Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
CG bandicoot
-
Contacteer:
Bericht
door CG bandicoot » 17 jul 2004, 20:55
PHP 5 is pas gereleased en heel veel servers upgraden nu dus naar PHP 5.
Al is phpBB 2.0.x niet in PHP 5 geschreven. Mensen zeggen tog dat het werkt.
With the recent release of the official version of PHP 5, people and hosts may be switching to the latest PHP version. At this moment, the phpBB Team does not officially support running phpBB on PHP 5, as phpBB2.0.x was not written with PHP 5 in mind. However, many users have reported using it sucessfully on PHP 5 having made a configuration change in PHP to enable support for the deprecated HTTP_*_VARS arrays which is turned off by default in new PHP 5 installations. The relevant configuration option is register_long_arrays and it is decribed in the PHP Manual. phpBB 2.0.x makes use of these arrays in order to maintain backwards compatibility with PHP 3.x and early versions of PHP 4.x which is part of the original specification.
For this reason we do not support PHP 5 as platform for phpBB. It has been reported working, so you can try it. It's a risk you will be taking though.
phpBB 2.2.x will have a miminum requirement of PHP 4.1.0 and so will not require this configuration change to be made
Hmz. Ik denk niet dat ik dat ga proberen. En ik maak gelijk maar ff een backup. Voor als de host gaat upgraden. Ik wil niet weer alles kwijt raken.
Maar goed. We zien wel
Code: Selecteer alles
<?
$sql = mysql_query("SELECT * FROM bestevanbeste WHERE name = 'CG Bandicoot'");
while ($obj = mysql_fetch_assoc($sql)) {
if (mysql_num_rows($sql) == 0) {
echo 'Huh?';
} else {
echo 'Als je het maar weet.';
}} ?>
-
V!ncent
-
Contacteer:
Bericht
door V!ncent » 17 jul 2004, 21:39
ik denk ook wel dat het geen flikkr uit maakt

-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 18 jul 2004, 09:45
In v2.0.10 zijn er enkele fixes opgenomen speciaal voor PHP5, zoals voor de $HTTP_SERVER_VARS superglobals. Deze stammen immers nog uit PHP3.
-
WebSiteNet
-
Contacteer:
Bericht
door WebSiteNet » 30 jul 2004, 18:47
Hij zal het normaal niet doen omdat phpbb niet geschreven is met super globals om ook voor ouderere servers te laten werken. php 5 vereist alleen superglobals (wel logisch ook omdat dat makkelijk is).
Wel leuk dat er in mijn vakantie 2 nieuwe versies van phpbb zijn. Ik heb wat gemist...

Laatst gewijzigd door
WebSiteNet op 25 aug 2004, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
aspoous
Bericht
door aspoous » 25 aug 2004, 08:02
Ik heb deze versie dus geprobeerd en nu kan ik wel moderators aanmaken. Het grote nadeel is dat de namen van de variabelen zijn aangepast. Dit was blijkbaar nodig om php5 compatibel te zijn, maar zo moet je ook in elke mod beginnen rondzoeken wat het nu eigenlijk moet zijn .... en dat heb ik nog niet gedaan ... dus kan ook niet zeggen of het goed te doen is of niet ....
maar het goede nieuws is dat je dus wel moderators kunt maken
aspoous