[verplaatst] ff Andersom: je IP niet kenbaar maken op forum

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Xtension

[verplaatst] ff Andersom: je IP niet kenbaar maken op forum

Bericht door Xtension » 17 mar 2004, 00:20

Dit klinkt heel erg vaag, maar ik wil eens iets anders proberen.

Zijn er ook 'truukjes' om een phpBB forum niet je IP-adres te laten registreren?

Dus in feite heb ik dan een website met een forum, maar ik wil niet dat er bij viewonline te zien is wat mijn IP-adres is.

Wellicht via een redirect ofzo? Door zelf een andere website te maken en daarin (een deel van) dat forum te openen?

Zijn er dus ook truukjes om je eigen IP niet overal klakkeloos mee naartoe te zenden???

ben benieuwd!

verplaatst door mosy

Inspiration

Bericht door Inspiration » 17 mar 2004, 03:12

Meer iets voor discussie dit.

Je kan via verschillende andere sites op sites komen, dat je die gebruikt als tussenstation zeg maar. Deze manier heet volgens mij cloacked of ghost surfen. Zoek er eens op op google ofzo, paar jaar geleden wel eens paar van dit soort sites gebruikt om mee op school te surfen op sites die verboden waren 8)

Voorbeelden weet ik niet meer. Was al jaren geleden en heb het sindsdien niet meer nodig gehad.

Xtension

Bericht door Xtension » 17 mar 2004, 12:25

Ik ben zelf ook nog op zoek geweest en het is me gelukt via "Anonymizer Protection", te zien op http://www.anonymizer.com.

Hier kun je op de site je gewenste website invullen en zo met een ander IP te voorschijn komen. Dit werkt, maar is nogal omslachtig eigenlijk...

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 17 mar 2004, 14:16

Dat kan idd dmv zogenaamde proxy's, anonymizer.com is een van de weinige diensten die dit gratis aanbieden. Buiten dat kan je je IP adres niet afschermen.

Naomi
Contacteer:

Bericht door Naomi » 21 mar 2004, 16:41

Of je gebruikt gewoon de proxyserver van je provider, volgens mij bieden de meeste providers er eentje; in je browserinstellingen invullen et voila.
http://opinari.nl - discussieforum

Gesloten