forum op verschillende domeinen

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
erwt
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 mei 2004, 15:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

forum op verschillende domeinen

Bericht door erwt » 29 dec 2004, 22:11

er is een plan om het forum dat ik ontwikkel nu ook bereikbaar te maken op een ander domein. Ik weet al dat dit mogelijk is, maar ik wil het volgende:

we hebben een forum

Code: Selecteer alles

* categorie 1
* categorie 2
    * subcategorie 1
    * subcategorie 2
    * subcategorie 3
    * subcategorie 4
    * subcategorie 5
    * subcategorie 6
* categorie 3
* categorie 4
zo ziet het forum dus eruit op de bestaande forum. Maar nu wil ik bijvoorbeeld dat subcategorie 3 alleen beschikbaar is op het andere domein. Nog leuker zou zijn dat subcategorie 3 nog meer subcategorieen heeft op het andere domein en dat alle onderwerpen uit die subcategorieen in een categorie op het huidige forum zit.

Is dit allemaal mogelijk? Of wordt dit zelf aanpassen?

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: forum op verschillende domeinen

Bericht door mosymuis » 29 dec 2004, 22:49

erwt schreef:Maar nu wil ik bijvoorbeeld dat subcategorie 3 alleen beschikbaar is op het andere domein.
Dat kan, met wat tweaken. Zie bijvoorbeeld mijn Hide Catagory By Default mod.
erwt schreef:Nog leuker zou zijn dat subcategorie 3 nog meer subcategorieen heeft op het andere domein en dat alle onderwerpen uit die subcategorieen in een categorie op het huidige forum zit.
Een onderwerp kan maar aan één catagorie toebehoren.

erwt
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 mei 2004, 15:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door erwt » 29 dec 2004, 23:53

je Hide Catagory By Default mod is niet helemaal wat ik zoek. De categorieen kunnen nog bekeken worden. Ik wil dat de Categorieen en sommige fora helemaal niet meer zichtbaar worden.

En wat dat laatste betreft heb je volgens mij ook nog een mod om categorieen aan subcategorien toe te kennen.

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 30 dec 2004, 00:00

erwt schreef:je Hide Catagory By Default mod is niet helemaal wat ik zoek. De categorieen kunnen nog bekeken worden. Ik wil dat de Categorieen en sommige fora helemaal niet meer zichtbaar worden.
Kan ook; (index.php)

Code: Selecteer alles

			$sql = "SELECT f.*, p.post_time, p.post_username, u.username, u.user_id
				FROM (( " . FORUMS_TABLE . " f
				LEFT JOIN " . POSTS_TABLE . " p ON p.post_id = f.forum_last_post_id )
				LEFT JOIN " . USERS_TABLE . " u ON u.user_id = p.poster_id )
				ORDER BY f.cat_id, f.forum_order";
Voeg gewoon op basis van $_SERVER['SERVER_NAME'] een WHERE toe met de forum_id's die je eruit wilt filteren.

erwt schreef:En wat dat laatste betreft heb je volgens mij ook nog een mod om categorieen aan subcategorien toe te kennen.
Categories hierarchy? Hierbij mogen forums nog steeds maar aan één catagorie toebehoren. Een catagorie kan dan inderdaad wel weer onderdeel zijn van een andere.

Gesloten