Aangezien bij mij de bevestigings-mail na het registreren van een nieuwe gebruiker op het forum niet werkt (schijnt veel voor te komen), probeer ik middels een workaround tijdelijk de users op een andere manier toe te voegen.
Dit kan ik doen vanuit mijn Delphi-programma rechtstreeks in de MySQL-database. Ik zie echter dat het password versleuteld in de database staat.
Daarnaast zou ik graag de betekenis van de verschillende velden willen weten welke verplicht zijn.
Heeft iemand suggesties voor mij.
Groetjes en bedankt voor jullie hulp,
Stef Merlijn
User toevoegen buiten het forum om.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: User toevoegen buiten het forum om.
Je kunt ook het activeren op uitloggen zetten zodat ze zich niet hoeven te activeren. Achter het password komen kan niet.MerlijnS schreef:Aangezien bij mij de bevestigings-mail na het registreren van een nieuwe gebruiker op het forum niet werkt (schijnt veel voor te komen), probeer ik middels een workaround tijdelijk de users op een andere manier toe te voegen.
Dit kan ik doen vanuit mijn Delphi-programma rechtstreeks in de MySQL-database. Ik zie echter dat het password versleuteld in de database staat.
Hoezo? Er zijn maar 5 verplichte velden en die lijken mij eigenlijk wel duidelijk welke betekenis weet je niet?MerlijnS schreef:Daarnaast zou ik graag de betekenis van de verschillende velden willen weten welke verplicht zijn.
MerlijnS schreef:Kun je me vertellen hoe ik kan instellen dat de gebruiker de registratie niet hoeft te bevestigen?

Account activering aanzetten - Indien ingesteld op Geen, kan een gebruiker inloggen direct na zijn/haar registratie. Indien ingesteld op Gebruiker, moet de gebruiker een geldig email adres opgeven voordat hij/zij kan inloggen. De gebruiker ontvangt een email met een activatie link. Wanneer de gebruiker op deze link klikt, wordt het account geactiveerd en kan hij/zij in loggen. Indien ingesteld op Beheerder, moet het gebruikers account worden geactiveerd door een administrator. Voor meer informatie, zie 3.5.3 Gebruikers Beheer.
http://www.phpbb.nl/profile.php?mode=editprofileMerlijnS schreef:En kun je mij aangeven welke 5 velden verplicht zijn
Alle velden met een sterretje zijn verplicht.
MerlijnS schreef:en wat het veld user_actkey betekend?
Zou ik eerlijk gezegd niet weten... maar gewoon laten staan.
- WebSiteNet
- Contacteer: