maximale aantal members?

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 13 jan 2004, 18:13

Met of zonder GZIP?? Maakt erg veel verschil, zonder zou mijn database dik 2x zo groot zijn.

Kharay

Bericht door Kharay » 14 jan 2004, 00:05

mosymuis schreef:Met of zonder GZIP?? Maakt erg veel verschil, zonder zou mijn database dik 2x zo groot zijn.
Nee. Dat zou die niet. GZIP bepaalt alleen de hoeveelheid data die wordt verstuurd naar de browsende bezoeker. Het pakt het datapakketje in dat over het net wordt verstuurd. Het pakt de database niet in.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 14 jan 2004, 08:19

Kharay schreef:
mosymuis schreef:Met of zonder GZIP?? Maakt erg veel verschil, zonder zou mijn database dik 2x zo groot zijn.
Nee. Dat zou die niet. GZIP bepaalt alleen de hoeveelheid data die wordt verstuurd naar de browsende bezoeker. Het pakt het datapakketje in dat over het net wordt verstuurd. Het pakt de database niet in.
Als ik mijn database download via GZIP wordt hij toch echt dik groter wanneer ik hem uitpak... :?

Kharay

Bericht door Kharay » 14 jan 2004, 13:58

mosymuis schreef:
Kharay schreef:
Als ik mijn database download via GZIP wordt hij toch echt dik groter wanneer ik hem uitpak... :?
Dat is iets geheeeeeeeeeeeel anders. Er is GZIP en er is GZIP. De GZIP in je ACP (Enable GZIP compression) pakt alleen de paketjes data in die worden verstuurd. Maar, via phpMyAdmin een backup maken en die GZIP-en, ja, dat pakt het bestand in dat je op dat moment ontvangt.
Maar sowieso is dat bestand ook niet je database. Het is een SQL dump. ASCII data, gewoon leesbaar. De daadwerkelijke database bestanden (die met zo'n dump opnieuw op te bouwen zijn) zijn gewoon binair.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 14 jan 2004, 17:21

I see... tnx voor de uitleg! :bier:

Gesloten