Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
DimensioN
Bericht
door DimensioN » 29 jan 2004, 11:02
Ik heb in principe een arrogante vraag, hij komt misschien lui over, vind je dit, negeer hem dan gewoon:
Ikzelf ben nogal onhandig met het install van mod's. Ik ben al 2 fora kwijtgeraakt door iets fout te doen, en backups fout te maken, files niet te hebben gebackupped etc, dus bij deze een oproep. Welke sociaal-aangelegde persoon met een uur vrijetijd vanavond ofzo, zou mij een aantal basic mod's willen installen, zoals quik-reply, zo'n vlag van je land..dus ook in profile je land instellen ofzo...en wat basic dingetjes...
-
headout
-
Contacteer:
Bericht
door headout » 29 jan 2004, 12:17
Een uur werk? Over het algemeen heb je wel meer dan een uur werk, ook zijn het maar een paar "basic dingetjes". Wat staat er tegenover?
-
DraGonX
Bericht
door DraGonX » 29 jan 2004, 12:33
Ik help al het is Dus voor zo ver opgelost :thumb:
-
DimensioN
Bericht
door DimensioN » 29 jan 2004, 13:43
headout schreef:Een uur werk? Over het algemeen heb je wel meer dan een uur werk, ook zijn het maar een paar "basic dingetjes". Wat staat er tegenover?
als je alleen doet:
- quik reply MOD
- staff MOD
dan heb je maar 15min nodig volges mij, en daar zal DragonX voor zorgen, maar als er mensen zijn die wat meer ingewikkeldere handige mod's willen installen, ik ben pro @ photo-shop en kan pro-banners/signatures/avatars/logo's designen...dus dat krijg je ervoor trug headout..
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 29 jan 2004, 15:49
DimensioN, waarom gebruik je geen systeem als phpBB+? Of een heel ander forumsysteem, IPB of XMB bijvoorbeeld? Die hebben zaken als quick reply, icoontjes bij posts, subforums ed. al standaard aan boord.

-
DimensioN
Bericht
door DimensioN » 29 jan 2004, 15:50
mosymuis schreef:DimensioN, waarom gebruik je geen systeem als phpBB+? Of een heel ander forumsysteem, IPB of XMB bijvoorbeeld? Die hebben zaken als quick reply, icoontjes bij posts, subforums ed. al standaard aan boord.

Omdat dit de eerste keer is dat ik van die 3 dingen hoor?

-
DimensioN
Bericht
door DimensioN » 29 jan 2004, 15:54
Is er een mogelijkheid dan mijn huidige forum zonder dataverlies over te zetten?
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 29 jan 2004, 15:57
Voor forumsystemen als Invision PowerBoard en YaBBSE zijn er wel convertors beschikbaar ja, net als dat er modules zijn die alternatieve forumsystemen omzetten naar de phpBB database structuur. Hiervoor moet je even op de website van het betreffende systeem zoeken.
Hoe en of je zonder meer kunt overschakelen op phpBB+ weet ik niet, daarvoor zou een grondige database update nodig zijn. Maar de basis van de gegevens staat nog steeds op dezelfde plek als bij het normale phpBB, dus hiermee geef ik je meer kans.
-
Bas
-
Contacteer:
Bericht
door Bas » 31 jan 2004, 08:09
Als je 2.0.6 hebt kun je zo updaten naar phpBB+ hoor... Er zit een update-script bij...
-
MeDieViL
-
Contacteer:
Bericht
door MeDieViL » 31 jan 2004, 09:16
idd, ik ben het mosy eens!
als je niet goed bent in modden en van die dinge, kan je altijd een ander forumsysteem overwegen, omdat die standaard al heel goed zijn!
-
SPyKoN
-
Contacteer:
Bericht
door SPyKoN » 31 jan 2004, 10:35
DimensioN schreef:Ik heb in principe een arrogante vraag, hij komt misschien lui over, vind je dit, negeer hem dan gewoon:
Ikzelf ben nogal onhandig met het install van mod's. Ik ben al 2 fora kwijtgeraakt door iets fout te doen, en backups fout te maken, files niet te hebben gebackupped etc, dus bij deze een oproep. Welke sociaal-aangelegde persoon met een uur vrijetijd vanavond ofzo, zou mij een aantal basic mod's willen installen, zoals quik-reply, zo'n vlag van je land..dus ook in profile je land instellen ofzo...en wat basic dingetjes...
Is onmogelijk dat je 2 forums verliest zonder iets te backuppen. Je kopieert je files die moeten gewijzigd worden naar een andere map. Als deze allemaal gewijzigd zijn upload je die. Werkt het? Goed zo. Werkt het niet? Zet je oude files terug. En probeer te werken met een webeditor, met kladblok is het niet echt handig.
-
Cheeta
-
Contacteer:
Bericht
door Cheeta » 31 jan 2004, 11:38
Ehhh jullie hebben (volgens jou zeggen een super goede host)
maar geen beheerder met verstand ervan????
Ehhh beetje krom of niet?????
mzzl 8)
Don't mess with BD and save the Cheeta's!
-
DimensioN
Bericht
door DimensioN » 31 jan 2004, 12:27
heb ik zeker, maar waarom zou ik hem ermee lastigvallen?

-
headout
-
Contacteer:
Bericht
door headout » 31 jan 2004, 12:34
Cheeta schreef:Ehhh jullie hebben (volgens jou zeggen een super goede host)
maar geen beheerder met verstand ervan????
Ehhh beetje krom of niet?????
mzzl 8)
Wat heeft een hoster met de beheren van een forum te maken? Beetje krom of niet
@DimensioN: onthoud wel dat phpBB plus allerlei extra (overbodige) functies heeft, en een stuk lastiger te modden is achteraf.
-
DimensioN
Bericht
door DimensioN » 31 jan 2004, 12:36
ja ik denk ook dat ik hem zo laat, dan maar gewoon losse mod's installen..de meest elimentaire shit heb ik tog al nu