Hoi, Ik weet niet of het in dit forum past. Voor mijn geveol wel.
Ik vraag me nu het volgende af nadat ik ontdekte dat vele users (of hun providers) van mijn forum een mass-email verzonden vanaf mijn admin panel beschouwen als spam en dus nooit in hun inbox ontvangen.
op zich geen groot probleem nog.
maar als nu iemand zich registreert, ervanuitgaande zelfde soort provider als bopvenstaand vb, en ik hem mijn forum ingesteld (heb ik dus) dat de nieuwe user eerst de automatisch gemailde activation link dient aan te klikken, ontvangt deze persoon dan uberhaupt dit wel??
Zelfde geldt dan ook mijns inziens voor wanneer een user een nieuw password aanvraagt wanneer deze vergeten is, krijgt de persoon dan de mail wel binnen?
En iets anders dat ik hier nu ook plaats en me afvraag,
Is er een mogelijkheid om wanneer een user password vergeten is dat deze er dan niet 1 ge -emaild krijgt, maar dat deze een mail krijgt met daarin een link die die aanklikken kan om het zelf te wijzigen??
Met vr gr en dank alvast
Jerry
emailen van activation link/ mass e-mail/ spam?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: emailen van activation link/ mass e-mail/ spam?
De mass emailtjes & notificatie emailtjes worden anders verstuurd (in groepen) dan de registratie en password mailtjes (direct), dus het risico dat het als spam wordt beschouwd is een stuk kleiner. Hier was al eerder een thread aan gewijd, als je je er verder in wilt verdiepen zou ik hem eens goed doorlezen als ik jou was. 
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=10175

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=10175
Dat vereist een mod, en ik ken er geen die dat doen.xyz schreef:Is er een mogelijkheid om wanneer een user password vergeten is dat deze er dan niet 1 ge -emaild krijgt, maar dat deze een mail krijgt met daarin een link die die aanklikken kan om het zelf te wijzigen??
Dankjewel, geeft me al beter gevoel dat de reg en password mailtjes dus wel altijd binnenkomen. het artikel las ik even kort en zal ik nog beter moeten. (wil ik het geheel snappen en toepassen kunnen.- misschien komt er nog een eenvoudige stap voor stap uitleg voor de easiere gebruikers..)
dat van de mod oke..dan hoop ik dat die nog komen gaat.
dankjewel,
Jerry
dat van de mod oke..dan hoop ik dat die nog komen gaat.
dankjewel,
Jerry