Leden starten geen nieuwe topics
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Leden starten geen nieuwe topics
Ey,
op mijn forum (100+ leden), wordt altijd snel en soms veel gereageerd op een topic. Maar de leden zelf openen geen topic. Daardoor bestaan het grootste deel van de topics uit 'wat voor pc heb je?' of 'welke muziek luister je'. Het lijkt of de leden geen nieuw topic 'durven' te openen. Jammer, want het maakt het veel leuker als de topics niet alleen van de admin en moderator's komen.
Weet iemand waarom dit zo is, of heb je dit zelf ook op je forum?
op mijn forum (100+ leden), wordt altijd snel en soms veel gereageerd op een topic. Maar de leden zelf openen geen topic. Daardoor bestaan het grootste deel van de topics uit 'wat voor pc heb je?' of 'welke muziek luister je'. Het lijkt of de leden geen nieuw topic 'durven' te openen. Jammer, want het maakt het veel leuker als de topics niet alleen van de admin en moderator's komen.
Weet iemand waarom dit zo is, of heb je dit zelf ook op je forum?
- WebSiteNet
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Net zoiets: Inmiddels 180 leden op mijn forum. Veel mensen stellen zich voor en zie je daarna bijna niet meer terug. Het zijn allemaal lurkers, ze lezen allemaal mee maar posten niks. Er is wel een vaste groep die gewoon post. Maar ondertussen klagen ze wel op een ander forum dat het saai is. Weet niet wat je daarmee moet 
Weet helaas niet waar het aan ligt.

Weet helaas niet waar het aan ligt.
@14krpm
Het is op zich heel simpel: alleen de echte vaste bezoekers, de mensen die een reputatie op willen bouwen en voor lange tijd op je forum willen blijven, posten topics. De rest reageert soms eens wat, of zelfs dat niet, simpelweg omdat ze zichzelf niet als vaste bezoeker zien. Dat zijn ze dan vaak al op andere fora.
Het komt in mijn ogen dus gewoon door een overschot aan fora, en daardoor een tekort aan bezoekers. Pas als je forum een grote groep vaste leden heeft die je forum steeds drukker en gezelliger maken worden twijfelende mensen ook overgehaald om bij die groep te gaan horen. "Als het schaap over de dam is..."
Maar inderdaad, die eerste periode is juist daarom zo moeilijk. Sommige forums komen er nooit, sommige bereiken op een gegeven moment dit punt wel. Kwestie van geluk, maar vaak ook een kwestie van inzet.
Het komt in mijn ogen dus gewoon door een overschot aan fora, en daardoor een tekort aan bezoekers. Pas als je forum een grote groep vaste leden heeft die je forum steeds drukker en gezelliger maken worden twijfelende mensen ook overgehaald om bij die groep te gaan horen. "Als het schaap over de dam is..."
Maar inderdaad, die eerste periode is juist daarom zo moeilijk. Sommige forums komen er nooit, sommige bereiken op een gegeven moment dit punt wel. Kwestie van geluk, maar vaak ook een kwestie van inzet.

-