Meerdere groepen met een eigen stukje Forum
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Meerdere groepen met een eigen stukje Forum
Ik wil graag 1 Forum waarin 10 groepen gebruikers alleen hun eigen stukje Forum (Categorie) zien. Ik heb de hanleiding doorgelezen en van alles geprobeerd maar kom er niet uit.
Ik kan wel categorien aanmaken, en moderators benoemen, en groepen mensen aanmaken, maar krijg een categorie alleen maar onzichtbaar als ik alle topics eronder verwijder.
Kan dit wel met phpBB?
En als het kan is er een specifieke handleiding of iemand die in een paar regels tekst kan uitleggen hoe ik 1 zo'n groep aanmaak.
Ik gebruik versie 2.08
Ik kan wel categorien aanmaken, en moderators benoemen, en groepen mensen aanmaken, maar krijg een categorie alleen maar onzichtbaar als ik alle topics eronder verwijder.
Kan dit wel met phpBB?
En als het kan is er een specifieke handleiding of iemand die in een paar regels tekst kan uitleggen hoe ik 1 zo'n groep aanmaak.
Ik gebruik versie 2.08
- XGE_Lithium
- Contacteer:
Re: Meerdere groepen met een eigen stukje Forum
Als Admin kun je als het goed is altijd alles ziensupportal schreef:maar krijg een categorie alleen maar onzichtbaar als ik alle topics eronder verwijder.

-
Svennson, dit is geen uitleg natuurlijk he.
Hier kun je een hack vinden waarbij mensen een wachtwoord moeten invullen om het forum te bekijken. Ze zien dus wel dat het forum bestaat, maar kunnen niet zien welke topics (en dus posts) er in staan.
Maar ik denk dat je deze moet hebben. Die laat je bepalen aan welke mensen je welke inhoud wil geven.
Hier kun je een hack vinden waarbij mensen een wachtwoord moeten invullen om het forum te bekijken. Ze zien dus wel dat het forum bestaat, maar kunnen niet zien welke topics (en dus posts) er in staan.
Maar ik denk dat je deze moet hebben. Die laat je bepalen aan welke mensen je welke inhoud wil geven.
jep sorry ik interpreteerde het verkeerd.SFB schreef:Svennson, dit is geen uitleg natuurlijk he.
Dit script gebruikt $userdata['user_level'] die blijkbaar alleen de waarden MOD en ADMIN kan hebben. Een USER is dan waarschijnlijk iemand die geen van beide is. Het lijkt dezelfde als wat je in User Permissions Control kunt instellen.
Nu moet ik in mijn geval wel meer dan 10 verschillende waarden hebben. Ik vraag me af of het wel handig is deze variabele voor dit doel te misbruiken, en daarnaast weet ik niet hoe ik deze waarden daarin krijg? Is er geen variabele die aan een user hangt of gehangen kan worden waarin ik kwijt kan welk stukje of stukjes deze bezoeker mag zien?
Nu moet ik in mijn geval wel meer dan 10 verschillende waarden hebben. Ik vraag me af of het wel handig is deze variabele voor dit doel te misbruiken, en daarnaast weet ik niet hoe ik deze waarden daarin krijg? Is er geen variabele die aan een user hangt of gehangen kan worden waarin ik kwijt kan welk stukje of stukjes deze bezoeker mag zien?