forum sponsoring vraag!

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
nl1sms

forum sponsoring vraag!

Bericht door nl1sms » 19 jun 2006, 10:05

Hoi,

Beetje rare vraag mischien... ik draai een forum die dusdanig lekker loopt dat een bedrijf geinteresseerd is in sponsoring dmv een bannerplaatsing. Helemaal geweldig natuurlijk, vooral omdat ik zelf non commercieel bezig ben en ik tot nu toe alles uit eigen zak moet betalen. (webhosting)

Ik heb gemiddeld tegen de 300 hits per dag op mijn forum. Nu is mijn vraag welk bedrag zou ik in alle redelijkheid kunnen vragen aan het bedrijf? Ik neem aan dat er hier meer mensen zitten die met een gesponsorde forum zitten. Ik heb geen flauw idee hoeveel de waarde van zoiets kan zijn.

Ik wil een banner van 920 bij 100 pixels plaatsen.

Iemand svp?

groetjes!

Stef

Re: forum sponsoring vraag!

Bericht door Stef » 19 jun 2006, 10:44

Hoi,

Je noemt dat je hier 300 hits hebt, ik neem aan dat je unieke bezoekers bedoelt want hits zijn wat anders. :-)
nl1sms schreef:Ik heb gemiddeld tegen de 300 hits per dag op mijn forum. Nu is mijn vraag welk bedrag zou ik in alle redelijkheid kunnen vragen aan het bedrijf? Ik neem aan dat er hier meer mensen zitten die met een gesponsorde forum zitten. Ik heb geen flauw idee hoeveel de waarde van
zoiets kan zijn.
Bij 300 unieke bezoekers kun je ervan uitgaan dat er ongeveer 10x geklikt word op de banner per dag. 10x10ct = 1 euro reken door naar een maand en je hebt een mooi bedrag. :-)

nl1sms

Bericht door nl1sms » 19 jun 2006, 12:27

Oops... sorry.. uiteraard heb je gelijk.... gemiddelde aantal hits per dag zit meer ergens rond de 6000 tot 12000. Het schommelt nogal. Maar is het "normaal" of "gebruikelijk" om de unieke aantal bezoekers te nemen en 10 cent per klik te gebruiken? Kan ik nog iets doen met de grote van de banner qua kosten ??? Ik heb geen flauw idee wat de standaard is en hoe je e.a.a. ook boekhoudkundig moet verantwoorden?

Ik neem aan dat zoiets niet zwart gaat?? Kan me niet voorstellen dat een bedrijf dat niet moet kunnen verantwoorden..... Moet ik belastingtechnisch nog aan eisen voldoen dat je weet ???

Greets

Nymphy

Bericht door Nymphy » 19 jun 2006, 12:35

de normale afmetingen van een bannertje zijn : 468 x 60 pixels

als je inderdaad erover denkt om dit te doen kun je het beste met dat bedrijf de rest even bepraten hoe het met betaling e.d. zit.

Ik zou dit alleszinds wel op papier allemaal zetten en door beide "partijen" tekenen. Zo hebben jullie beide altijd iets achter de hand.

Want wat doe je als je forum er bijv. een paar dagen uitligt, dat bedrijf heeft dan toch betaald.. enz.. enz.. enz..

desmarties
Contacteer:

Bericht door desmarties » 19 jun 2006, 12:41

Ons forum heeft ook een sponsor. Deze betaalt de hosting en de koffie op onze forumsontmoetingdagen. Leek ons wel zo makkelijk. Hoeven er niks aan te verdienen.
Als je per klik op de banner 10ct wil hebben, moet er ook wel geklikt worden en je moet dit dan aantonen. Teller op de site van de sponsor oid. Kan best tegenvallen.
Staat bij ons in een simpel contractje. Is voor ons belastingvrij, want ver onder het bedrag wat je bij mag verdienen. Hoe die sponsor het wegschrijft heb ik geen flauw idee van.

We hebben tussen de 100 en 150 bezoekers per dag.

nl1sms

Bericht door nl1sms » 19 jun 2006, 13:02

Bedankt voor de reacties.... ik weet gelukkig iets meer nu... toppie!

Ik hoef er ook niet veel aan te verdienen maar de hosting wil ik er in ieder geval uit hebben. Er was even een moment dat ik dollar tekens zag :wink: , maar ik hoef er ook niet aan te verdienen al wil ik er wel uithalen wat er in zit. Voor niets gaat de zon op tenslotte en het is voor een bedrijf natuurlijk wel reclame en ik draai het forum geheel in mijn eentje naast mijn werk dus een beetje compensatie zou wel prettig zijn ! :lol:

Maar inderdaad... wat doe je als het forum er buiten mijn macht om uitligt... sjees hee... denkvoer heb ik weer genoeg! hahaha

Aan de ene kant is het "klik" principe wel mooi maar als je dat heel letterlijk neemt zou je per maand dan een bedrag kunnen krijgen die variabel is omdat de aantal unieke hits variabel is. Voordeel is wel dat je dan gelijk het probleem tackled als het forum offline is. Zij hoeven dan mimmers niets te betalen. Aan de andere kant is 1 vast bedrag per jaar ongeacht het aantal kliks ook een goede optie..

Ik denk dat ik maar eens moet onderhandelen met het bedrijf..... :bier:

Wat is overigens het bedrag dat je belastingvrij mag bijverdienen? Weet iemand dat ? Het liefst zou ik het helemaal niet op willen geven :)

Gesloten