Het kuisen van de database
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Het kuisen van de database
Ik ben begonnen aan een nieuwe skin te maken voor men forum, en graag had ik die database eens volledig schoon gemaakt. Mijn forum is een redelijk druk bezocht forum, maar hoe ga ik best tewerk om die database eens volledig op te kuisen ?
Ik was van plan om die prune users mod te installeren, en zo oude gebruikers volledig uit de database te halen.
Zijn er nog dingen die ik moet toepassen ?
Ik was van plan om die prune users mod te installeren, en zo oude gebruikers volledig uit de database te halen.
- XGE_Lithium
- Contacteer:
- XGE_Lithium
- Contacteer:
Ik kwam deze MOD op internet tegen:
Datacleaning MOD
The database cleaning add-on is a mod designed to wipe out bad data from your phpBB tables. The total process time depends on your server speed and database size. This mod has been fully tested, and is bug free.
Datacleaning MOD
The database cleaning add-on is a mod designed to wipe out bad data from your phpBB tables. The total process time depends on your server speed and database size. This mod has been fully tested, and is bug free.
Re: Het kuisen van de database
CoNiO schreef:Ik ben begonnen aan een nieuwe skin te maken voor men forum, en graag had ik die database eens volledig schoon gemaakt. Mijn forum is een redelijk druk bezocht forum, maar hoe ga ik best tewerk om die database eens volledig op te kuisen ?
Code: Selecteer alles
###############################################
## Hack Title: Auto Delete Users
## Hack Version: 1.10
## Author: Nivisec (support@nivisec.com)
## http://www.nivisec.com
## Description: This hack will search for
## users who are in-active,
## have 0 posts, and/or
## do not visit very much, and
## delete them. The Admin can
## define the number of days
## before deletion happens and
## disable/enable each type.
Met groet, The Sting
Toad schreef:kui·sen (ov.ww.)
1 zuiveren van ongepaste taal of stijl => castigeren
2 [Belg., inf.] schoonmaken => reinigen

@ ts
als je wenst te kuisen dat wil dan zeggen alle topics weg ? er staat geen brol in phpbb mysql alles is nuttig normaal dus kuisen hoeft niet echt tenzij je gebruikers wenst te verwijderen of topics weg te doen ofzo ...
jawel hoor kuisen begrijp ik was reactie op idiote reactie swat doet er niet toe.
In de database staat niks die je eigenlijk niet nodig hebt. het enige wat je kan verwijderen is al je post verwijderen ... maar dan ben je ze ook kwijt.
als je mensen wilt verwijderen kun je dat eigenlijk via het ACP dusja
en anders de prune mod voor users zoals je voorsteld is wel goed.
We gebruiken hem hier tevens ook.
Begrijp niet waarom je dat zou willen
In de database staat niks die je eigenlijk niet nodig hebt. het enige wat je kan verwijderen is al je post verwijderen ... maar dan ben je ze ook kwijt.
als je mensen wilt verwijderen kun je dat eigenlijk via het ACP dusja
en anders de prune mod voor users zoals je voorsteld is wel goed.
We gebruiken hem hier tevens ook.

Begrijp niet waarom je dat zou willen

Hoi,
Ik ga er even op door.....
Hoe kan ik posts echt uit de database verwijderen?
Het prunen via phpBB doet dit niet?
Kan iemand mij dit uitleggen?
Ik wil bijvoorbeeld alle posts, die via een rss-feed in een bepaald topic zijn gemaakt, eens in de zoveel tijd uit de database halen.
In dit geval volstaat het verwijderen van alle posts van een gebruiker ook.
(de gebruiker moet echter wel blijven bestaan)
Alvast bedankt voor de reactie.
Ik ga er even op door.....
Hoe kan ik posts echt uit de database verwijderen?
Het prunen via phpBB doet dit niet?
Kan iemand mij dit uitleggen?
Ik wil bijvoorbeeld alle posts, die via een rss-feed in een bepaald topic zijn gemaakt, eens in de zoveel tijd uit de database halen.
In dit geval volstaat het verwijderen van alle posts van een gebruiker ook.
(de gebruiker moet echter wel blijven bestaan)
Alvast bedankt voor de reactie.
Kuisen is geen Nederlands Nederlands (nl-NL), maar Belgisch Nederlands (be-NL), en aangezien de meeste gebruikers hier Nederlands Nederlands (nl-NL) gebruiken, is het logisch dat je dit soort vragen krijgt.svennson schreef:jawel hoor kuisen begrijp ik was reactie op idiote reactie swat doet er niet toe.
Je probeert een discussie op verschillende plaatsen te starten, dat is niet de bedoeling. Houd het voortaan bij een onderwerp.farid schreef:Het prunen via phpBB doet dit niet?
... Maar ik modereer (nog) niet.