreren. Als men echter de pagina ophaalt, en die pagina terug verzend, werkt deze techniek niet meer ;). Voorlopig met het captcha aan te zetten is dat ook alweer opgelost.

Overigens is het een slecht idee om alle bots te indexeren, want dan zeg ik dat gebruiker "ElbertF" een spambot is en heeft ElbertF wel pech wan kan hij op al die site niet meer. Overigens is je systeem nooit snel genoeg om alle IP's & proxy's te indexeren ...

Gesloten