Betaalde forumhost gezocht
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Betaalde forumhost gezocht
Beste leden,
Ik heb een vraagje over het phpbb forum. Momenteel heb ik een forum bij invisionfree. Dit forum wil ik overzetten naar een betaalde host, omdat
ik niet meer zo tevreden ben naar de service van invisionfree.
Nu is mijn oog gevallen op een phpbb forum. Maar is het noodzakelijk dat
ik hier een eigen server voor nodig heb? Die heb ik namelijk niet. Ik
ben eigenlijk dus op zoek naar een 'provider' waar ik een forum kan
'huren' en dat ik daar dus ook gebruik kan maken van de servers.
Wie kent zo'n 'bedrijf' ??
Groetjes en alvast bedankt
Ik heb een vraagje over het phpbb forum. Momenteel heb ik een forum bij invisionfree. Dit forum wil ik overzetten naar een betaalde host, omdat
ik niet meer zo tevreden ben naar de service van invisionfree.
Nu is mijn oog gevallen op een phpbb forum. Maar is het noodzakelijk dat
ik hier een eigen server voor nodig heb? Die heb ik namelijk niet. Ik
ben eigenlijk dus op zoek naar een 'provider' waar ik een forum kan
'huren' en dat ik daar dus ook gebruik kan maken van de servers.
Wie kent zo'n 'bedrijf' ??
Groetjes en alvast bedankt
Dan zou ik je aanraden zoeen gratis mega opslag hosting.
Alleen dat heeft flinke nadelen, geen database toegang, geen ftp toegang.
Alleen maar Forum toegang.
Waarom geen betaalde hosting waar je forum op kan zetten, en waar je zelf dient uptedate
Eigenserver je kan het ook hosten zie de volgende topics:
[ CENTRAAL ] Mijn hostingervaring
[ CENTRAAL ] Betaalde hosting
Kwestie van domeinnaam registeren, en je forum eropzetten en een database aanmaken
Succes ermee :thumb:
Alleen dat heeft flinke nadelen, geen database toegang, geen ftp toegang.
Alleen maar Forum toegang.
Waarom geen betaalde hosting waar je forum op kan zetten, en waar je zelf dient uptedate
Eigenserver je kan het ook hosten zie de volgende topics:
[ CENTRAAL ] Mijn hostingervaring
[ CENTRAAL ] Betaalde hosting
Kwestie van domeinnaam registeren, en je forum eropzetten en een database aanmaken

Succes ermee :thumb:
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Ik heb al enkele jaren een domeinnaam geregistreerd bij alpha megahosting. Ik dacht dat zij ook forumsoftware kunnen ondersteunen als ik me niet vergis.
Maar hoe gaat het dan in zijn werk (sorry ben een echte noob wat dit betreft) ???
php software dowloaden, overzetten op alphamegahosting en dan is het klaar. Of hoe werkt zoiets allemaal.
Maar hoe gaat het dan in zijn werk (sorry ben een echte noob wat dit betreft) ???
php software dowloaden, overzetten op alphamegahosting en dan is het klaar. Of hoe werkt zoiets allemaal.
Je kunt inderdaad een account aanvragen bij Alphamegawebhosting om vervolgens daar phpBB op te installeren.
http://www.phpbb.nl/index.php?pag=installeren
http://www.phpbb.nl/index.php?pag=installeren
Dat klinkt eigenlijk vrij gemakkelijk, als het ook zo gemakkelijk is ben ik al weken voor niks me suf aan het zoeken haha. Deze mail heb ik destijds van alpha terug gekregen:
Helaas kan ik geloof ik de database van invisionfree niet overzetten naar een php forum of wel?
Groetjes en vast hartelijk dank
Sorry dat ik misschien een rare vraag stel. Maar op de site staat duidelijk beschreven hoe ik php kan installeren. Maar moet ik dat dan op mijn eigen computer installeren en dan op een of andere manier overzetten naar alpha megahosting? Of gaat dat allemaal via alpha megahosting als ik de database bij hen heb besteld?PHPBB draait zonder problemen op onze servers. Je kunt zelf een MYSQL database aanmaken in het control panel. Na bestelling krijg je hier de logingegevens
Helaas kan ik geloof ik de database van invisionfree niet overzetten naar een php forum of wel?
Groetjes en vast hartelijk dank
Dankje! Wat betreft het overplaatsen. Als ik het goed heb nagekeken kan ik bij invisionfree niet in de database komen om daar een backup van te maken. Dus ik vrees dat ik dan wel alles kwijt ben. Maargoed, daar is wellicht niks aan te doen.Stef schreef:Ehm, dat word wat ingewikkeld, maar als je een database dump hebt (backup) dan is het wel mogelijk ja.
Heb je al de installatie handleiding gekeken, daar staat precies op wat je op je eigen PC en op je webruimte moet doen.
-
Wellicht kan je tegen betaling een backup van hen verkrijgen van je database?!?Als ik het goed heb nagekeken kan ik bij invisionfree niet in de database komen om daar een backup van te maken. Dus ik vrees dat ik dan wel alles kwijt ben. Maargoed, daar is wellicht niks aan te doen.
Mzzl, KoosHopeloos
In the unknown, chaos rules!
-
- Contacteer:
Heb zelf ook een hele tijd een IPB-forum gehad voordat ik overstapte naar phpBB. Voor zover ik me kan herinneren kan je in je adminpanel van IPB ook een backup maken van je database.
Deze sla je lokaal op, haal je door een converter die je kan vinden op phpbb.com en daarna kan je deze database weer inlezen op je nieuwe host waar phpBB op draait.
Heb dit zelf ook gedaan en het lijkt moeilijker dan het is. Zorg ervoor dat je een goede backup maakt van je originele IPB database voor het geval er iets mis gaat.
Deze sla je lokaal op, haal je door een converter die je kan vinden op phpbb.com en daarna kan je deze database weer inlezen op je nieuwe host waar phpBB op draait.
Heb dit zelf ook gedaan en het lijkt moeilijker dan het is. Zorg ervoor dat je een goede backup maakt van je originele IPB database voor het geval er iets mis gaat.
-
- Contacteer: