armleg.com backup maken

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
gunskes

armleg.com backup maken

Bericht door gunskes » 25 jan 2006, 13:20

Hey,

Ik draai sinds een tijdje een forum (phpbb natuurlijk) op de gratis server van armleg.com. Die server geeft je de mogelijkheid om een phpbb forum te draaien. Zij hebben echter de software geinstalleerd, en ik maak er gebruik van.

Ik heb dus niet de mogelijkheden om software up te daten of aan te passen.
Ik zou nu graag veranderen van server, en er zelf eentje gaan draaien zodat we alles kunnen aanpassen.

Als ik naar het admin-pannel ga, en een backup wil maken van het forum (om dan later op het andere over te plaatsen) krijg ik volgend berricht:
Algemene Fout
This feature is not available

Powered by phpBB 2.0.18 © 2001 phpBB Group
Heeft er iemand een idee hoe ik er wel een backup kan van maken ? Want het hele forum herbeginnen is niet echt een optie.

Alvast bedankt,
Guns

leoncornelissen

Bericht door leoncornelissen » 25 jan 2006, 13:22

De beheerders van de site al een mailtje gestuurd? als het niet beschikbaar is zouden hun het beschikbaar kunnen maken...

gunskes

Bericht door gunskes » 25 jan 2006, 13:24

Ik zal eens proberen, maar ik vrees een beetje het ergste.

Ik had gehoopt dat er ergens een programmaatje bestaat om het van buiten af te 'rippen'. Aangezien het hier om mijn eigen forum gaat, is het natuurlijk geen echte 'rip'.

leoncornelissen

Bericht door leoncornelissen » 25 jan 2006, 16:45

nee voor jou is het geen rip maar je leest wel een database in. Je zou dus dan ook een database van een ander kunnen inlezen.

Wat je zou kunnen doen is kijken hoe de backup-script is geschreven en evt zelf een php maken die je op je ftp laad en waarmee je je database kan uitlezen

gunskes

Bericht door gunskes » 25 jan 2006, 17:15

Ik heb armleg gemaild:
Hi,

We do daily backup on all the forums.
Unfortunately, we do not give the backup to others.

Really sorry about that

regards
Dus een back up krijgen zit er niet in.

Iemand nog een idee hoe het mogelijk is?

Het probleem is dat we niet echt een ftp hebben, ik heb gewoon de link. De database staat op een ftp van armleg, maar die ken ik niet.

abcde

Bericht door abcde » 25 jan 2006, 19:16

Tja, als je geen database toegang hebt kan je er niets aan doen.

Programma die de context eraf 'rippen' zijn nutteloos in jouw geval aangezien deze de opgevraagde (geparsde) versie krijgen.

Met andere woorden, hosts die je geen database (en FTP) toegang geven, geven je ook geen mogelijk om die context te verhuizen.

O, en de database staat niet op een FTP accountje van die server. ;)
Bijna 1500 posts!

gunskes

Bericht door gunskes » 26 jan 2006, 17:08

dus als ze me de backup niet willen geven kan ik gewoon opnieuw beginnen.

Heb ik dan geen recht op mijn eigen backup file :cry:

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 26 jan 2006, 18:40

Tja dat ligt aan de voorwaarden en disclamer van armleg Maar ik vrees van jou dat je er geen recht op hebt jammer genoeg :(
Dus ik zou gewoon een andere host betaalde of gratis zoeken.

Maar hou er wel rekeing mee dat je dan helemaal opnieuw moet beginnen het is jammer maar helaas !

Succes ermee :thumb:

gunskes

Bericht door gunskes » 26 jan 2006, 19:40

Backup & Service Availability

While armleg.com try to provide 99.8% uptime monthly, we do not guarantee that our services would be available every seconds. Any network downtime, files corruption and everything that could result in damages to your website are not our responsible.

armleg will perform daily, weekly, and monthly backup for the entire site. Unfortunately, we do not provide sqldump for individual forum. This may be offered in the future for paid members only.
Het lijkt me dus dat ik geen enkel recht heb :roll:

abcde

Bericht door abcde » 26 jan 2006, 20:30

gunskes schreef:Het lijkt me dus dat ik geen enkel recht heb :roll:
Er zijn vrijwel geen remotley hosted phpBB hosting-services waar je wel een back-up krijgt.
Bijna 1500 posts!

Gesloten