phpBB op html basis zonder templates; waar?

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Lontronics

phpBB op html basis zonder templates; waar?

Bericht door Lontronics » 13 feb 2005, 17:25

Ik kwam toevallig gisteren ergens een post tegen van iemand die phpBB heeft omgebouwd naar een platte html-structuur zonder templates.
Helaas, vergeten op te slaan als favoriet en nu kan ik er niets meer van vinden.

Is er iemand die hier meer van weet en/of eventueel een link heeft?

Groeten,
Jan

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 13 feb 2005, 17:26

Het was in het topic over dat google dataverkeer opslokte ;)

Bee

Bericht door Bee » 13 feb 2005, 17:26

Waarschijnlijk zoek je zoiets als de Archive mod, of gebruikt het forum de Mod_rewrite mod.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Lontronics

Bericht door Lontronics » 13 feb 2005, 17:26

Wauwwwww, jij bent wel errrug snel zeg ;)

Thx!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 13 feb 2005, 17:27

Wie van de twee?

Lontronics

Bericht door Lontronics » 13 feb 2005, 17:30

;)

Bee

Bericht door Bee » 13 feb 2005, 17:30

paulus schreef:Wie van de twee?
Jij was idd sneller, maar dat is ook niet altijd :oops: Mijn devies: Support op hoog niveau in een rotvaart :D

Lontronics

Bericht door Lontronics » 13 feb 2005, 17:33

In ieder geval top dat er op deze wijze support kan worden geleverd!

Nu eens gaan zoeken naar die topic :D

Groeten,
Jan

Lontronics

Bericht door Lontronics » 13 feb 2005, 18:01

http://www.phpbbhacks.com/forums/viewtopic.php?t=15996

En toch is dit niet wat ik bedoelde.
Schijnbaar is er iemand geweest die het volledige phpBB forum heeft herschreven naar zoveel mogelijk flat html zonder templates. Ik geloof dat het ging om phpBB versie 2.0.11.

Tja, toch maar verder zoeken dus... :cry:

Cheeta
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 13 feb 2005, 18:07

het is makkelijker dan je denkt....

je gebruikt alleen de map templates en je verandert alle gegevens die tussen {} staan zoals {L_FORUM} nar gewoon Forum
Don't mess with BD and save the Cheeta's!

Lontronics

Bericht door Lontronics » 13 feb 2005, 18:17

Hallo Cheeta,

Zou je e.e.a. iets uitgebreider willen proberen uit te leggen?
Ik denk idd dat dit is wat ik bedoel, de weg er naar toe is me alleen nog niet helemaal duidelijk ;)

Alvast bedankt!
Jan

Lontronics

Bericht door Lontronics » 13 feb 2005, 19:43

Ik heb ondertussen nog even verder zitten te denken en zal proberen duidelijk te maken met welk idee ik mee rondloop.
W,b. software maar ook websites etc... probeer ik de boel altijd zo clean mogelijk te houden. Bij mij is het dus over het algemeen zo dat ik een omgeving inricht naar mijn wensen en smaak en als ik dan klaar ben met de instellingen, verwijder ik de overtollige programmatuur/ files.

Bij het phpBB forum is het zo dat ik een aantal forumdelen heb aangemaakt die nu in principe vastliggen. De style is vastgelegd in de css file en verwijderd uit de php files.
Ik maak op dit moment gebruik van de eXtreme Styles mod i.v.m. de caching, echter wat deze mod doet is in feite het vooraf compileren en in een cache-directory zetten van de files. Wanneer er niets is veranderd worden deze cachefiles gebruikt i.p.v. een nieuwe compilatie.

Ik zit er dus aan te denken om als het ware de cache-files van de eXtreme Styles mod te gebruiken als basisfiles. Oftewel, de layout en alles ligt vast, dus volgens mij kan het compileren (wat vlgs.mij extra tijd kost) achterwege blijven en kan ik gebruik maken van een platte file-structuur.

Ik vroeg me dus af of er iemand is die hier ervaring mee heeft en dus alle overtollige rotzooi heeft verwijderd en er echt een kaal php-/html-forum van heeft gemaakt zonder de templates en dus ook zonder na de aanpassing nog gebruik te maken van de eXtreme Styles mod.

Wat is jullie idee hierover en wie kan hier misschien iets meer over vertellen?

Groeten,
Jan

Bee

Bericht door Bee » 13 feb 2005, 19:51

Ik zal hier even duidelijk op reageren.

De templates zijn bedoeld om de pagina in te delen. Deze bevatten variabelen, die tijdens het uitvoeren van het script vervangen worden door gegevens. Door blocks in de templates kunnen bepaalde stukken hergebruikt worden, zodat je bijvoorbeeld meerdere berichten per pagina te zien krijgt.

Het gebruik van eXtreme Styles is iets wat ik graag zie gebeuren, ik vind dit een mod die eigenlijk standaard in elke phpBB installatie moet zitten. Deze kan inderdaad de templates parsen, waardoor het verwerken van de templates veel eenvoudiger gaat, omdat het nu alleen nog maar de output in een bestand hoeft te kieperen, en dat naar de user kan sturen, in plaats daarvan dat het eerst weer terug moet om te bepalen hoe een pagina er uit komt te zien. Dat verminderd dus het aantal stappen

Echter, de manier van parsen is toch anders wat jij denkt. Het parsen verbetert de snelheid, maar het originele principe blijft in stand. Wat jij vermoedelijk wilt is dat pagina's die af zijn, html worden, die niet meer geparst hoeft te worden. Dat kan je laten doen met de Archive Mod, zoek daar eens op bij Google, maar het principe wat jij wil bereiken zal niet, omdat je dan eenvoudig gezegd alle HTML bestanden telkens opnieuw moet gaan editten. Dat levert uiteindelijk nog veel meer wachttijd op...

Lontronics

Bericht door Lontronics » 14 feb 2005, 06:33

Dank je wel voor je antwoord.
Het verhaal is me duidelijk.
Voorlopig houd ik het bij de eXtreme Styles mod ;)

Groeten,
Jan

Gesloten