Verzoek: Report systeem
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- XGE_Lithium
- Contacteer:
Verzoek: Report systeem
Hallo allemaal,
Er zijn al een aantal discussies geweest over het feit dat sommige mensen zelf willen Moderaten. Dus ze zijn geen Moderator, maar gedragen zich wel zo. Dat het zo niet hoeft, dat snap ik ook wel.
Zojuist heb ik nog een report gedaan via PM. Uiteraard is dat ook mogelijk, maar mij leek het wel fijn om een Report systeem op phpBB op te zetten. Hoeft maar simpel te zijn, gewoon een button/link om een bepaald topic te reporteren, aan 1 van de Moderators.
En wat ook nog erg fijn zou zijn (maar niet noodzakelijk), is een MOD, die ervoor zou zorgen dat indien een topic al gereporteerd is, het niet meer opnieuw kan gereporteerd worden (dus dat de report link dan verdwijnt o.d.).
Tis maar een idee. Graag jullie mening hierover.
Roy Dings
Er zijn al een aantal discussies geweest over het feit dat sommige mensen zelf willen Moderaten. Dus ze zijn geen Moderator, maar gedragen zich wel zo. Dat het zo niet hoeft, dat snap ik ook wel.
Zojuist heb ik nog een report gedaan via PM. Uiteraard is dat ook mogelijk, maar mij leek het wel fijn om een Report systeem op phpBB op te zetten. Hoeft maar simpel te zijn, gewoon een button/link om een bepaald topic te reporteren, aan 1 van de Moderators.
En wat ook nog erg fijn zou zijn (maar niet noodzakelijk), is een MOD, die ervoor zou zorgen dat indien een topic al gereporteerd is, het niet meer opnieuw kan gereporteerd worden (dus dat de report link dan verdwijnt o.d.).
Tis maar een idee. Graag jullie mening hierover.
Roy Dings
- Carlo Claessen
- XGE_Lithium
- Contacteer:
- Bas
- Contacteer:
Maar, als phpBB3 uit is, en er geupgrade wordt, zal report dan aangezet worden?
Dit is natuurlijk puur hypothetisch
Dit is natuurlijk puur hypothetisch

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
- Carlo Claessen
Het is eigenlijk onzin dat wij het forum moeten aanpassen omdat bepaalde gebruikers de regels niet lezen en zich niet daarnaar gedragen, toch
Die mensen zijn zelf het probleem, en als ze dan gaan klagen over dat wij niet zo moeten mekkeren over de regels is dat gewoonweg tijdverspilling
Elk forum heeft regels, dit ook, en dan is het de bedoeling dat je je er maar aan probeert te houden, en niet dat wij het forum moeten gaan aanpassen omdat zoveel mensen de regels overtreden, de regels zijn namelijk heel redelijk en duidelijk.

Elk forum heeft regels, dit ook, en dan is het de bedoeling dat je je er maar aan probeert te houden, en niet dat wij het forum moeten gaan aanpassen omdat zoveel mensen de regels overtreden, de regels zijn namelijk heel redelijk en duidelijk.
... Maar ik modereer (nog) niet.
- XGE_Lithium
- Contacteer:
Ik doelde niet zo puur op die mensen die de regels overtreden.Bee schreef:Het is eigenlijk onzin dat wij het forum moeten aanpassen omdat bepaalde gebruikers de regels niet lezen en zich niet daarnaar gedragen, tochDie mensen zijn zelf het probleem, en als ze dan gaan klagen over dat wij niet zo moeten mekkeren over de regels is dat gewoonweg tijdverspilling
Ik heb het over de mensen die het Moderator Team willen helpen door foute dingen te melden. Via een report-systeem zou zoiets fijner zijn.
- XGE_Lithium
- Contacteer:
Een ander forum waar ik een lange tijd lid ben geweest (was met IPB) had ook een report systeem. En daar was het juist de gewoonte om het in je post te vermelden (om dubbele reports te voorkomen). Maar ik zal me voortaan eraan houden :thumb:Stef schreef:Maar je hoeft dan niet in je bericht te plaatsen dat je het gemeld hebt.
van mij hoeft zo'n systeem ook niet.
en ben het eens met de stelling dat dit forum gewoon moet blijven zoals hij is!
verder ben ik het ook met bee eens, dat het niet normaal is dat het forum bewerkt moet worden door leden die zich niet aan de regels houden!
ik heb hierbij mijn twijfels of deze topic is gemaakt n.a.v mijn "waarschuwing" .
ten eerste is het niet mijn bedoeling geweest om me eige als mod te gedragen
ten tweede is het ook niet mijn bedoeling geweest om stef of een andere Mod uit te lokken voor een discussue die lijd na 0..
Ik hoop dan ook dat de Mods dit lezen, en ik zo tog nog tussen neus en lippen door mijn verhaal kwijt kan aan hun.
En nu weer back ontopic!
en ben het eens met de stelling dat dit forum gewoon moet blijven zoals hij is!
verder ben ik het ook met bee eens, dat het niet normaal is dat het forum bewerkt moet worden door leden die zich niet aan de regels houden!
ik heb hierbij mijn twijfels of deze topic is gemaakt n.a.v mijn "waarschuwing" .
ten eerste is het niet mijn bedoeling geweest om me eige als mod te gedragen
ten tweede is het ook niet mijn bedoeling geweest om stef of een andere Mod uit te lokken voor een discussue die lijd na 0..
Ik hoop dan ook dat de Mods dit lezen, en ik zo tog nog tussen neus en lippen door mijn verhaal kwijt kan aan hun.
En nu weer back ontopic!
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar