hallo
ik zal het zo goed mogenlijk uitleggen als ik shrijf fouten neem het mij niet kwalijk
ik ben licht gehanicakt
hallo mijn echte naam is bartjan
ik zal maar beginnen
ik heb een forum draaien maar ik wilde daar in veel leuke mods ,
aan toevoegen ik weet dat het kan ,
maar aangezien ik licht gehandicapt ben lukt mij dat niet om die mods toe te voegen .( ik ben al blij dat ik met een pc kan omgaan)
maar oke
nu zoek ik dus een phpbb met veel leuke mods er al in ,
die ik zo kan over kopioren in de oude forum zo dat er geen gegevens van verloren .
en dat het gelijk werk .
wie wil mij er bij helpen om dit voor elkaar te krijgen .
verder wil ik mijn excussen aan jullie aanbieden om dat er veel vraag van jullie nogmaals sorry als er vragen zijn stel ze
alvast bedankt
ik zoek een forum van phpbb
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

bedankt
hallo ik heb een vraag
ik heb nu phpbbplus gedownload
ik heb een oude forum draaien hoe kan ik die nieuwe phpbbplus dan ,
er op zetten
zo als ik hier boven shreef ben ik gehandicapt ,
dus zou het voor mij stap voor stap uit kunnen leggen
ik ben er al een dik half jaar mee bezig en het lukt me echt niet ,
soory maar ik kan er echt niets aan doen
ik hoopt dat jullie mij helpen hier mee
sorry maar ik zou het echt niets anders weten hoe ik doen moet
ik wil jullie bedanken voor jullie su[pport
ik heb nu phpbbplus gedownload
ik heb een oude forum draaien hoe kan ik die nieuwe phpbbplus dan ,
er op zetten
zo als ik hier boven shreef ben ik gehandicapt ,
dus zou het voor mij stap voor stap uit kunnen leggen
ik ben er al een dik half jaar mee bezig en het lukt me echt niet ,
soory maar ik kan er echt niets aan doen
ik hoopt dat jullie mij helpen hier mee
sorry maar ik zou het echt niets anders weten hoe ik doen moet
ik wil jullie bedanken voor jullie su[pport
Je moet eerst een backup maken van je database, daar staan alle berichten, gebruiker etc in.
Dit doe je het beste via phpmyadmin, zit normaal wel bij je hosting. Je gaat dus via phpmyadmin naar je database, klikt je database aan (links) en dan klik je op exporteren (is een tabblad rechtsboven).
Daar zorg je ervoor dat data en structuur aangevinkt zijn, ook verzenden en je klikt op gezipt. De naam mag je zelf verzinnen.
Je kan het beste ook je hele forum (dus alle forumbestanden/mappen) downloaden naar je pc
Dan download je phpBB Plus (je wou die graag zei je) en je pakt die uit.
Je upload het bestand Update/update_phpbb_208_to_plus_152.php naar je forumroot (waar index.php, config.php in staan op je server).
Je gaat daarnaartoe met je browser. Je moet wel ingelogd zijn als admin.
Verwijder dan alle bestanden van het forum, behalve config.php.
Nu moet je alle plus bestanden uploaden, dus alles in de map phpBB2 naar je server, alles behalve config.php en de map install.
NU moet je nog wat chmodden als je op een linux server zit (meestal wel), je moet de mappen /files, /cache, album_mod/upload, album_mod/upload/cache, images/avatars, /pafiledb/cache, /pafiledb/cache/templates en pafiledb/uploads chmodden naar 777 en de bestanden includes/def_icons.php, def_themes.php, def_tree.php en def_words.php naar 666.
Dat was het als het goed is.

Dit doe je het beste via phpmyadmin, zit normaal wel bij je hosting. Je gaat dus via phpmyadmin naar je database, klikt je database aan (links) en dan klik je op exporteren (is een tabblad rechtsboven).
Daar zorg je ervoor dat data en structuur aangevinkt zijn, ook verzenden en je klikt op gezipt. De naam mag je zelf verzinnen.
Je kan het beste ook je hele forum (dus alle forumbestanden/mappen) downloaden naar je pc
Dan download je phpBB Plus (je wou die graag zei je) en je pakt die uit.
Je upload het bestand Update/update_phpbb_208_to_plus_152.php naar je forumroot (waar index.php, config.php in staan op je server).
Je gaat daarnaartoe met je browser. Je moet wel ingelogd zijn als admin.
Verwijder dan alle bestanden van het forum, behalve config.php.
Nu moet je alle plus bestanden uploaden, dus alles in de map phpBB2 naar je server, alles behalve config.php en de map install.
NU moet je nog wat chmodden als je op een linux server zit (meestal wel), je moet de mappen /files, /cache, album_mod/upload, album_mod/upload/cache, images/avatars, /pafiledb/cache, /pafiledb/cache/templates en pafiledb/uploads chmodden naar 777 en de bestanden includes/def_icons.php, def_themes.php, def_tree.php en def_words.php naar 666.
Dat was het als het goed is.

hallo luuk
ik heb nog een vraagje
ik gebruik idd een lunix server
en ik gebruik een ftp programma van ws_ftp
maar wil jij voor mij ook
het chmodden uit leggen stap voor stap
dat iets waar ik nog niet uit kom
verder wil ik je nog bedanken voor je goede uitleg
ik hoor het wel van je
ik gebruik idd een lunix server
en ik gebruik een ftp programma van ws_ftp
maar wil jij voor mij ook
het chmodden uit leggen stap voor stap
dat iets waar ik nog niet uit kom
verder wil ik je nog bedanken voor je goede uitleg
ik hoor het wel van je
Klik in WS_FTP op een bestand of map dat je wilt CHMODden met de rechter muisknop en ga dan naar "Properties". Hier zul je zien dat je getallen kunt invullen onderin het scherm dat nu komt, dit kan bijvoorbeeld zijn; 777 of 644 of ga zo maar door. Als je op deze manier nu alle bestanden en mappen die Luuk hierboven aangaf "CHMOD" dan zou het moeten lukken!
Good luck!
Good luck!