Zeer graag advies gevraagd

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Sophie

Zeer graag advies gevraagd

Bericht door Sophie » 04 jun 2004, 09:14

Beste mensen,

Op een forum hier op internet is mijn stalker zeer actief. Hij heeft veel berichten geplaatst over mij en het is een spreekbuis geweest (en soms nog) voor zijn waanideeën ten opzichte van mij. Ook heeft hij via namen waaronder hij post duidelijk gerefereerd aan mij, dan wel aan mijn familieleden. Via justitie heb ik inmiddels aangifte gedaan, dus dat zit in de molen.

Aangezien hij geband is van dat forum door de redactie kan hij niet meer via zijn gewone IP-nummer posten. Maar zoals het een echte stalker betaamt, 'nee' is geen 'nee' voor hem en hij heeft een of andere Koreaanse proxy-server ontdekt waarmee hij alsnog zijn ban kan omzeilen en gewoon kan blijven posten.

Na tien maanden vreet ik het niet meer. De redactie is van mening dat ze zo iemand op deze manier niet kunnen weren, ik eis van hen dat na al deze ellende, zij simpelweg alle berichten gaan verwijderen die via die proxy server zijn geplaatst omdat dat per definitie bedoeld is om een ban te omzeilen.

Mijn vraag is: is dat voor een forumbeheerder moeilijk? Ik wil graag weten wat ik nu van de redactie ga eisen of dat in de praktijk ook haalbaar is.

Dit staat er onder het forum:
Powered by phpBB
Alvast zeer bedankt voor advies/hulp/tips.

Sophie

[/i]

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 04 jun 2004, 10:27

Je kunt iemand bannen op Proxy server, maar om dit in te bouwen in een phpbb forum zal er veel gemodificeerd moeten worden en ik denk niet dat een forumbeheerder dat zal doen als het om 1 specifiek geval gaat.

Zoals je al zegt heb je al aangifte gedaan, wacht dat ff af en vraag desnoods om (juridisch) advies op 1 van de vele fora hiervoor.

//Edit
Wat natuurlijk ook kan is je eigen Internet Provider op de hoogte stellen van dit voorval en hun om advies vragen. Het beste lijkt het me, wanneer je het ip-adres hebt van die persoon dat jouw Internet Provider contact op neemt met de zijne en dat zij vervolgens maatregelen nemen tegen deze persoon als dat mogelijk is.

Ik kan me een geval herinneren van iemand die bommailtjes naar 1 bepaald persoon stuurde waardoor diens computer vastliep. Nadat die een paar keer gebeurd was werd die persoon direct afgesloten... Waardoor diens grote broer dus ook geen internet meer had :evil:
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

Sophie

Bericht door Sophie » 04 jun 2004, 11:02

Hoi Donny,

Hartelijk dank voor je reactie.

Het blijkt dat mijn stalker sinds 1 juni een nieuwe provider heeft, welke weet ik dus (nog) niet. Dus daar kan ik helaas niet achteraan.

Maar mijn eigenlijke vraag was of het voor een forumbeheerder veel moeite is om berichten die geplaatst zijn via die Koreaanse proxy-server (ik weet daar verder weinig van), te verwijderen.

Met andere woorden: is dat via zo'n forum makkelijk te zien welke berichten illegaal geplaatst worden? (Bannen kan dus niet, dat weet ik, dus daar vraag ik ook niet om)

Als dat zo is, dan vind ik dat ik onderhand mag eisen dat ze die berichten stelselmatig verwijderen.

Hoop op je reactie,

groetjes,

Sophie

Aanvulling:

Zojuist ontving ik een email van de redactie van dat forum. Er staat:
Beste mevrouw xxxxxxxxxx,

U vraagt wat de moeite is stelselmatig berichten via een bepaalde
proxyserver te verwijderen. Er zijn namelijk duizenden anonieme
proxyserveradressen. Dat betekent dat meneer xxxxxxxx elke dag een
ander adres kan gebruiken. Het is dus geen doen om hem op die manier te weren.
Mijn vraag blijft dus staan: kunnen zij het verschil zien tussen berichten die gepost zijn via zo'n anonieme proxy-server en berichten die gepost zijn via 'gewone' servers?

Larz

Bericht door Larz » 05 jun 2004, 16:11

Ik dacht het niet, hoewel er misschien wel lijsten op internet staan met zulke servers.

Maar door het bannen van bepaalde servers kun je ook onbedoelt andere bezoekers weren, en dat lijkt me niet de bedoeling.
Misschien wil het beheer van dat forum de betreffende berichten handmatig verwijderen, nadat je ze voor ze hebt aangewezen? Dat lijkt me minder moeite dan complete servers verbannen.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 05 jun 2004, 16:53

Als diegene ook jouw familie leden beledigd is er dus een ding mogelijk: Het is iemand die je kent!

Als administrator/Moderator van een phpBB forum kan je bekijken als iemand een bericht geplaatst heeft wat zijn ip is en of hij meerdere berichten van een ander ip of account verstuurd heeft. Als de proxy wisselend is kan je er weinig aan doen.

plok

Bericht door plok » 05 jun 2004, 17:00

WebSiteNet schreef:Als diegene ook jouw familie leden beledigd is er dus een ding mogelijk: Het is iemand die je kent!

Als administrator/Moderator van een phpBB forum kan je bekijken als iemand een bericht geplaatst heeft wat zijn ip is en of hij meerdere berichten van een ander ip of account verstuurd heeft. Als de proxy wisselend is kan je er weinig aan doen.
Ik heb ook wel eens problemen met een "stalker" gehad, maar hij kwam op public proxy's en na een scanner in te bouwen had ik geen problemen meer.

Code: Selecteer alles

Als diegene ook jouw familie leden beledigd  is er dus een ding mogelijk: Het is iemand die je kent!
Of hij heeft een whois gedaan (alleen mogenlijk als je een .NL of .BE domein hebt} en wat onderzoek naar je familie naam gedaan :( .

Deze mensen moeten levens-lang de cel in :(

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 05 jun 2004, 17:02

Dat laatste kan alleen als je je complete stamboom op internet gezet hebt. Het lijkt me ook idioot om dat et gaan nazoeken als stalker.

plok

Bericht door plok » 05 jun 2004, 17:21

Mijn vraag is: is dat voor een forumbeheerder moeilijk? Ik wil graag weten wat ik nu van de redactie ga eisen of dat in de praktijk ook haalbaar is.
Alle beetjes helpen:

Code: Selecteer alles

http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=2961
Vraag of de forum beheerder die mod installeerd op zijn forum. Deze is binnen 5 minuten te installeren en echt niet moeilijk. Waarschijnlijk zal de stalker naar andere gaan "scannen" Maar het wordt hem toch niet makkenlijker :) .

Ik had toen zo'n persoon op mijn eigen forum was zijn echte IP met een paar screenshots via ripe gemeld. Ik weet niet of het zin gehad heeft maar ik vind dat je dan alles moet doen wat kan helpen.

Ik vind leden die via een proxy server registreren gewoon niet te vertrouwen.

Als er anoniem geantwoord op de berichten kan worden heeft het allemaal geen zin.

Vraag dan of de systeem beheerder de permissie om te posten verhoogt.
Zodat er eerst geregistreed moet worden voordat mensen kunnen posten. zodat hij dan toch steeds moet registreren. Dan kan de beheerder ook zijn email adressen bannen.

Gesloten