Poll op website...
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Poll op website...
Eeyz,
Is het ook mogelijk om de poll die je in een topic gebruikt ook op de website te laten zien... Eventueel alleen de resultaten of ook dat je op de site kan stemmen. Aangezien het ook mogelijk is om de actieve topic op je site te zetten lijkt me dit ook niet onmogelijk... weten jullie of het kan en zo ja... hoe dan?
Groeten Bas,
Is het ook mogelijk om de poll die je in een topic gebruikt ook op de website te laten zien... Eventueel alleen de resultaten of ook dat je op de site kan stemmen. Aangezien het ook mogelijk is om de actieve topic op je site te zetten lijkt me dit ook niet onmogelijk... weten jullie of het kan en zo ja... hoe dan?
Groeten Bas,
- WebSiteNet
- Contacteer:
Een poll zit veel ingewikkelder in elkaar dan een simpele topic. Hier een stukje uit ez portal (waar een poll van de site op kan):
Ik hoop dat je hier iets mee kan. Voor vragen kan je altijd hier terecht.
Code: Selecteer alles
//
// Fetch Poll
//
$fetchpoll = phpbb_fetch_poll($CFG['poll_forum']);
if (!empty($fetchpoll))
{
$template->assign_vars(array(
'S_POLL_QUESTION' => $fetchpoll['vote_text'],
'S_POLL_ACTION' => append_sid('posting.'.$phpEx.'?'.POST_TOPIC_URL.'='.$fetchpoll['topic_id']),
'S_TOPIC_ID' => $fetchpoll['topic_id'],
'L_SUBMIT_VOTE' => $lang['Submit_vote'],
'L_LOGIN_TO_VOTE' => $lang['Login_to_vote']
)
);
for ($i = 0; $i < count($fetchpoll['options']); $i++)
{
$template->assign_block_vars('poll_option_row', array(
'OPTION_ID' => $fetchpoll['options'][$i]['vote_option_id'],
'OPTION_TEXT' => $fetchpoll['options'][$i]['vote_option_text'],
'VOTE_RESULT' => $fetchpoll['options'][$i]['vote_result'],
)
);
}
}
function phpbb_fetch_poll($forum_sql)
{
global $db;
$sql = 'SELECT
t.*,
vd.*
FROM
' . TOPICS_TABLE . ' AS t,
' . VOTE_DESC_TABLE . ' AS vd
WHERE
t.forum_id IN (' . $forum_sql . ') AND
t.topic_status <> 1 AND
t.topic_status <> 2 AND
t.topic_vote = 1 AND
t.topic_id = vd.topic_id
ORDER BY
t.topic_time DESC
LIMIT
0,1';
if (!$query = $db->sql_query($sql))
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not query poll information', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
$result = $db->sql_fetchrow($query);
if ($result)
{
$sql = 'SELECT
*
FROM
' . VOTE_RESULTS_TABLE . '
WHERE
vote_id = ' . $result['vote_id'] . '
ORDER BY
vote_option_id';
if (!$query = $db->sql_query($sql))
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not query vote result information', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
while ($row = $db->sql_fetchrow($query))
{
$result['options'][] = $row;
}
}
return $result;
} // end func phpbb_fetch_poll
nouh, ik ben slechts een beginnende phper dus iets meer uitleg zou gewenst zijn... uitleg over de codes die ik moet plaatsen en wat ik daarin moet veranderen... Ik zou het wel heel vet vinden als het zou lukken.
Ken je de refgame al? http://www.prizee.nl!
- WebSiteNet
- Contacteer:
Het is absoluut niet makkelijk wat je vraagt. Je zal de code zo moeten bewerken dat je hem op je site kan gebruiken. Het is alleen wel nodig dat je wat van php weet.
Ik gaf 2 stukken code. Het tweede is een functie die de poll data gereed maakt voor gebruik. Het eerste gebruikt de data van die functie voor een poll.
Je zal in die functie alleen de tabelnamen moeten bewerken en het argument wat er bij zit.
In het overige stuk zal je veel moeten wijzigen. Alle html moet er bij. Dit is het lastigste stuk.
Als je zeker weet dat je dit wil kan je beter php leren (is nog leuk ook). Anders moet je het achterwege laten.
arno
Ik gaf 2 stukken code. Het tweede is een functie die de poll data gereed maakt voor gebruik. Het eerste gebruikt de data van die functie voor een poll.
Je zal in die functie alleen de tabelnamen moeten bewerken en het argument wat er bij zit.
In het overige stuk zal je veel moeten wijzigen. Alle html moet er bij. Dit is het lastigste stuk.
Als je zeker weet dat je dit wil kan je beter php leren (is nog leuk ook). Anders moet je het achterwege laten.
arno
hmmm, is er niemand die het voor mij zou willen of kunnen doen? het is echt vet om op zo'n manier je siet interactief te maken...
Ken je de refgame al? http://www.prizee.nl!
- Cheeta
- Contacteer:
hehe niet iedereen heeft tijd maar voeg me anders ff toe op msn zal kijken wat ik kan doen baddog1988@hotmail.com
mzzl 8)
mzzl 8)
Don't mess with BD and save the Cheeta's!
-
- Contacteer:
Ik heb ook wat voor je maar dan in Javascript
Plaats dit in de <head>(voor n00bies: Dus een regel onder de <head>)
Je moet alleen nog even de poll vragen en antwoorden veranderen
(ik had dit namelijk voor een jongen uit mijn klas gemaakt die een poll op zijn website wou)
Plaats dit in de <head>(voor n00bies: Dus een regel onder de <head>)
<form enctype="text/plain" name="poll" method="get" action="mailto:online@computer-cafe.nl?Subject=Poll Results: Wat vind je van mijn website">
<table border="0" bgcolor="#2495a" width="120" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr><td colspan="3" bgcolor="#2495a" align="center" valign="top"><font color="#330066" face="Times New Roman" size="2">Wat vind je van mijn website</font></td></tr><tr><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td><td bgcolor="#42495a" align="left" valign="top" width="98%"><font color="#a5c3f7" face="Times New Roman" size="2"><input type="radio" name="Vote " value=" Zeer Goed">Zeer Goed</font></td><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td></tr><tr><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td><td bgcolor="#42495a" align="left" valign="top" width="98%"><font color="#a5c3f7" face="Times New Roman" size="2"><input type="radio" name="Vote " value=" Goed">Goed</font></td><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td></tr><tr><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td><td bgcolor="#42495a" align="left" valign="top" width="98%"><font color="#a5c3f7" face="Times New Roman" size="2"><input type="radio" name="Vote " value=" Gaat Wel">Gaat Wel</font></td><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td></tr><tr><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td><td bgcolor="#42495a" align="left" valign="top" width="98%"><font color="#a5c3f7" face="Times New Roman" size="2"><input type="radio" name="Vote " value=" Slecht">Slecht</font></td><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td></tr><tr><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td><td bgcolor="#42495a" align="center" valign="middle"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td></tr><tr><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td><td bgcolor="#42495a" align="center" valign="top"><font face="Times New Roman" size="2"><font face="Times New Roman" size="2"><input type="submit" value="Stem "></font><br><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td></tr><tr><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td><td bgcolor="#808080" align="center" valign="middle" width="1%"><font face="Times New Roman" size="-2"> </font></td></tr></table>
</form>
(ik had dit namelijk voor een jongen uit mijn klas gemaakt die een poll op zijn website wou)
Wat zijn sigs toch mooi
En het email adres is online@computer-cafe.nl