ModX

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Bee

ModX

Bericht door Bee » 06 apr 2006, 08:13

Ik weet niet sinds wanneer het bestaat (ik denk 2 dagen nu) maar er is nu een ModX sectie op phpBB.com, over de XML Mod template :D

http://www.phpbb.com/mods/modx/

Ik denk dat dit wel een vooruitgang is, omdat het mogelijk is een taalspecifiek XSL-stylesheet te gebruiken, waarmee de instructies bijvoorbeeld ook in het Nederlands getoond kunnen worden :)

En verder een standaardstructuur in mods:
Eerst SQL, dan bestanden en dan pas de bestandswijzigingen (zoals het nu in het algemeen ook al gebeurt)

Lijkt mij een vooruitgang, niet? Ik ben zeker van plan het te gaan gebruiken.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 06 apr 2006, 09:51

Zo is ff goed bekijken. Als ik zo lees, is het een vooruitgang ja :)
Step 15. Change the target-version to require at least the latest version of phpBB (2.0.20 at time
of writing) (Hint, there is also a target-release field)
Zo te zien was het dus de bedoeling dat 2.0.20 al was uitgekomen :D:D:D

het is verder erg interessant.
denk dat veel mod auteurs het gaan gebruiken.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 apr 2006, 09:59

(sorry voor dubbelpost :))

Het werkt nog niet helemaal zoals het hoort. Ik heb net (Geprobeert) de ban suite install ernaar toe te converten, dat lukt redelijk. De command line tool is er nog niet, krijg fout dat topic niet bestaat nog. De online convertor is heel langzaam.
Verder geeft de .xsl file die je nodig hebt een fout aan, ik vermoed omdat een tag niet is afgesloten. Hierdoor is de install niet op te maken, en dus ook(bijna) niet te gebruiken.
Wanneer deze laatste problemen echt opgelost zijn, dan is het naar mijn mening een beter systeem als de huidige mod template. Dit voornamelijk omdat de huidige mod template erg moeilijk om te schrijven.

Ik denk (vermoedentje :)) dat het bij de release van 2.0.20 waarschijnlijk geintruduceert wordt. Een topic erover is gister verwijderd/verplaatst vanuit mod writers disussie op phpbb.com. Denk dat dus nog niet de bedoeling is dat gezien wordt.

Stef

Bericht door Stef » 07 apr 2006, 10:27

Klopt ja, een bugmelding over ModX met meldingen die jij hierboven ook al meldde, is ook verwijdert.

Met phpBB 2.0.20 komt hij dus waarschijnlijk mee, maar dan zal dus ook ModX goed moeten werken.

Bee

Bericht door Bee » 07 apr 2006, 10:44

Jammer dat oompje Bij hem toevallig wel zag staan :lol:

The Sting

Bericht door The Sting » 07 apr 2006, 10:46

Stef schreef:Klopt ja, een bugmelding over ModX met meldingen die jij hierboven ook al meldde, is ook verwijdert.

Met phpBB 2.0.20 komt hij dus waarschijnlijk mee, maar dan zal dus ook ModX goed moeten werken.
Kun je kort in het Nederlands uitleggen, wat het nu doet of is?.
Met groet, The Sting

Bee

Bericht door Bee » 07 apr 2006, 11:00

Bij ModX worden de instructies en Meta-informatie van de mod in een XML bestand gezet. Door middel van een XSL sjabloonbestand kan de pagina in de browser weergegeven worden, met Nederlandse instructies. Ook is het mogelijk om vertalingen, opdrachten voor verschillende stijlen in hetzelfde bestand te verwerken. En als laatste is het mogelijk om een mod voor diverse talen een eigen titel en omschrijving te geven. Het voorkomt dus veel gedoe met allerlei losse bestanden.

Verder is XML makkelijker te verwerken door EasyMod.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 12 apr 2006, 09:40

Gesloten