Forum aanmaken.

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
Mollers88
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2007, 21:40

Forum aanmaken.

Bericht door Mollers88 » 14 apr 2007, 21:47

Een vriend van mij heeft een heel tijdje geleden dit forum aangemaakt.
http://davincstyle.phpbb3.net/forums.html

Maar hij weet niet meer waar hij het aangemaakt heeft.
Ik zoek eigelijk hetzelfde forum, omdat we elkaar dan met dingen kunnen helpen. Dus weet iemand misschien waar hij het vandaan zou kunnen hebben? :D Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Xanland
Berichten: 828
Lid geworden op: 23 jan 2005, 17:02
Locatie: Apeldoorn, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Xanland » 14 apr 2007, 21:51

http://www.phpbb3.net/ kijk daar eens ;).
Mvg, Xanland.
phpBBmods
---
Muziekforum
---

Gebruikersavatar
Mollers88
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2007, 21:40

Bericht door Mollers88 » 14 apr 2007, 21:52

Al gekeken, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van.
Kijk zelf maar. :D

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 2487
Lid geworden op: 24 jan 2006, 17:04
Locatie: Houtvenne (BE)
Contacteer:

Bericht door Tom V » 14 apr 2007, 21:59

Buiten dat het Duits is, kun je hier hetzelfde forum aanmaken: http://www.phpbb3.com/page_anmelden.php

Gebruikersavatar
Mollers88
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2007, 21:40

Bericht door Mollers88 » 14 apr 2007, 22:01

Ok, bedankt. :D

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 mei 2006, 20:30
Locatie: De kelder van Dhr. J. Fritzl
Contacteer:

Bericht door Jan » 15 apr 2007, 08:26

Het is natuurlijk wel veel meer aangeraden om je eigen, standalone forum te beginnen! Overweeg naar een 'host' over te stappen en er zelf een phpBB forum te beginnen. Succes!
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 15 apr 2007, 13:44

Jan Marques schreef:Het is natuurlijk wel veel meer aangeraden om je eigen, standalone forum te beginnen! Overweeg naar een 'host' over te stappen en er zelf een phpBB forum te beginnen. Succes!
en waarom is dat dan aangeraden :roll: Niet iedereen heeft genoeg verstand/kennis whatever om op een eigen host een eigen forum te onderhouden, en daarom bestaat juist die grote aantal multifora diensten ;). Dat jullie nou iedereen met een multiforum wegsturen, is een heel ander verhaal.

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Bericht door BetaDevil » 15 apr 2007, 13:49

Dat is aangeraden omdat die mensen later waarschijnlijk mods op hun forum willen hebben, dan moet je een eigen forum starten en dan ben je alles kwijt.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 15 apr 2007, 13:56

BetaDevil schreef:Dat is aangeraden omdat die mensen later waarschijnlijk mods op hun forum willen hebben, dan moet je een eigen forum starten en dan ben je alles kwijt.
Ik denk dat ongeveer 9/10 mense die een mf gebruiken, nog nooit van een mod gehoort hebben, en hartstikke blij zijn met een eigen, voor hun perfect, forum. Dat sommige mensen meer (mods ed) willen, zijn de wat meer "slimmere" mensen.

gratis kopen hebben2007
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2007, 16:07
Contacteer:

Bericht door gratis kopen hebben2007 » 19 apr 2007, 16:14

Dan moeten die mensen ook weer meteen een host kopen (gratis hosts zijn niet altijd even goed...), en dan kunnen ze maar beter een gratis forumhost gebruiken. 8)

Gebruikersavatar
Mollers88
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2007, 21:40

Bericht door Mollers88 » 22 apr 2007, 09:02

Jan Marques schreef:Het is natuurlijk wel veel meer aangeraden om je eigen, standalone forum te beginnen! Overweeg naar een 'host' over te stappen en er zelf een phpBB forum te beginnen. Succes!
Dat is het nou, juist. Ik heb het ook wel geprobeerd, maar ik kom er niet helemaal uit. Het begint hier al:

Voor we aan de slag gaan moet je op deze zaken voorbereiden:
- Je hebt bij je host een webruimte of draait een eigen server
- Jouw host ondersteunt PHP 4.0.3 of hoger
- Je hebt van je host een MySQL database 3.22 of hoger, gebruikersnaam en wachtwoord gehad.
- Je hebt van je webhost een ftp-adres (of web-ftp), gebruikersnaam en wachtwoord gehad.
Is een van de bovenstaande punten niet aanwezig, dan is het niet mogelijk om phpBB te installeren.

Ik snap niet wat ik nodig heb.
Ik heb ook wel eerder forum aangemaakt, maar dat ging gewoon via zo'n site. Dan kon je een naam opgeven van je forum, je lreeg een e-mail en je kon beginnen met het opbouwen van je site. :)

Dus ik heb niet veel kennis van dit.
Dus zou iemand me willen helpen en om wat daar staat zo makkelijk mogelijk uit te leggen. Alvast bednkt. :D

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 22 apr 2007, 09:28

De meeste hosts bieden de minimale eisen wel, dit vindt je vaak op hun website bij de specificatie van de paketten die ze aanbieden. Je kan ze het bovenstaande lijstje ook mailen om te vragen of dat in hun pakket zit.

PHP heb je nodig om de phpBB software te kunnen draaien.
MySQL is een database waar alle informatie wordt opgeslagen (berichten, instellingen etc.).
FTP is de plaats op het internet (de server), waar je alle bestanden kunt plaatsen.

Gebruikersavatar
Mollers88
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2007, 21:40

Bericht door Mollers88 » 25 apr 2007, 14:50

Dus ik al een forum hebben voordat ik dat phpbb kan instaleren? :wink:

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 apr 2007, 14:52

Wat bedoel je? PHP is niet hetzelfde als phpBB hè. ;)

Gebruikersavatar
Mollers88
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2007, 21:40

Bericht door Mollers88 » 25 apr 2007, 15:20

Jan Marques schreef:Het is natuurlijk wel veel meer aangeraden om je eigen, standalone forum te beginnen! Overweeg naar een 'host' over te stappen en er zelf een phpBB forum te beginnen. Succes!
Hoe stap ik dan naar zo'n 'host' over?
Wat heb ik daar voor nodig? :)
Want dat is wat ik wil.

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 25 apr 2007, 15:38

Nou je moet gewoon een abonoment daar afsluiten zodat je ruimte hebt om je forum er op te plaatsen.

Veel ruimte of weinig goedkoop of duur daar moet je zelf uit zien te komen wat je voorkeur is. Wat je nodig hebt is minimaal php ondersteuning en 1 mysql database.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar servage veel voor weinig.

m.v.g jeffrey
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Jantaxi
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:06
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 25 apr 2007, 16:30

Er zijn diverse providers/hosts die pakketten aanbieden waarbij diverse software kant-en-klaar geinstalleerd kan worden, zoals forumsoftware en andere leuke software voor je website.

Bij sommigen moet je daarvoor extra betalen (10 tot 15 euro), maar bij anderen zit het al in de prijs van je hostingpakket inbegrepen.

Het is dus aan te raden om eens goed rond te kijken alvorens je een beslissing neemt. Kijk daarbij ook naar wat je zelf denkt nodig te hebben (hoeveel MB denk je nodig te hebben, hoeveel bezoekers verwacht je, wat wil je per jaar uitgeven aan je website/hostingpakket, enz...). Als je dat allemaal weet ga je rondkijken bij providers die je een pakket bieden voor een leuke prijs waar dat allemaal in zit... Gevonden? Registreren dan... :wink:
Afbeelding

Gesloten