Forum Check-up Tool

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Forum Check-up Tool

Forum Check-up Tool

Bericht door Forum Check-up Tool » 28 nov 2003, 22:12

Hallo,

Ik heb een programma gemaakt waarmee je (phpBB) forums kunt controleren op nieuwe berichten. Je hoeft alleen het programma even te downloaden, en ieder forum met een "Add this forum to your Forum Check-up Tool" link werkt! Wil je een voorbeeld zien? Kijk dan even hier. Zodra je de link aanklikt, download die de Forum Check-up Tool automatisch.

http://www.forum-check-up-tool.tk/

Podium4

Bericht door Podium4 » 28 nov 2003, 22:21

kun je iets uitgebreider uitleggen hoe die werkt?

kun je oude berichten ook lezen?
kun je zoekfunctie, gebruikerslijst, profiel etc ook gebruiken?
is ie 100% veilig?
Ondersteunt ie alle functies die ik als moderator bijvoorbeeld heb zoals berichten verplaatsen, splitten, verwijderen, sluiten... etc...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Forum Check-up Tool

Bericht door Forum Check-up Tool » 28 nov 2003, 22:36

Nee, je kunt alleen het laatste bericht opvragen. En als er een nieuw bericht is, krijg je dit meteen te zien. Er zitten verder geen forum specifieke dingen zoals gebruikerslijsten en zoekfunctie's in, gewoon omdat niet ieder soort forum dat ondersteunt. Eén ding dat zeker is, is dat het programma zeker 100% veilig is. Niemand kan via de Forum Check-up Tool je server hacken of defacen of iets dergelijks... :) Maar, zoals ik in mijn eerste bericht al zei, probeer het eens uit... :)

Forum Check-up Tool

Bericht door Forum Check-up Tool » 28 nov 2003, 22:39

Ik ben nog één zeer groot voordeel vergeten toe te voegen aan mijn vorige bericht. Dat is namelijk dat een forum veel levendiger wordt met mijn tool. Het is tot nu toe op +- 50 forums in gebruik, en die worden dan ook ruim 3 keer zoveel aangedaan als voordat ze Forum Check-up Tool ondersteuning toevoegde... :)

Podium4

Bericht door Podium4 » 28 nov 2003, 22:55

oke jij je lol ik heb uitgeprobeerd.... staat er intussen ook al niet meer op want ik vind het niks toevoegen... ;;sorry;; maar ik heb nog geen voordelen ontdekt die iets toevoegen wat mijn mooie opera browser niet kan.... snap ook niet hoe je forum actiever word door een progje waarmee je kunt zien wat de nieuwste post is...

desalniettemin... het progje ziet er gelikt en goed uit, de site ook, het kan in de toekomst best nog wel wat worden en sommige mensen zullen het progje nu al interresant vinden...

//trouwens wil je even je avatar verwijderen of verkleinen, deze is echt te groot...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

SPyKoN
Contacteer:

Bericht door SPyKoN » 29 nov 2003, 09:43

Wou ik ook net zeggen. Hij is veel te groot.

ff ontopic:

Je website ziet er somber, maar goed uit. Alleen kan ik hem niet viewen op 800x600 zonder de horizontale scrollbar te vermijden. Daar kun je toch iets aan doen :?

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 29 nov 2003, 11:04

Ziet er wel handig uit... Zal dat eens testen, en als ik het goed vind mss wel gebruiken...

Forum Check-up Tool

Bericht door Forum Check-up Tool » 29 nov 2003, 12:16

podium4 schreef:;;sorry;; maar ik heb nog geen voordelen ontdekt die iets toevoegen wat mijn mooie opera browser niet kan.... snap ook niet hoe je forum actiever word door een progje waarmee je kunt zien wat de nieuwste post is...
Nou, ik heb echt geen idee hoe Opera kijkt of er nieuwe berichten zijn, maar met mijn programma zie je het in ieder geval meteen, zonder eerst je browser op te hoeven starten. Je forum wordt actiever, doordat mensen die het programma aanhebben gelijk zien wanneer er een nieuw bericht is. Hierdoor reageren ze sneller, waardoor er ook eerder door andere gereageerd gaat worden (die zien dan namelijk een paar keer een popup venstertje achter elkaar). Je moet het programma niet gebruiken bij té grote forums, want dan wordt het onoverzichtelijk, maar het is perfect voor forums als deze... :)

Luuk

Bericht door Luuk » 29 nov 2003, 12:40

Ik heb hem ook geïnstalleerd, maar ik krijg een rare melding nl:

Code: Selecteer alles

|MESSAGE|223|83|21|drifter{S0D}||[quote:d61c966564="Major"]......................................|d3f8b5d3ff644a1a38918cd39116394f1
Waarom staan al die cijfertjes daar?
Afbeelding

SPyKoN
Contacteer:

Bericht door SPyKoN » 29 nov 2003, 12:48

Hij is dus nog niet echt stabiel :roll:

Forum Check-up Tool

Bericht door Forum Check-up Tool » 29 nov 2003, 19:58

Luuk schreef:Ik heb hem ook geïnstalleerd, maar ik krijg een rare melding nl:

|MESSAGE|223|83|21|drifter{S0D}||
quote:d61c966564="Major"]......................................|d3f8b5d3ff644a1a38918cd39116394f1
Waarom staan al die cijfertjes daar?
Het is niet de bedoeling dat je het checkup.php bestand met de hand opent, maar je moet hem met je Forum Check-up Tool openen... ;) Nu zie je namelijk hoe het programma met je forum communiceerd. Je kunt het forum aan de Forum Check-up Tool toevoegen via de volgende link:

http://www.forum-check-up-tool.tk/addfo ... ate%20Army

Deze URL kan je maken door naar Forum-check-up-tool.tk te gaan, en te kiezen voor "For Webmasters"... :)

Forum Check-up Tool

Bericht door Forum Check-up Tool » 29 nov 2003, 20:00

SPyKoN schreef:Hij is dus nog niet echt stabiel :roll:
Dat heeft niets met stabiliteit te maken... :) Dat is gewoon wat je krijgt als je handmatig het checkup.php bestand opent... Zie bovenstaande bericht voor de juiste url om het forum aan de Forum Check-up Tool toe te voegen...

Edit: Nog even een beetje extra uitleg: Het gaat niet enkel om het checkup.php bestand, er zit een heel programma achter dat mensen moeten downloaden. Hierdoor krijgen ze dus een popup te zien als er een nieuw bericht is. Het is dus een stand-alone programma, en geen website die je moet gaan bekijken voor nieuwe berichten... ;)

SPyKoN
Contacteer:

Bericht door SPyKoN » 29 nov 2003, 23:29

En draait zo'n ding op elk besturingssysteem? :P

Forum Check-up Tool

Bericht door Forum Check-up Tool » 30 nov 2003, 13:23

Het draait nu helaas alleen nog maar op Windows, aangezien ik geen Linux heb. Er is al wel iemand die heeft aangeboden een Linux versie te maken, maar dat wil diegene pas doen zodra er genoeg mensen zijn die de Windows versie gebruiken... :)

Forum Check-up Tool

Bericht door Forum Check-up Tool » 08 dec 2003, 18:02

Ik heb een paar kleine dingen veranderd in mijn programma. Zo zal hij nu niet meer vastlopen als je het bv. op een server gebruikt die vanzelf een banner toevoegd. Ook zijn er een paar andere kleine dingen gewijzigd. Degene die het programma al hebben hoeven niets te doen, het update zich vanzelf. Voor degene die de Forum Check-up Tool nog niet hebben, kunnen hem [ hier ] downloaden.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 08 dec 2003, 18:43

Als ik eerlijk mag zijn: rotzooi!

Als je echt een forum wilt bekijken dan doe je dat wel zo of zet je hem in je favorieten. de tool zelf gaat nog wel maar de site en de webmasters dingen zijn echt waardeloos.

Als dat laatste wilt verbeteren: gebruik de geintegreerde sql functie van phpbb. Op deze manier krijg je als je een anders sql systeem dan mysqlk hebt een lading vaan errors over je scherm.

evan een voorbeeld van een van de een van de 3 query's (watv trouwens ook gewoon met 1 query kan)

$db_messages = $table_prefix."posts";

$sql = mysql_query("SELECT * FROM `$db_messages` ORDER BY `post_time` DESC");
$rij = mysql_fetch_object($sql);

$ID_MSG = "$rij->post_id";
$ID_TOPIC = "$rij->topic_id";
$ID_BOARD = "$rij->forum_id";
$message_poster_id = "$rij->poster_id";
Wil je dat ik opsom wat er fout is?

de tools zelf is (behalve dat het band breedte vretend is) niet slecht maar de tool die je ij je forum moet doen is waardeloos.

Forum Check-up Tool

Bericht door Forum Check-up Tool » 09 dec 2003, 15:38

Het is dan ook niet enkel voor phpBB fora gemaakt. Ik heb geen idee hoe ik het precies in "phpBB style" moet maken, maar zo werkt het ook. Zou je anders misschien het checkup.php bestand voor phpBB fora willen aanpassen?

Over je andere punt dat het programma bandbreedte vreet: je kunt je gebruikers vragen of ze het in willen stellen dat die maar één keer in de bijvoorbeeld 10 minuten kijkt of er nieuwe berichten zijn. En wat is bandbreedte? Als bezoekers nu handmatig één keer per uur kijken of er een nieuw bericht is, gebruik je meer bandbreedte dan de hele dag mijn programma draaien. Voorbeeldje: deze antwoordpagina is 60 kB groot. Mijn tool gebruikt hoogstens 0,6 kB er keer. Als gebruikers hem dus op één keer kijken per 10 minuten instellen, duurt het 100 minuten voordat ze net zoveel bandbreedte hebben gebruikt. Daar komt bij dat de indexpagina van een forum waarschijnlijk nog groter is dan deze pagina waar ik nu dit bericht type... :wink:

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 09 dec 2003, 17:26

Forum Check-up Tool schreef:Over je andere punt dat het programma bandbreedte vreet: je kunt je gebruikers vragen of ze het in willen stellen dat die maar één keer in de bijvoorbeeld 10 minuten kijkt of er nieuwe berichten zijn.
en iedereen is zo netjes en doet dat ook

:roll: :roll: :roll:

mijn advies zet er een tijds limiet in, ik ben al bezig met een anti script voor deze tool, dat moet genoeg zeggen over mijn mening, ik haat zinloze tools die webmasters op kosten jagen!!!

:roll: :roll: :roll:
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

LadyBug
Contacteer:

Bericht door LadyBug » 09 dec 2003, 17:34

carloclaessen schreef:ik ben al bezig met een anti script voor deze tool
Laat me weten als ie af is...
Ik gebruik al superveel traffic :lol:

SPyKoN
Contacteer:

Bericht door SPyKoN » 09 dec 2003, 17:57

Tijdverspilling ronduit... :roll:

Gesloten