Hoeveel GB per maand aan dataverkeer??
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Hoeveel GB per maand aan dataverkeer??
Ik vraag me af, mijn eigen forum gebruikt veel per maand, nu ben ik voor de tuningclub een forum aan het maken.
De gehele site heeft maar 1 GB aan dataverkeer per maand.
Kan ik hier een redelijk forum op laten draaien? Of is het maar gewoon beter het helemaal niet te doen?
Er zit namelijk een site aanvast met vele foto's van auto's..
De gehele site heeft maar 1 GB aan dataverkeer per maand.
Kan ik hier een redelijk forum op laten draaien? Of is het maar gewoon beter het helemaal niet te doen?
Re: Hoeveel GB per maand aan dataverkeer??
Hmm, wordt waarschijnlijk wel erg krapjes. Het kan op zich wel, maar dan moet het geen heel actief forum zijn en niet teveel bezoekers op je site hebben. Houdt verder rekening met de compressie van je foto's.Eefjuh schreef:Kan ik hier een redelijk forum op laten draaien? Of is het maar gewoon beter het helemaal niet te doen?
Heb je het idee opgepakt er een zeer drukke community van te gaan maken, met vele foto's dan heb je na verloop van tijd een probleem. (Met je dataverkeer wel te verstaan, en mogelijk ook met je webruimte, want op een pakket met 1 GB traffic zal je wel geen honderden MB's ruimte hebben....

Mm, zal idd héél krap worden, vooral als er een site met veel foto's aan vast zit. Mijn eigen forum gebruikt nu ongeveer 1.30 gig per maand, en ik heb niet een heel actief forum 
Gzip is overigen uitgeschakeld bij mij.
Als ik jouw was zou ik het gewoon proberen, Gzip aanzetten, en als het te veel verbruikt is het jammer, misschien wat bijkopen?

Gzip is overigen uitgeschakeld bij mij.
Als ik jouw was zou ik het gewoon proberen, Gzip aanzetten, en als het te veel verbruikt is het jammer, misschien wat bijkopen?
Nopz, ik zou snel bijkopen.
Lukt je bijna nooit.
Een foto van bijv. 40 KB die je al 200 keer laat bekijken en dat keer 10 foto's ben je je bandwich al kwijt.
Lukt je bijna nooit.
Een foto van bijv. 40 KB die je al 200 keer laat bekijken en dat keer 10 foto's ben je je bandwich al kwijt.
[+] Isento at DeviantArt