Op zoek naar een dubbel IP

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
petitria
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2007, 06:38

Op zoek naar een dubbel IP

Bericht door petitria » 16 aug 2007, 06:50

Hallo allemaal,

Op ons forum hebben we een aantal maanden geleden iemand geband.
Net daarvoor kregen we een nieuwe aanmelding, dat was in mei. Deze nieuwe forummer postte niet, tot vorige week. Toen stelde ze zich voor.
We keken even naar het IP, en het viel ons op, dat bij dat IP 1 posting vermeld stond van het gebande forumlid. Eén posting is niet veel, want de betreffende dame schreef meer dan duizend berichtjes.
Het gezamenlijke IP (om het zo maar even te noemen) en het IP waar degene die geband was normaal onder postte, waren van verschillende providers.

Hoe groot is nu de kans dat de nieuwe en oude forummer dezelfde zijn ?
Heeft iemand daar misschien een verklaring voor, of ook wel eens zoiets meegemaakt ?

Groetjes
Ria

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Op zoek naar een dubbel IP

Bericht door Lucas » 16 aug 2007, 07:51

Kans bestaat.....het kan ook net zo goed familie zijn, of een vriendin of whatever. Een ding lijkt me duidelijk, het is een bekende... Gewoon letten op de manier van typen, daar kan je vaak al veel uit afleiden.

Gebruikersavatar
petitria
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2007, 06:38

Re: Op zoek naar een dubbel IP

Bericht door petitria » 16 aug 2007, 21:07

Dank je wel voor je reactie Lucas.
Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet.
De dame komt met een heel apart verhaal, heel anders toch dan degene die geband is. Ik merk dat ik wantrouwig ben, erg op zit te letten, bang dat ze de boel in de maling aan 't nemen is.
Ik zit inderdaad te letten op stijl en zo, niet prettig als je zo berichten moet lezen.
Zou 't zeker een bekende zijn, of kan het bijvoorbeeld ook vanuit een openbare ruimte komen, een bibliotheek of zo ?

Groetjes
Ria

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Op zoek naar een dubbel IP

Bericht door Lucas » 17 aug 2007, 08:10

Uiteraard, maar dat zal je nooit kunnen achterhalen. Nederlandse internet-providers weigeren dat soort gegevens vrij te geven, van waar men nou achter de PC zit. Dus daar zal je nooit achterkomen. Je kan het uiteraard wel vragen...hoe jij maar wilt, van: "Waar zit jij achter internet?" tot "Ik ben bezig met een aanpassing aan het installeren, helaas moet ik de IP's van nu handmatig invoeren. Ik doe alleen liever de huis IP's...dus..." of wees zelf creatief.

Het is in eerste instantie jou keuze. Vind je het nieuwe lid prima, of neem je liever het risico niet. ^^

Gebruikersavatar
petitria
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2007, 06:38

Re: Op zoek naar een dubbel IP

Bericht door petitria » 17 aug 2007, 09:47

Nogmaals bedankt Lucas. We zullen er over nadenken.

Groetjes
Ria

Gebruikersavatar
Ramon Fincken
Berichten: 2552
Lid geworden op: 27 nov 2005, 23:15
Locatie: Diemen
Contacteer:

Re: Op zoek naar een dubbel IP

Bericht door Ramon Fincken » 25 aug 2007, 09:58

om als admin snel op IP te zoeken is er een mod genaamd IP search
http://darkmods.sourceforge.net
ik kon helaas geen andere link vinden ...
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

Gesloten