phpBB forum installeren of niet ?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

phpBB forum installeren of niet ?
Beste leden,
Ik heb te weinig kennis om de vraag goed te formuleren, maar voordat
ik weer als een fanatiekeling alles over phpbb ga uitzoeken en installeren
het volgende.
Tot voor kort had ik een gratis webhost en nu nog een aparte forum bij takeforum.
Ik heb deze week een eigen website laten registreren. Voordat ik deze
launch wil ik het natuurlijk goed in elkaar zetten. Ik begrijp nog niet zo
goed hoe php en mysql te gebruiken.
Mijn website is voor online gamers en sinds kort organiseer ik toernooitjes
voor de fun. Nu wil ik bij mijn nieuwe website dat spelers zich
eerst registreren.
Eehm, kan ik phpbb in en naast mijn eigen website gebruiken (?), waarbij
ik phpbb als registratie-methode kan gebruiken ipv een aparte registratie?
Hierbij wil ik wel dat alleen ingelogde spelers toegang hebben tot
bepaalde info van andere spelers, zoals email-adressen van andere
spelers enzo en tot bepaalde links in de website. Als spelers zich willen
registreren dan moeten ze in ieder geval de volgende velden in zo'n
formulier invullen :
nickname, firstname, lastname, birthday, city, country en email
Als ik bv deze velden in mijn eigen website kan laten verschijnen
dan zou ik 2 vliegen in een klap slaan, denk ik.
Maar is dit mogelijk ?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik heb te weinig kennis om de vraag goed te formuleren, maar voordat
ik weer als een fanatiekeling alles over phpbb ga uitzoeken en installeren
het volgende.
Tot voor kort had ik een gratis webhost en nu nog een aparte forum bij takeforum.
Ik heb deze week een eigen website laten registreren. Voordat ik deze
launch wil ik het natuurlijk goed in elkaar zetten. Ik begrijp nog niet zo
goed hoe php en mysql te gebruiken.
Mijn website is voor online gamers en sinds kort organiseer ik toernooitjes
voor de fun. Nu wil ik bij mijn nieuwe website dat spelers zich
eerst registreren.
Eehm, kan ik phpbb in en naast mijn eigen website gebruiken (?), waarbij
ik phpbb als registratie-methode kan gebruiken ipv een aparte registratie?
Hierbij wil ik wel dat alleen ingelogde spelers toegang hebben tot
bepaalde info van andere spelers, zoals email-adressen van andere
spelers enzo en tot bepaalde links in de website. Als spelers zich willen
registreren dan moeten ze in ieder geval de volgende velden in zo'n
formulier invullen :
nickname, firstname, lastname, birthday, city, country en email
Als ik bv deze velden in mijn eigen website kan laten verschijnen
Maar is dit mogelijk ?
Alvast bedankt voor het antwoord.
-
Wat een verhaaltje haha....
Nou, om het makkelijke antwoord te geven: alles wat je vraagt, is te bewerkstelligen/ realiseren.
E-mailadressen afschermen voor mensen is redelijk simpel, iets moeilijker als je dit wilt doen voor bepaalde leden, en andere leden het wel mogen zien.... Maar dan heb je usergroups, die je kan instellen hiervoor.
etc, nickname, 1e naam etc verplicht op de registratie is makkelijk, verjaardag is er een "birthdaymod" voor, plaats etc moet je doen met behulp van zogenaamde mods/ hacks die je kan downloaden. Deze velden op een niet-phpBB pagina krijgen is redelijk te doen met behulp van "phpBBFetchAll" mod....
Het is mogelijk, het is zelfs goed te doen, de mods en hacks die je kan gebruiken om je phpBB uit te breiden tot wat jij wilt, is erg duidelijk en staat allemaal stapsgewijs onder elkaar! Ik ben begonnen als iemand die echt 0,0% verstand van websites maken had, nu is dat gelukkig al wat meer, maar ik leer ook nog heel veel bij, en dat maakt het ook leuk.
phpBB kan je altijd installeren op je eigen websitehost, en het is zo geinstalleerd... binnen een middagje rondkijken, zoeken, instellen, prutsen ontdek je al veel, en kom je erachter of het je ligt of niet.
Het delen van fora, of mixen van websites blijkt meestal toch 1 vd moeilijkste dingen die er zijn. Aan de andere kant bestaat phpBB al lang, zijn er goede tutorials voor alles in meerdere talen, http://www.phpBBhacks.com biedt veel hacks aan etc....
Succes, wat je beslissing ook zal zijn!
Nou, om het makkelijke antwoord te geven: alles wat je vraagt, is te bewerkstelligen/ realiseren.
E-mailadressen afschermen voor mensen is redelijk simpel, iets moeilijker als je dit wilt doen voor bepaalde leden, en andere leden het wel mogen zien.... Maar dan heb je usergroups, die je kan instellen hiervoor.
etc, nickname, 1e naam etc verplicht op de registratie is makkelijk, verjaardag is er een "birthdaymod" voor, plaats etc moet je doen met behulp van zogenaamde mods/ hacks die je kan downloaden. Deze velden op een niet-phpBB pagina krijgen is redelijk te doen met behulp van "phpBBFetchAll" mod....
Het is mogelijk, het is zelfs goed te doen, de mods en hacks die je kan gebruiken om je phpBB uit te breiden tot wat jij wilt, is erg duidelijk en staat allemaal stapsgewijs onder elkaar! Ik ben begonnen als iemand die echt 0,0% verstand van websites maken had, nu is dat gelukkig al wat meer, maar ik leer ook nog heel veel bij, en dat maakt het ook leuk.
phpBB kan je altijd installeren op je eigen websitehost, en het is zo geinstalleerd... binnen een middagje rondkijken, zoeken, instellen, prutsen ontdek je al veel, en kom je erachter of het je ligt of niet.
Het delen van fora, of mixen van websites blijkt meestal toch 1 vd moeilijkste dingen die er zijn. Aan de andere kant bestaat phpBB al lang, zijn er goede tutorials voor alles in meerdere talen, http://www.phpBBhacks.com biedt veel hacks aan etc....
Succes, wat je beslissing ook zal zijn!
Re: phpBB forum installeren of niet ?
Jahoor, een website in of om phpBB heen bouwen is verreweg van een probleem, maar dan moet je wel over de nodige kennis beschikken.pesfever schreef:Als ik bv deze velden in mijn eigen website kan laten verschijnen
Maar is dit mogelijk ?
En als je zegt dat dit niet het geval is, dan is het voor jou niet gemakkelijk om dit te realiseren. Of je moet op zoek naar een CMS en hopen dat er een integreer mogelijkheid van phpBB is. Of je moet naar iets anders op zoek.

spambot schreef:Mod actie door Spambot op 10 aug 2006 19:29:50.
Graag support van enige kwaliteit.
Hij vraagt toch alleen of het mogelijk is!!!!!!! dropstok
Wie weet heeft hij die kennis, en vraagt hij alleen na de mogelijkheden..
Zit je dan een half uur van Jan Joker je antwoord te typen, om daarna een reaktie van hem te lezen van..
Ik weet wel hoe het moet, maar informeer alleen
Maarja! Keep up the goed work.....

Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
Dit geeft hoopownageworld schreef:Wat een verhaaltje haha....
Dit nog meerownageworld schreef: etc, nickname, 1e naam etc verplicht op de registratie is makkelijk, verjaardag is er een "birthdaymod" voor, plaats etc moet je doen met behulp van zogenaamde mods/ hacks die je kan downloaden. Deze velden op een niet-phpBB pagina krijgen is redelijk te doen met behulp van "phpBBFetchAll" mod....

ownageworld schreef:Het delen van fora, of mixen van websites blijkt meestal toch 1 vd moeilijkste dingen die er zijn. Aan de andere kant bestaat phpBB al lang, zijn er goede tutorials voor alles in meerdere talen, http://www.phpBBhacks.com biedt veel hacks aan etc....
1 van de moeilijkste ? Tja ik kan ook niet gewoon makkelijk doen he.
phpbb installeren dat moet geen probleem zijn gezien de goede handleiding en de reakties hiero. Daar kan ik het weekend aan werken, dan zou dat in ieder geval een plus zijn.stef schreef:Jahoor, een website in of om phpBB heen bouwen is verreweg van een probleem, maar dan moet je wel over de nodige kennis beschikken.
Dan meteen de volgende vraag:
Het forum dat ik nu heb van takeforum.com, kan ik alles (topics etc.) zo
overzetten naar de phpbb die ik op mijn website ga installeren ?
Of ben ik nou weer te moeilijk aan het doen ?
-
hmmm...pesfever schreef: Dan meteen de volgende vraag:
Het forum dat ik nu heb van takeforum.com, kan ik alles (topics etc.) zo
overzetten naar de phpbb die ik op mijn website ga installeren ?
Of ben ik nou weer te moeilijk aan het doen ?
Ervanuit gaande dat je volledige adminpaneel access hebt, moet het te doen zijn.... Alleen moet jij ff kijken of het de moeite waard is voor extra werk... zit je nu op minder dan 1000 posts, dan zou ik je aanraden lekker overnieuw met schone lei te beginnen... zijn het er veel meer, dan is overzetten wel slim. Volgens mij kan je een volledige backup maken daar, en dan invoeren op je nieuwe board. Moet je wel letten op de huidige phpBB versie op dat forum, en op je nieuwe board (neem sowieso 2.0.21, maar spreekt voor zich denk ik!) Je kan ook ff rondzoeken op internet, dan kan je vaak volledig nieuwste versies vinden met de nieuwste mods/hacks erop, en het liefst diegene die jij ook wilt hebben natuurlijk!
Tis moeilijker doen, en weet niet hoeveel verstand je ervan hebt, maar ik zou zeggen "gewoon proberen!"
Als je besluit mods/hacks erop te zetten, eerst even al je phpBB-backup overzetten (met al je posts en profielen etc)...
Hoop dat ik je vraag hierbij beetje beantwoord heb.... het fijne weet ik niet van het takeforum, verschilt per phpBB-aanbiedservice, hoeveel toegang ze de user geven!
Succes!
@ Ownageworld,
Mevrouw of Meneer in kwestie heeft helaas geen toegang tot Ftp of mysql server (phpmyadmin)
Dus het forum kan als verloren beschoud worden.
Ja dat is nou het nadeel aan een gratis host, daar tel je extra duiten voor neer voor een backup
Dus vers nieuw forum, en voor support ben je hier aan het juiste adres.
En je kan het tegen woordig ook laten installeren de mods als je er zelf niet aan uit komt
Mevrouw of Meneer in kwestie heeft helaas geen toegang tot Ftp of mysql server (phpmyadmin)
Ja dat is nou het nadeel aan een gratis host, daar tel je extra duiten voor neer voor een backup

En je kan het tegen woordig ook laten installeren de mods als je er zelf niet aan uit komt

Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
-
Maar hij/zij kan toch bij adminpaneel, en daar kan er toch ook een full backup gemaakt worden, als ik het mij goed herinner? Dit zou weer up te loaden zijn in nieuwe versie, of niet?Raimon schreef:@ Ownageworld,
Ja dat is nou het nadeel aan een gratis host, daar tel je extra duiten voor neer voor een backup![]()
Geen verstand van gratis hosts, en zou idd prima maniertje zijn om extra geld te vangen, en het makkelijkst/compleetst is via phpMyAdmin, maar dacht dat het via phpBB ook kon!
Hoop dan dat hij/zij niet teveel posts daar heeft staan...
» OwnageWorld
Ehm meneer heeft inderdaad geen toegang, hoewel ik wel de admin ben.Raimon schreef:@ Ownageworld,
(zal es kijken wat er mogelijk is om de zaak te redden en dan nog,
er zullen tegen die tijd dat ik phpbb heb geinstalleerd hopelijk niet meer
dan 200 posts zijn schat ik zo in, dus handmatig overzetten is geen
al te groot probleem).
Anyway, als ik dit hier zo bekijk dan lijkt er veel meer mogelijk met
phpbb dan ik in eerste instantie dacht. Open-source , ja dat moet wel
goed zitten om phpbb te installen. Dan de launch maar even een week of
wat uitstellen

Heb alleen een gratis intro op mijn nieuwe web staan (die ik alweer ga
vervangen door een andere gratis introotje), maar voor de
belangstellenden : http://www.pesfever.net
Wil ik iedereen nog bedanken voor de reakties
:thumb:
Nee dat is niet een goede oplossing, altijd backups via phpmyadmin maken.ownageworld schreef: Maar hij/zij kan toch bij adminpaneel, en daar kan er toch ook een full backup gemaakt worden, als ik het mij goed herinner? Dit zou weer up te loaden zijn in nieuwe versie, of niet?
Geen verstand van gratis hosts, en zou idd prima maniertje zijn om extra geld te vangen, en het makkelijkst/compleetst is via phpMyAdmin, maar dacht dat het via phpBB ook kon!
Hoop dan dat hij/zij niet teveel posts daar heeft staan...
» OwnageWorld
Via de backup optie is het nooit compleet en goede backup.
Waarschijnlijk is die optie ook disable in je admin panel.
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
Wahaaa hij doet ut ! Met de handleiding van php hiero zooooo eenvoudig.
Achteraf lijkt het kinderspel. Nu nog verder stoeien met die mods enzo.
Moest nog een ftp progje downen om de database te uppen en kwam FileZilla tegen.
En wat denk je ? Ook al een open-source, handig en helemaal gratis.
Open-Source programma's bevallen me steeds beter. :thumb:
CMS ? bedoel je net zoiets als Joomla ? (is ook open-source
)
Achteraf lijkt het kinderspel. Nu nog verder stoeien met die mods enzo.
Moest nog een ftp progje downen om de database te uppen en kwam FileZilla tegen.
En wat denk je ? Ook al een open-source, handig en helemaal gratis.
Open-Source programma's bevallen me steeds beter. :thumb:
Stef schreef: Of je moet op zoek naar een CMS en hopen dat er een
integreer mogelijkheid van phpBB is.
CMS ? bedoel je net zoiets als Joomla ? (is ook open-source