Viel me iets op een ezportal.en phpbb.com

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Viel me iets op een ezportal.en phpbb.com

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 02:56

Ik heb ezportal in gebuik en mijn root directory is phpBB2/ nu adviseert ezportal maker je een html code te gebruiken of htacces voor het doorsturen.

maar de html code is geen hardlink houdt in dat het niet echt een link is maar gewoon simpele doorwijzing, robots zien dit niet. ( heb uitgetest met een programma bekend bij seo'srs )

Anyway zelfs in ezportal zelf krijg je geen echte hardlinks aangezien het allemaal php code is, ziet de robot weer niet het forum zelf. Uiteindelijk zal je forum wel op google komen als je topic bijv ergens anders geplaatst is op een forum.

Maar doen leden dit niet zal de robot er ook niet komen, sommige mensen zeggen dan wel ja directory leest hij uit, maar bij deze kijkt hij echt naar de feitelijke links die als echt worden beschouwd hardlinks. Die leveren ook daadwerkelijk pagerank etc op, typiese is natuurlijk dat phpbb.com natuurlijk wel weer goed gelinkt wordt goh wat een verrasing en de robot vindt die wel.

Dus daarbij heb ik maar een index.html gemaakt met 3 links naar 1: portal 2: index 3: download page.

Aangezien de zoekmachines het zo wel direct zien met een hardlink. Nu heb je zeg maar forum situatie van 3000 topics, in elk van die topics zitten 3 links naar phpbb.com of de naam wat phpbb.com dus 9000 links of regelateerde info naar hun oplevert dus hun positie verhoogt. En de jouwe verlaagt aangezien jij mass linkt naar hun kost het jouw page rank.

En dan staat er ook nog tekstje bij even omgezet ja je moet laten staan zodat ik nog meer bezoekers krijg en geld. Want zo zie ik het toch echt hoor niet om meer mensen het te laten gebruiken maar gewoon meer bezoekers/robots die zijn site hoger waarderen daarbij hij meer geld kan vragen voor advertenties en al zijn gebruikers benaaldeeld. Kweenie maar in elk bestand staat wel dat stomme copyright zinnetje terwijl het ook gewoon in de footer kon weergeven worden. En dan bedoel ik een simple link en copyright en niet overbodige troep. Zo maak je elk bestandje wel onnodig groter.

Alles van phpbb forum software is gericht om de verrijking van de maker zelf persoonlijk vindt ik niet niet erg gpl en dan 5000 tot zelfs over 10.000 euro vragen om te adverteren. Terwijl die bezoekers zelfs niet eens naar zijn zijn gerelateert zijn. Dit is dus puur om zichzelf te verrijken en dan zeggen dat hij neit altijd aan kan werken omdat hij ander werk heeft lijkt me niet nodig met zulke bedragen om te adverteren.

Ik vindt dat phpbb.nl is zoals phpbb.com hoorde te zijn geen advertentie troep overal en niet gericht om exstra veel geld te verdienen.

Dit is mijn mening hierbij zou ik graag jullie mening willen horen alvast bedankt :)
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 mei 2006, 20:30
Locatie: De kelder van Dhr. J. Fritzl
Contacteer:

Bericht door Jan » 31 mar 2007, 08:37

Mjah, ik begrijp je stelling. Maar ik geloof ook wel dat phpBB deels hun server, en sommige developers (vb: subBlue) ook moeten betalen...
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 09:14

Jan Marques schreef:Mjah, ik begrijp je stelling. Maar ik geloof ook wel dat phpBB deels hun server, en sommige developers (vb: subBlue) ook moeten betalen...
Een community server kost niet 10.000 dollar per maand minimaal :roll: das beetje een antwoord wat je van phpbb verwacht ja om onze kosten te dekken onzin...en sorry hoor maar een forum theme kost ook niet zoveel das allemaal excuses zoeken voor hun neppe hoge kosten.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 mar 2007, 10:05

special18 schreef:
Jan Marques schreef:Mjah, ik begrijp je stelling. Maar ik geloof ook wel dat phpBB deels hun server, en sommige developers (vb: subBlue) ook moeten betalen...
Een community server kost niet 10.000 dollar per maand minimaal :roll: das beetje een antwoord wat je van phpbb verwacht ja om onze kosten te dekken onzin...en sorry hoor maar een forum theme kost ook niet zoveel das allemaal excuses zoeken voor hun neppe hoge kosten.
Je weet duidelijk niet hoeveel kosten phpBB.com heeft.

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Bericht door Salomon » 31 mar 2007, 10:06

Namelijk?

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 10:10

Salomon schreef:Namelijk?
Wat hij probeert te sugesteren is dat phpbb.com minimaal 4 exstra clusters draait voor hun phpbb.com betekent 4 exactie copien van een server om data te kopieren dus hardeschijf processen alles.

Alleen hmm hoe zit het dan met die raid failure OEPS, een sielige server met een raid 0.1 combinatie kost geen drol en dat is wat zij hebben ze hadden tenmisnte nog een hogere raid kunnen doen maar nee.. meer geld.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 mar 2007, 10:19

special18 schreef:
Salomon schreef:Namelijk?
Wat hij probeert te sugesteren is dat phpbb.com minimaal 4 exstra clusters draait voor hun phpbb.com betekent 4 exactie copien van een server om data te kopieren dus hardeschijf processen alles.

Alleen hmm hoe zit het dan met die raid failure OEPS, een sielige server met een raid 0.1 combinatie kost geen drol en dat is wat zij hebben ze hadden tenmisnte nog een hogere raid kunnen doen maar nee.. meer geld.
Raid 5 is niet raid 1 voor zover mijn kennis rijkt. Ik kan niet zeggen welke kosten er zijn, maar er zijn er genoeg.

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 10:37

paul schreef:
special18 schreef:
Salomon schreef:Namelijk?
Wat hij probeert te sugesteren is dat phpbb.com minimaal 4 exstra clusters draait voor hun phpbb.com betekent 4 exactie copien van een server om data te kopieren dus hardeschijf processen alles.

Alleen hmm hoe zit het dan met die raid failure OEPS, een sielige server met een raid 0.1 combinatie kost geen drol en dat is wat zij hebben ze hadden tenmisnte nog een hogere raid kunnen doen maar nee.. meer geld.
Raid 5 is niet raid 1 voor zover mijn kennis rijkt. Ik kan niet zeggen welke kosten er zijn, maar er zijn er genoeg.
Weinig dus, want een simple raid functie die uitvalt laat een dure host niet uitvalen. kortom goedkoope pruthost, wat helemaal niet veel kost.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Bericht door Bas » 31 mar 2007, 10:39

Ze beheren hun eigen server bij OSUOSL, waar veel andere grote open source-projecten ook gehost worden. ;) Het kan altijd gebeuren dat 2 HDD's uitvallen in een RAID5. ;)

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 mar 2007, 10:40

special18 schreef:
paul schreef:
special18 schreef: Wat hij probeert te sugesteren is dat phpbb.com minimaal 4 exstra clusters draait voor hun phpbb.com betekent 4 exactie copien van een server om data te kopieren dus hardeschijf processen alles.

Alleen hmm hoe zit het dan met die raid failure OEPS, een sielige server met een raid 0.1 combinatie kost geen drol en dat is wat zij hebben ze hadden tenmisnte nog een hogere raid kunnen doen maar nee.. meer geld.
Raid 5 is niet raid 1 voor zover mijn kennis rijkt. Ik kan niet zeggen welke kosten er zijn, maar er zijn er genoeg.
Weinig dus, want een simple raid functie die uitvalt laat een dure host niet uitvalen. kortom goedkoope pruthost, wat helemaal niet veel kost.
Het is een eigen server, en het rebuilden van de array, en terugzetten van de backup, kosten gewoon enige dagen.

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 10:40

Bas schreef:Ze beheren hun eigen server bij OSUOSL, waar veel andere grote open source-projecten ook gehost worden. ;) Het kan altijd gebeuren dat 2 HDD's uitvallen in een RAID5. ;)
Ja das helemaal waar maar dat kost niet 10.000 euro minimaal per maand. Correct? Je weet net zo goed als ik dat het onzin is dat een standard raid server zoveel kost bij lange naaa niet. Dat is ieder gezond mens het hier wel met me eens.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 mar 2007, 10:41

special18 schreef:
Bas schreef:Ze beheren hun eigen server bij OSUOSL, waar veel andere grote open source-projecten ook gehost worden. ;) Het kan altijd gebeuren dat 2 HDD's uitvallen in een RAID5. ;)
Ja das helemaal waar maar dat kost niet 10.000 euro minimaal per maand. Correct? Je weet net zo goed als ik dat het onzin is dat een standard raid server zoveel kost bij lange naaa niet. Dat is ieder gezond mens het hier wel met me eens.
Wie zegt dat ze maar 1 server hebben? :roll:

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 10:42

paul schreef:
special18 schreef:
Bas schreef:Ze beheren hun eigen server bij OSUOSL, waar veel andere grote open source-projecten ook gehost worden. ;) Het kan altijd gebeuren dat 2 HDD's uitvallen in een RAID5. ;)
Ja das helemaal waar maar dat kost niet 10.000 euro minimaal per maand. Correct? Je weet net zo goed als ik dat het onzin is dat een standard raid server zoveel kost bij lange naaa niet. Dat is ieder gezond mens het hier wel met me eens.
Wie zegt dat ze maar 1 server hebben? :roll:
ik, waarom is de raid er dan uit? :) als je een 2de server hebt zoals jij stelt kun je daar ook zo weer data van herstellen en daar heb ik het over cluster hosting. Zoals ik daar ook gebruik van maak mijn netwerk dekt het andere netwerk zodat er nooit iets verloren gaat. Dat is duur maar phpbb.com loopt niet op cluster hosting ;) en dat is daarbij ook gelijk 1 van de duurste vormen van hosting.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 mar 2007, 10:46

Zeg ik dat ze op een cluster draaien? Ik kan het niet terugvinden hierboven. Ze hebben 2 servers, 1 voor area51 (Waar oa ook phpBB.nl en een deel van bokt opdraait), en 1 voor phpBB.com, en verder gebruiken ze ook nog een server bij OSUOSL, voor mysql. Je hebt geen cluster persee nodig om een site als phpBB.com te hosten. Dat er toevallig 2 hd's uit een raid 5 kapot gaan, kan gewoon simpelweg gebeuren. En dan kost het tijd. En een backup terugzetten, is ook neit even gebeurt.

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 10:48

paul schreef:Zeg ik dat ze op een cluster draaien? Ik kan het niet terugvinden hierboven. Ze hebben 2 servers, 1 voor area51 (Waar oa ook phpBB.nl en een deel van bokt opdraait), en 1 voor phpBB.com, en verder gebruiken ze ook nog een server bij OSUOSL, voor mysql. Je hebt geen cluster persee nodig om een site als phpBB.com te hosten. Dat er toevallig 2 hd's uit een raid 5 kapot gaan, kan gewoon simpelweg gebeuren. En dan kost het tijd. En een backup terugzetten, is ook neit even gebeurt.
3 servers dan beweren kosten over de 10.000 euro de maand te maken cuch. phpbb.com zijn geldwolf en alles onderboudt dat.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 mar 2007, 10:52

Niks onderbouwd dat, jouw mening is dat. Ga anders toch gewoon een betaalde forumsofware gebruiken joh, hun zijn tenslotte geen geldwolven, want je betaald ervoor :roll:

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 10:59

paul schreef:Niks onderbouwd dat, jouw mening is dat. Ga anders toch gewoon een betaalde forumsofware gebruiken joh, hun zijn tenslotte geen geldwolven, want je betaald ervoor :roll:
Dan betaal je eenmalig en daarbij misbruiken ze jouw url en webforum niet. En ja die heb ik ook ;) invision, vbullitin, en nog een andere.

Daar pleuren ze tenminste niet in elk bestandje links terug naar hun eigen site en misbruiken jouw pagerank en domain om hunzelf ten goede te brengen en nog rijker te maken.

vbullitin homepage wauw.. geen spam om hypocriete winst te krijgen. noch het forum.

invision zelfde geen verrijkende situaties en zo zit het gewoon.

Voor mij bestaat phpbb.com alleen om zichzelf ten goeden te komen, en zo zal het altijd blijven ook in de phpbb3 files zullen ze wel overal die links en copyrights derin coderen. ik vindt dat misleidend aangezien er niks mag over gezegd worden op http://www.phpbb.com anders is gelijk mond gesnoert.

En nee ik hou niet zo makkelijk mijn mond als je dat bedoelt zeg wat me dwars zit en wat ik onterrecht vindt.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Bericht door Stef » 31 mar 2007, 11:51

Holy, special18 waar maak jij je in godsnaam druk om, als je de copyright niet bevalt dan kort je hem in of gebruik je andere software?

Het copyright staat er sinds 2002, toen hadden er nog maar weinig gehoord van pageranks of überhaupt Google. Lijkt me niet dat het om geldklopperij gaat, toch? Daarbij word de copyright niet gecodeerd, in de licentie staat zelfs dat je hem weg mag halen!

De advertenties op phpBB.com is enkel één flinke banner en wat tekst advertising, hun goed recht. Want niemand heeft het geld om zelf even een server te betalen, dan gaat het er niet om wat de kosten of winst is. Ergens moet geld vandaan komen.

wizzzzzzzz
Berichten: 661
Lid geworden op: 05 feb 2005, 14:26
Locatie: Op zolder
Contacteer:

Bericht door wizzzzzzzz » 31 mar 2007, 12:15

Ziet dit anders onder elk type forum staan en dan betaal je er nog voor, hoezo verrijken??

Code: Selecteer alles

Powered by: vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2007, Jelsoft Enterprises Ltd. 

Code: Selecteer alles

Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Moet dus het forum betalen en dan indirect de reclame ook :cry:
http://www.arcadepunt.nl meer dan 23.000 flashgames

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Bericht door Lucas » 31 mar 2007, 16:47

Het lijkt me ook soortemet van trots nietwaar...voor elke applicatieontwikkelaar.

En trouwens, waar stoor je je nou aan...aan het woord phpBB? Aan de zelf-reclame of?

Kijk eens om je heen..en echt doen..Je ziet alleen maar merknamen, zelfreclame. Als ik om me heen kijk zie ik Packard Bell, hp, siemens,dunnet,spa,microsoft,sony en zo kan ik nog wel even doorgaan. We zien eigenlijk alleen maar bedrijfsnamen...terwijl ik voor al die dingen betaald heb. Ik tegenstelling tot mijn huistelefoon, kan je hier het merk er gemakkelijk uithalen. (Grote kans dat ik het minischermpje van mijn huistelefoon erbij mol xD) Stoor je je daar aan.

Ik heb ook eens gekeken naar gigantische fora´s die gebruik maken van phpBB en de servers waar die dingen op draaien. In de meeste gevallen zijn de back-up bestanden van de server ontzettend groot. 1000´en modificaties zijn gemaakt....en dan moet alles ook nog eens vlot verlopen. Hoeveel geld ben je daarmee kwijt?...zeker geen kleine shared host bedrag. Ook een RAID-5 is niet goedkoop...en waar betalen ze dat van? Het zijn vrijwilligers, die met elk beetje support in de vorm van geld blij zijn. Van betaalde hosts mag ik verwachten dat ik support krijg als ik het merk heb weggehaald, I freakin´ paid for it...van phpBB mag ik niet eens support verwachten, want ook dat is vrijwillig..

Ik heb het gevoel dat je gewoon wat herrie wilt schoppen...want tot nu toe heb ik nog geen enkel redelijk argument gevonden. De stelling is prima, de beargumentatie wat minder.

Gesloten