gehackt door junior admin...

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
ik ben gek

gehackt door junior admin...

Bericht door ik ben gek » 12 jul 2005, 19:47

IK BEN GEHACKT DOOR JUNIOR ADMIN EN IK ZAL EVEN UITLEGGEN HOE DAT KOMT:
ik wou testen wat junior admin was 2 weken geleden ongeveer dus had ik acount test gemaakt en het getest hoe dat werkte ... de gebruiker test had toen alle rechten van het adminpaneel toen ik hem verdwijderde.
nu vandaag had ik weer een testacount gemaakt die weer test heet voor een betrouwbaar iemand die het uitgebreide profiel wou zien( pcp) en toen had ik het acount net een uurtje en wou hem gaan verdwqijderen dus ik ga naar het forum en zie dat al mijn mods wegzijn en dat ik geen admin meer dus blijkbaar heeft junior admin onthouden dat test alle rechten had en heeft die het nieuwe testaccount gegeven. toen had de hacker alle subforums verdwijdert en heb ik alle forumdata verdwijdert( index.php enz...) maar ik was net te laat want iedereen heeft een mailtje gekregen dat het forum stopt. dus als je een testacount maakt en die alle rechten heeft haal die eerst weg voodat je het acount verdwijdert!!!!! want inlognaam van test is test dat weet vrijwel iedereen. maar die had de rechten nog :(

ik hoop dat ik duidelijk ben en dat verder niemand zo dom is als ik...
maar waarom onthoudt junior admin dat?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 12 jul 2005, 21:01

Ik denk dat het dan in een andere tabel komt. Ik ken die mod verder niet zo goed maar dit is toch echt je eigen schuld.

Daarvan hebben ze een spreekwoord gemaakt:
"Door schade en schande wijs geworden"
:bier:

ajcied

Bericht door ajcied » 12 jul 2005, 21:33

Is het niet mogelijk om het via phpbbmyadmin het aan te passen of een backup er op te zetten?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 12 jul 2005, 21:48

Back-up terug zetten kan altijd. Daarom is het vook verstandig om back-ups te nemen.

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 13 jul 2005, 00:09

Dus als je een gebruiker met beheerders rechten verwijderd en je maakt dezelfde gebruiker opnieuw, heeft die alle rechten nog. :? :?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 13 jul 2005, 07:21

Dit waren geen beheerders rechten maar de rechten die de junior admin mod toewijst. Die worden (zoals ik al zei) denk ik in een andere tabel bewaard.

edit: typo
Laatst gewijzigd door WebSiteNet op 13 jul 2005, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

ik ben gek

Bericht door ik ben gek » 13 jul 2005, 09:06

ik vrees dat die bewaard zijn gebleven want junior admin had test alles gegeven wat ook voor de verdwijdering was

Gesloten