Viel me iets op een ezportal.en phpbb.com

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gebruikersavatar
Montana
Berichten: 222
Lid geworden op: 19 jul 2004, 17:09
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door Montana » 31 mar 2007, 19:46

ik "werk" bij een chatsite gewoon een simpele site gemiddeld z`n 150 vaste chatters per dag die dan gewoon 24/7 per dag in de room zitten
en dan nog eens gemiddeld z`n 150 chatters per dag die af en toe langs komen ..

kosten (ongeveer weet het niet exact) van hosting 360 euro
kosten voor buma (eigen radio zender) geen idee hoeveel presies
en dan kosten van stroom 5 servers (normale huis pc`s met de chatservers er op) om de chat 24/7 online te houden

loopt op jaar basis al aardig op voor een simpele chatserver
dus kan me voorstellen wat voor een prijsplaatje bij phpbb komt kijken
je zou mischien ook best nog wel je "personeel" een kleine vergoeding willen geven ondanks dat het op vrijwillige basis is

is het dan zo erg als ze wat willen verdienen
ik zou het gek vinden als ze het niet zouden doen

en die copyright wat is daar zo erg aan ?
ik schrijf zelf scripts en gebruik ook wel eens spullen van andere dan zet ik er zelf gewoon bij van wie het is
bedoel die mannen en vrouwen doen hun best om iets leuks neer te zetten voor mensen die ze in de meeste gevallen niet eens kennen
is toch het minste wat je kan doen hun naam neer zetten als een soort van bedankje ?

word eigenlijk beetje misselijk van mensen die lopen te zeveren over het feit dat er een copyright of naam staat op de site/script/software of wat dan ook :roll: ....
Gaat het niet zoals het moet,
dan moet het maar zoals het gaat.
Montanas corner
Chat-united

hansmiv
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:20
Locatie: Leidschendam

Bericht door hansmiv » 31 mar 2007, 19:50

Ik begrijp ook niet waar "special18" zich druk over maakt. Eerlijk gezegd begrijp ik helemaal niet waar hij (of zij) het over heeft.

"special18", misschien is het mogelijk je berichten in bergijpelijk nederlands te schrijven. Ik weet dat het niet netjes is om iemand aan te spreken op zijn schrijfstijl en spelfouten, maar als je probeert om volledige zinnen te maken die beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt en zoveel mogelijk spellingsfouten uit je bericht te halen dan wordt het al een stuk leesbaarder. Voorts helpt het als je een zin zodanig opbouwt dat duidelijk is wat je wilt zeggen. Wat moet ik met een zin als deze:
vbullitin homepage wauw.. geen spam om hypocriete winst te krijgen. noch het forum.
Blijkbaar ben je enthousiast over de homepage van vBulletin.
De vermoedelijke reden is dat je geen spam van ze krijgt. Voor zover ik weet wordt met spam aangegeven de ongewenste berichten naar je emailadres, maar ik vermoed dat je er iets anders mee bedoelt. Ik denk dat je het hebt over reclameberichten op de startpagina van vBulletin.
Je hebt het over hypocriete winst (schijnheilige winst). Ik probeer me werkelijk een beeld te vormen van dit begrip. Wanneer zou je winst schijnheilig noemen? Doorgaans gebruik je hypocriet als aanduiding van het karakter of het gedrag van een persoon. Als aanduiding van het begrip winst kan ik het moeilijk bevatten.
Je sluit af met de text: "noch het forum". Wat bedoel je met "noch het forum"? Ik vermoed dat je wilt zeggen dat je op het forum van vBulletin (ook) geen (ongewenste) reclameboodschappen te zien krijgt.

Als ik probeer om de zin in dit voorbeeld voor mezelf begrijpelijk te maken lees ik:
"Ik ben enthousiast over de homepage van vBulletin. De makers plaatsen er geen reclameboodschappen waarmee ze op een schijnheilige manier financiëel voordeel willen behalen. Zij plaatsen ook niet dergelijke reclameboodschappen op hun forum."
Laat ik even voorbijgaan aan het onbegrip bij mij over de bedoelde schijnheiligheid van de winst. Wat dan resteert is de gedachte: waarom neem je dan geen vBulletin forum-pakket voor je eigen homepage?

Het zou voor een heldere discussie helpen als je je berichten zodanig formuleert dat de lezer niet elke zin op dezelfde manier moet analyseren om die te begrijpen.

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 20:38

Gebruikers hebben een bepaalde voorkeur voor een bepaald iets, vbullitin en invision gebruik ik meer voor zakelijke doeleinden. En phpbb meer voor de ( ouwehoerplek )

En ja copyright plaatsen oke, maar doe je dat ook in elk bestandje en dan nog hardlinks ook? En vbillitin vermeld het wordje phpbb.com niet zovaak in 1 pagina.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 mar 2007, 20:45

dan gebruik je toch geen phpBB joh. Stel je voor dat je de maker wilt ondersteunen :roll:

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door svenn » 31 mar 2007, 21:09

Mooi jongens, phpbb.com heeft meer downloads dan wij leden hebben per dag. Dat special18 niks afweet van server kosten blijkt al uit zijn super host. Ik sluit hier dus maar af, ga maar vbullitin.

Gesloten