hoe krijg je een aantrekkelijker forum en meer bezoekers!

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
robert_waanders
Contacteer:

Bericht door robert_waanders » 31 jan 2004, 11:50

Beste P.T. (al denk ik niet dat je ouders je zo genoemd hebben :wink: )

Daar heb je het alweer.... Een forum is MEEEEER dan alleen het grafische werk of hoe lang tijd je steekt in het toepassen van mods in andere templates.
In mijn ogen is het zo dat het meer aankomt op vastberadenheid en serieus met je postings en gebruiker omgaan. Hoe vaak lees ik wel niet, "schrijf je in op mijn forum, dan schrijf ik me in op jouw forum" Daar heb je toch geen f*ck aan!
Bij elk goed draaiend forum op internet draait het om het team van beheerders & moderators en uiteraard (allerbelangrijkst) een vaste kern van gebruikers die tot elkaar gebracht worden door een hobby of interesse.
Zo maar een forum beginnen over van alles en nog wat (zoals fokzine) lukt al haast niet meer omdat die markt al helemaal volzit met zeer goed draaiende forums. Kun je nog zoveel tijd steken in mooie templates enzo , maar als er geen markt/doelgroep voor is doe je alles voor niks.

Een forum draait alleen bij de gratie van haar gebruikers, alle mods die je toepast kunnen handig zijn maar ook daar moet je goed over nadenken.

Robert (die wel er serieus lijkt ze zijn :bier: )
"Qua patet orbis, visito Roberto forum est"

http://www.modelbouwforum.nl

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 31 jan 2004, 13:42

inderdaad, een team van moderators en admins is ook zeer belangrijk.
waar ik zelf me vaak aan irriteer op dat vlak is dat "als je lid wordt, mag je moderator zijn" teksten vaak voorkomen.
verder zie ik heel vaak forums waar geen 100 leden zijn maar wel al 10 admins/moderators. dit vind ik echt overdreven. zolang mijn forum nog gewoon door de bestaande crew onderhouden kan worden, ga ik verder ook geen extra mensen aannemen.
je hebt volkomen gelijk dat de sfeer goed moet zijn. maar de sfeer merk je pas echt als je lid bent.
als ik nu op je forum kijk, (Bij wijze van) dan kan ik wel lezen wat er allemaal gebeurt, maar de echte sfeer zal ik nog niet proeven.
als ik nou op jouw forum zou komen, kijk ik gewoon van hoe het eruit ziet. als ik denk van hm, goh, ziet er leuk uit ik wordt lid, dan kijk je meer naar de grafische dingen. de sfeer merk je het best als je lid bent.

ook het onderwerp is zeer belangrijk. daar heb je volkomen gelijk in. vele mensen denken een goed forum even na te bouwen. vaak is dit 1 uurtje werk en ze denken beroemd te kunnen worden.
jouw forum scoort waarschijnlijk goed omdat er maar weinig forums over zijn volgens mij. :thumb:
dus je hebt een goed onderwerp.

mijn forum echter (muziek) is natuurlijk wat moeilijker. er zijn wel een aantal meerdere muziekforums, maar sommige zijn specifiek gericht op 1 genre. ik probeer alle soorten muziek bij elkaar te brengen en dit lukt op dit moment toch nog aardig. doormiddel van mods. probeer ik extra's toe te voegen die erg handig zijn en wat met muziek te maken hebben.
zo kan men bijv. invullen wat zijn/haar favoriete band/artiest is.
bij elk bericht kun je typen naar welk lied je luistert (apart vak) en ik heb bijv. ook een eigen Top 50.
de sfeer is er natuurlijk goed, maar de mods werken er zeker ook aan mee en die mogen vind ik ook niet over het hoofd gezien worden.

een mooie template maken en dan een onderwerp van niks hebben (zoiets zei je tenminste) is inderdaad kl*te. maar sommige mensen hebben een forum als hobby. zoals ik bijvoorbeeld. ik vind het harstikke leuk om er mee aan de gang te gaan en te kijken of ik er iets leuks mee kan. zo probeer ik ook php en mysql te leren.

maar een mooie template helpt toch zeker wel.
als je kijkt in de show-off hier, zul je zien dat men vaak over de template heeft, de mods, enz enz.
nooit/weinig hoor je over de sfeer. vaak kijkt men dus naar het grafische en vanuit daar komt een opmerkingen of registreert men zich.

nog even over mijn artikel.
mijn artikel is eigenlijk gewoon geschreven om te laten zien hoe je kunt promoten. het is niet de bedoeling om uit te leggen hoe je een goede template maakt en mods installeert. althans, dat was in eerste instantie niet de bedoeling (misschien dat het nu wel een beetje is). mijn bedoeling was gewoon om sommige forums wat te helpen met promoten. echter, ik wilde voorkomen dat men ff een forum online gooit in 5 min en dan gaat promoten. vandaar dat ik dus wat extra informatie rond templates en mods heb toegevoegd. in de volgende update zet ik er misschien wel bij van dat je ook een goed onderwerp moet hebben. aangezien je hier ook volkomen gelijk in hebt.

veel sites (ook niet-forums) echter zijn steeds meer gebaseerd op een goed uiterlijk. ga jij op een site waar alles rommelig door elkaar staat, banners staan, pop-ups om je oren vliegen en alles er lelijk uit ziet registreren of informatie opvragen? ik denk het niet...

misschien dat je het ook een beetje met kleding of zo kan vergelijken. je kijkt toch ook hoe die eruit ziet? of ga je juist passen en je denkt van hm... die zit wel lekker die pak ik? ik denk dat je dan ook eerder naar het uiterlijk kijkt hoe het eruit ziet.

hehe...
dat was me het verhaaltje wel.

groeten,
P.T. (Peter :thumb: )

robert_waanders
Contacteer:

Bericht door robert_waanders » 31 jan 2004, 14:03

Peter,

Ik geef je helemaal gelijk dat een goed uiterlijk natuurlijk ontzettend belangrijk is, de eerste indruk is toch altijd het belangrijkst he..

En inderdaad, over muziek is meer te vinden dan over modelbouw .. heel verschil in doelgroep!

Robert

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 31 jan 2004, 14:05

daar zit denk ik ook het verschil in opvattingen.
jij wint bezoekers doormiddel van het onderwerp.
ik door het uiterlijk.

Peter

robert_waanders
Contacteer:

Bericht door robert_waanders » 31 jan 2004, 14:35

Dat vind ik een mooie conclusie, sluit ik mij geheel bij aan. :bier:

Robert

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 31 jan 2004, 15:00

mooi :lol: :thumb:

succes verder met je forum!

kieke
Contacteer:

Bericht door kieke » 31 jan 2004, 15:28

tnx voor de hulp man mlaar ik denk dat eigelijk iedereen het al wel zal weten.
Wil je een zakcentje bijverdienen, klik op onderstaande url en meld je aan.. http://www.moneymiljonair.nl/registreren.php?ref=kieke1

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 31 jan 2004, 16:57

er zullen altijd wel een aantal mensen zijn die het niet weten. :lol:

Gesloten