verouderde versie
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
- Contacteer:
verouderde versie
Wat vinden jullie ervan dat een betaald hostingbedrijf onder de link ""tools" belooft automatisch een phpBB forum te installeren, maar dat je dan de zwaar verouderde versie 2.0.11 krijgt?
Is dit nou doodgewoon laksheid of steekt hier meer achter?
Is dit nou doodgewoon laksheid of steekt hier meer achter?
-
- Contacteer:
Okay bedankt. Ik moet ook niet te achterdochtig zijn.
Ik vroeg dit omdat een ouwe bekende van mij vandaag zo`n verouderde versie online heeft gezet.
Hem heb ik daarop gewezen.
Het is natuurlijk geen probleem om er 2.0.21 overheen te zetten, dat wil ik eventueel wel even voor hem doen. maar is er hier ergens een link te vinden die direct duidelijk maakt waaróm updaten of installatie van de meest recente versie zo gewenst (noodzakelijk) is?
Ik vroeg dit omdat een ouwe bekende van mij vandaag zo`n verouderde versie online heeft gezet.
Hem heb ik daarop gewezen.
Het is natuurlijk geen probleem om er 2.0.21 overheen te zetten, dat wil ik eventueel wel even voor hem doen. maar is er hier ergens een link te vinden die direct duidelijk maakt waaróm updaten of installatie van de meest recente versie zo gewenst (noodzakelijk) is?
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Nog even een vraag omdat ik graag correct wil informeren en omdat het voor mij ook geen dagelijkse kost is.
Stel hij heeft 2.0.21 over versie 2.0.11 heengezet.
Klopt het dan dat hij in de browser het volgende moet intypen:
http://www.zijndomein.nl/phpBB2/install ... latest.php
en dat hij daarna op de server "install" en "contrib" verwijderd?
Edit: Okay Ik ben er al uit. bedankt voor de hulp.
Stel hij heeft 2.0.21 over versie 2.0.11 heengezet.
Klopt het dan dat hij in de browser het volgende moet intypen:
http://www.zijndomein.nl/phpBB2/install ... latest.php
en dat hij daarna op de server "install" en "contrib" verwijderd?
Edit: Okay Ik ben er al uit. bedankt voor de hulp.
Bee schreef:2.0.14 bevatte geen veiligheidsupdate.paul schreef:Vanwege de vele exploits, voor de 2.0.x lijn komen alleen maar nieuwe versies bij veiligheids problemens, sinds 2.0.9 oid.
Zover mijn engels rijkt, staat hier, Deze release kent enkele bugfixes en enkel minor niet kritieke veiligheids issues, oftewel, wel een veiligheids update, geen kritiekephpBB Group announces the release of phpBB 2.0.14, the "We know we are (not) furry" edition. This release addresses some bugfixes as well as fixing some minor non-critical security issues. All issues not reported to us before being released are not credited to the founder, as usual.