bandbreedte
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

bandbreedte
Geachte phpBB-experts;
Ik heb recent een forum geïnstalleerd op http://www.juridischforum.be
Heb een hostingaccountje genomen van 5 gigabyte bandbreedte.
Na 3 dagen besloot ik mijn bandbreedte-usage eens te checken en blijkbaar zit ik al aan 178 MB.
Ik maak me een beetje zorgen over het feit of ik met die 5 Gigabyte wel toe zal komen... Wat zijn jullie ervaringen ?
PS: ik verwacht een sterke toename van de traffic de komende dagen.
dank !
Ik heb recent een forum geïnstalleerd op http://www.juridischforum.be
Heb een hostingaccountje genomen van 5 gigabyte bandbreedte.
Na 3 dagen besloot ik mijn bandbreedte-usage eens te checken en blijkbaar zit ik al aan 178 MB.
Ik maak me een beetje zorgen over het feit of ik met die 5 Gigabyte wel toe zal komen... Wat zijn jullie ervaringen ?
PS: ik verwacht een sterke toename van de traffic de komende dagen.
dank !
-
Wat je even kunt checken is of GZIP compressie is ingeschakeld in de forum configuratie (is in de admin te vinden). Dit scheelt je sowieso wat dataverkeer.
Verder is het logo op je site bovenin vrij groot (ruim 30 Kb), probeer die es wat meer te comprimeren. Dat scheelt je per pageview ook weer tientallen kb's.
Verder is het logo op je site bovenin vrij groot (ruim 30 Kb), probeer die es wat meer te comprimeren. Dat scheelt je per pageview ook weer tientallen kb's.
1 + 1 = 3
- Lady Elensar
-
-
GZIP: je merkt er inderdaad practisch niets van qua performance, maar alle pagina's worden gezipt verstuurd naar de client. Gevolg is dus dat een pagina van 100 Kb aan tekst als een gezipte pagina van 10 Kb wordt verstuurd naar de client. Alle recente clients (IE/Firefox/etc) kunnen gewoon GZIP aan en pakken hem zelf uit.
Qua plaatje comprimeren: even het logo inlezen in Photoshop en weer opslaan met save for the web in hetzelfde formaat maar dan de compressie of het aantal kleuren verminderen. Komt geen PHP aan te pas verder...
Qua plaatje comprimeren: even het logo inlezen in Photoshop en weer opslaan met save for the web in hetzelfde formaat maar dan de compressie of het aantal kleuren verminderen. Komt geen PHP aan te pas verder...

Laatst gewijzigd door Ronald Kools op 14 nov 2005, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
1 + 1 = 3
Volgens mij is het niet zo veel hoorRonald Kools schreef:GZIP: je merkt er practisch niets van qua performance, maar alle pagina's worden gezipt verstuurd naar de client. Gevolg is dus dat een pagina van 100 Kb aan tekst als een gezipte pagina van 10 Kb wordt verstuurd naar de client. Alle recente clients (IE/Firefox/etc) kunnen gewoon GZIP aan en pakken hem zelf uit.

-
-
Wat bedoel je precies? En heb je niet per ongeluk ineens hoofdletters gebruikt (bv. .JPG ipv. .jpg)? Unix is case-sensitive...Had netjes de extensie aangepast in overal_header-file
Btw. je kunt het logo ook nog wat strakker knippen... links van de letters heb je nu een stuk loze ruimte (om te centreren denk ik). Als je die eraf knipt win je nog wat bytes. Het logo geef je dan gewoon een centrering in de HTML-code mee.
Op 65% compressie is ie als het goed is zo rond de 15,5 Kb. Da's minder dan de helft van wat ie nu is terwijl de kwaliteit nog steeds zeer acceptabel is. In combinatie met GZIP denk ik dat je zorgeloos het krantenartikel kunt afwachten...

1 + 1 = 3
-
No probs.
Ik zie dat je em nu zelfs op 7,5 Kb hebt gekregen... daar is ie wel een beetje vlekkerig door geworden. Ik zou em ietsje minder comprimeren als ik jou was.
Dus even het origineel pakken en dan hetzelfde nog es doen en dan qua compressie iets minder zwaar. Dan is je logo net even wat strakker.
Wil je echt pixeln**ken, dan kun je hetzelfde geintje ook uithalen bij alle smileys en andere graphics van phpBB...

Ik zie dat je em nu zelfs op 7,5 Kb hebt gekregen... daar is ie wel een beetje vlekkerig door geworden. Ik zou em ietsje minder comprimeren als ik jou was.
Dus even het origineel pakken en dan hetzelfde nog es doen en dan qua compressie iets minder zwaar. Dan is je logo net even wat strakker.
Wil je echt pixeln**ken, dan kun je hetzelfde geintje ook uithalen bij alle smileys en andere graphics van phpBB...
1 + 1 = 3
Ik vraag me wel eens af, check je server eens compleet na.
50 MB in 3 dagen lijkt mij heel erg veel voor een net startend forum met 50 leden.
Tenzij al je leden elk topic 20 keer per dag kijken, maar ik voel me er niet goed bij als ik dit zo lees.
50 MB in 3 dagen lijkt mij heel erg veel voor een net startend forum met 50 leden.
Tenzij al je leden elk topic 20 keer per dag kijken, maar ik voel me er niet goed bij als ik dit zo lees.
[+] Isento at DeviantArt
Inderdaad... Ik zit met ruim 270 leden en gem. 300 bezoekers per dag rond de 2 gig..
[ Reptielenforum | Slangenforum ]
- Cheeta
- Contacteer:
starduzt dat is zelfs nog veel!
http://www.derbi-club.com/stats/ professioneel forum en site bijna 900 visits per dag, 1gb per dag gemiddeld,,
maar dotstorm waar staan je stats anders ik vermoed dat je een bot van google of iets dergelijks op je site hebt (zoekmachine google kan enkele gigabytes slurpen per maand)
http://www.derbi-club.com/stats/ professioneel forum en site bijna 900 visits per dag, 1gb per dag gemiddeld,,
maar dotstorm waar staan je stats anders ik vermoed dat je een bot van google of iets dergelijks op je site hebt (zoekmachine google kan enkele gigabytes slurpen per maand)
Don't mess with BD and save the Cheeta's!
waarop moet ik dan letten, Leipo ?Leipo schreef:Ik vraag me wel eens af, check je server eens compleet na.
PS: artikelis er gekomen en reactie qua bezoekers was zoals ik had gedacht.