marktplaats heeft ook en forum

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

marktplaats heeft ook en forum

Bericht door AarClay » 11 mei 2005, 15:47

http://www.marktplaats.nl gebruikt ook phpBB als forum.

Alleen vet schandalig dat hun als groot bedrijf de copyright verwijderen :r.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 11 mei 2005, 15:49

dat is dan wel een zeeeeeeer zwaar aangepaste versie :)

Gebruikersavatar
Desptune
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 jul 2003, 16:49

Bericht door Desptune » 11 mei 2005, 16:56

huh.. hoe herkennen jullie dat het een phpbb forum is??

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 11 mei 2005, 16:58

links van naar de topics en fora

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 11 mei 2005, 16:58

de bestandsnamen zijn posting.php, viewtopic.php en viewforum.php, en gebruikt dezelfde variablenamen (t, p, f, mode)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Bericht door AarClay » 11 mei 2005, 18:14

bee schreef:de bestandsnamen zijn posting.php, viewtopic.php en viewforum.php, en gebruikt dezelfde variablenamen (t, p, f, mode)
idd

ProCoder
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2005, 15:36
Contacteer:

Bericht door ProCoder » 11 mei 2005, 19:08

Als phpBB script moet je toch wel 1 lekje maken zodat altijd 1 bouwer erin kan, en moet je ze dat eens flink op de neus drukken :D

Nee grapje, maar wel schandalig :{

Gebruikersavatar
thaan
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:39
Contacteer:

Bericht door thaan » 11 mei 2005, 21:22

Ach het is natuurlijk niet verplicht, maar ik vind eigelijk dat je phpBB wel verplicht bent om op zen minst een link te plaatsen naar phpbb.com.


verder vind ik het forum echt baggerlelijk, net als de rest van de site.

Marconius
Berichten: 140
Lid geworden op: 20 mar 2005, 20:07
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Marconius » 12 mei 2005, 08:54

Hoelang is dat forum er al? Die is er zeker na de overname door eBay erkomen, sindsdien is Marktplaats hard achteruit gegaan.
Really, I'm not out to destroy Microsoft. That will just be a completely unintentional side effect - Linus Torvalds

Greetz, Marco

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 12 mei 2005, 08:57

volgens webwereld, sind gister :)

Marconius
Berichten: 140
Lid geworden op: 20 mar 2005, 20:07
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Marconius » 12 mei 2005, 10:49

Daarom :D
Really, I'm not out to destroy Microsoft. That will just be a completely unintentional side effect - Linus Torvalds

Greetz, Marco

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Bericht door Stef » 12 mei 2005, 12:43

Nouja, ze hebben het wel knap verbouwd dan, denkend aan een nieuwe stijl hele pagina's zelf gescript.

Het is ook wel toevallig dat Speurders.nl ook met een forum komt.

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Bericht door AarClay » 12 mei 2005, 13:16

Stef schreef:Nouja, ze hebben het wel knap verbouwd dan, denkend aan een nieuwe stijl hele pagina's zelf gescript.

Het is ook wel toevallig dat Speurders.nl ook met een forum komt.
Volgens een bron was dit toeval.

Tommy23
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 apr 2005, 21:27

Bericht door Tommy23 » 15 mei 2005, 00:33

T!€ten, dat volk is slim :o

sendur
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 dec 2003, 14:05
Contacteer:

Bericht door sendur » 02 jul 2005, 14:27

Het is inderdaad een gebruikte source code van phpbb, probeer maar eens als admin in te loggen....


Ik vind het echt mega onbeschoft dat ze dat zo doen, heb er ook een topic over geopend op het forum van mp, maar die was in 5 minuten verwijderd..... Snap ik toch niet, ze hebben kennelijk geen fatsoen om erop in te gaan.

ik ben gek
Berichten: 1496
Lid geworden op: 25 mei 2005, 14:09

Bericht door ik ben gek » 02 jul 2005, 15:34

open ik nog een keer een topic :P

ik ben gek
Berichten: 1496
Lid geworden op: 25 mei 2005, 14:09

Bericht door ik ben gek » 02 jul 2005, 15:42

zo gepost en een link naar dit topic :P

ik ben gek
Berichten: 1496
Lid geworden op: 25 mei 2005, 14:09

Bericht door ik ben gek » 02 jul 2005, 17:23

zozo topic staat er nog kijk hier maar: http://forum.marktplaats.nl/viewtopic.php?t=6649
dat is de stand van het topic :P

p.s. beetje opgeschept hoor over ik heb een klein deel gedaan ....
helpt wel! :P
zeg over dat opscheppen daar dus niks aub

silenthunter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2005, 17:12

Bericht door silenthunter » 02 jul 2005, 17:28

Ik denk alleen dat het niet zo veel zin heeft om met zo'n groot bedrijf als Marktplaats een discussie aan te gaan. Maar als de admin van dat forum het ziet denk ik dat hij dan door de mand valt om de copyrights weg te halen. En iedereen kan mee genieten :thumb:

Gebruikersavatar
Carlo Claessen
Berichten: 1280
Lid geworden op: 02 jul 2005, 14:05

Een schande voor E-bay community

Bericht door Carlo Claessen » 02 jul 2005, 18:22

ik heb op mijn manier gereageerd

Afbeelding

Afbeelding

first two screens, then a little explanation, this is an company which makes millions a year and they use phpBB software.

First time i was a bit honored but the fact that they remove copyright makes me sick.

read my message under here.
Hoi beheerders die dit lezen hopelijk.

Ik zelf ben een beheerder van http://www.phpbb.nl, het feit dat jullie een software zoals phpbb als basis gebruiken vind ik in eerste instantie erg charmerend, het feit dat jullie de copyright klakkeloos verwijderen vind ik erg betreurnis waardig.

Ik weet wel dat julie site gebaseerd is op handel en geld verdienen maar was het nou echt nodig om de copyright te verwijderen.

We verzorgen als online community al jaren gratis en voor niks software omdat niet alles geld hoeft te kosten en wij zijn gegroeid door de grootte aanhang.

Jullie gebruiken phpBB als basis dat is een feit wat vaststaat, ik ben erg teleurgesteld door dit handelen en zal er op dit moment alles aandoen om jullie actie op het net te verduidelijken en dus ook te verspreiden dat jullie gewoon lak hebben aan copyright, een kopie van dit bericht zal ik dus ook wereld wijd op alle phpBB gerelateerde sites laten plaatsen.

Sorry, een miljoenen bedrijf wat de lamheid en het lef durft te hebben om zoiets simpel uit te halen...............

Ik ben sprakeloos en net als vele andere is dit alles behalve een correcte manier van handelen, ik ben iemand die alles is behalve oog om oog, tand om tand......

Deze werkwijze forceerd mij om mijn mening te herzien..........

Ik hoop dat jullie ooit in kunnen zien dat dit gewoon schandalig is een schande voor jullie maar ook voor e-bay, ik zal doen wat nodig odig is maar schuw het ook niet om de media in te schakelen zoals tv en radio

Ga jullie ergens diep schamen, verwijder dit bericht, doe wat je wilt, op moment van schrijven maak ik een letterlijke kopie en een screenshot wat ik momenteel met alle genoegen zal verspreiden op het net.

Een zwaar teleur gesteld persoon in de handelswijze van een commerciel bedrijf groet U.

Carlo Claessen
Team phpBB Nederland

Hi administrators who read this i hope

I am an administrator off http://www.phpbb.nl, the fact that you use an application like phpbb as base is in first instance very charming, the fact that you people remove the copyright without thinking is very dissapointing.

I know the site is based on making money and doing buissness, but was it really nescacerry to remove the copyright.

We create as an online community allready for years the software for free because not all must cost money and we are growing because off that fact with an huge comunity.

You people use phpBB as base which is an fact which is proovable, I am very dissapointed by this way off using our software en I will do anything to announce your action to make clear that you guys have lack on copyright, an copy off this message i will announce world wide on the web on every site which is related to phpBB.

Sorry, an company which makes milon dollars each year and have the guts to do such a simple thing............

I am speechles and just as many other is this incorrect off acting, I am someone who is all expect eye on eye, teeth to teeth.............

This action forced to redo my opinion...........

I hope you guys can see this action is an big shame for you but also for E-bay, i will do whats needed to adjust things and even i want to force the media like television and radio.

Go somewhere and go shame yourself bigtimes, remove this message, do whatever you want, on moment when i type this i create an letterly copy and also will provide screenshots which i will gladly spread on the internet.

An heavy dissapointed person in the way off acting off an commercial company Greetz You.

Carlo Claessen
Team phpBB Nederland

Gesloten