Regelmatig werk ik de serverapplicaties op mijn computer bij, en zo vond ik het wel eens tijd worden voor MySQl 4.1.7. In de bijgesloten handleiding werd verteld dat ik de MySQL dll van php moest bijwerken, en zo gezegd, zo gedaan.
Nu is het vervelende van die nieuwe dll dat het mysqli is, en dus alle functies van php die de database willen aanspreken voortaan beginnen met mysqli_ . Omdat dit bij de meeste phpscripts nog niet is aangepast, ook niet bij phpBB, doe ik de volgende waarschuwing:
Als je een lokale mysql server update naar versie 4.1.7, dan moet je niet gebruik maken van mysqli, maar gebruik maken van mysql als extensie van PHP. Er is dan geen ondersteuning voor nieuwe mogelijkheden van 4.1.7, maar alle scripts blijven wel werken.
Vooral een waarschuwing van de eigen mysql server beheerders.
Waarschuwing: phpBB 2.0.x en MySQL 4.1.x
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

thx
thx interesant
Subqueries, Unicode, Betere tijdsondersteuning, en nog wat andere dingen: nieuwe mogelijkheden van MySQL 4.1 kan je vinden op http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Nutsh ... tures.htmlpodium4 schreef:Als ik het goed begrijp, in mysql 4.1.7 worden functies als mysql_query, mysqli_query? Die extra mysqli functie is uit te zetten, maar wat zijn de extra's die mysql 4.1.7 heeft met de mysqli functie aan?
- Bas
- Contacteer:
Maar 2.2 zal (als het echt uitkomt en dus geen grap is
) volledig 4.1.x ondersteunen...
(gebruikt dan MySQLi)

(gebruikt dan MySQLi)
.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!