Wat doe je aan te grote foto's?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Wat doe je aan te grote foto's?
Kun je mag tags stel en gemakkelijk zorgen dat te grote foto's die geplaatst zijn door leden op je forum vekleint worden?
Op het Xbox forum heb ik dat zien gebeuren namelijk, hoe gaat het in zijn werk?
Groeten Floris
Op het Xbox forum heb ik dat zien gebeuren namelijk, hoe gaat het in zijn werk?
Groeten Floris
je kunt ook zo zoeken. hoef je de naam niet voor te weten.
om je nog ff te helpen: http://www.phpbb.nl/search.php
om je nog ff te helpen: http://www.phpbb.nl/search.php
Kijk hier maar eens: http://www.phpbbhacks.com/searchresults ... rch_type=1
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.
Hoi,
Wanneer je onderstaand script in de HEAD van je pagina plakt worden alle foto's verkleint tot de maximale breedte die je aangeeft. In mijn geval is dat 468.
En in je BODY zet je:
Misschien is dit wat je bedoeld?
Groetjes Lotte.
Wanneer je onderstaand script in de HEAD van je pagina plakt worden alle foto's verkleint tot de maximale breedte die je aangeeft. In mijn geval is dat 468.
Code: Selecteer alles
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
function resize_images()
{
for (i = 0; i < document.images.length; i++)
{
while ( !document.images[i].complete )
{
break;
}
if ( document.images[i].width > 468 )
{
document.images[i].width = 468;
}
}
}
//-->
</script>
Code: Selecteer alles
onload="resize_images()"
Groetjes Lotte.
Hoi!
Beide oplossingen (MOD en script) zorgen ervoor dat de layout niet uit z'n voegen gerost wordt en dat is fraai. Maar in noodgevallen kan ik gewoon die foto eruit gooien en het lid vragen de foto te verkleinen en opnieuw te plaatsen.
Waar ik naar zoek is een werkelijke 'resizer'. Ik heb een foto van x bij y pixels en ik wil dat ze allemaal binnen de (zeg es wat) 300 x 200 blijven. Bestaat dat? Is het genoemde script op die manier aan te passen? Enerzijds door OF die aanpassing/resizing zelf te maken OF (net als bij de avatars) te zeggen 'foto is te groot, maak em eerst kleiner om em te kunnen plaatsen'.
En nog iets ... als ik iets in m'n HEAD of in m'n BODY moet doen ... Waar zitten die dan?
Groetje!
Beide oplossingen (MOD en script) zorgen ervoor dat de layout niet uit z'n voegen gerost wordt en dat is fraai. Maar in noodgevallen kan ik gewoon die foto eruit gooien en het lid vragen de foto te verkleinen en opnieuw te plaatsen.
Waar ik naar zoek is een werkelijke 'resizer'. Ik heb een foto van x bij y pixels en ik wil dat ze allemaal binnen de (zeg es wat) 300 x 200 blijven. Bestaat dat? Is het genoemde script op die manier aan te passen? Enerzijds door OF die aanpassing/resizing zelf te maken OF (net als bij de avatars) te zeggen 'foto is te groot, maak em eerst kleiner om em te kunnen plaatsen'.
En nog iets ... als ik iets in m'n HEAD of in m'n BODY moet doen ... Waar zitten die dan?
Groetje!
Mja ik doe dus nu al voor een paar leden een soort aparte pagina maken en daar een foto van 'redelijk' formaat parkeren. Maar mensen linken en plaatsen dat het een aard heeft dus ik zo zou graag iets hebben als bij de avatars. Daar kun je formaat en max bites aangeven.paulus schreef:dan zal je met de gd extensie alle plaatjes moeten gaan aanpassen, en op je eigen hosting opslaan
Kom op creatieve medeleden! Dat moet toch een eitje zijn voor jullie om dat even in elkaar te frutten

Ik betaal een goed uurtarief hoor!
en hier is me mod 
http://www.paulscripts.nl/image.zip
Het laden van het plaatje kan hierdoor wel wat vertraagd worden!
Je kan de waarde bovenin het bestand aanpassen!

http://www.paulscripts.nl/image.zip
Het laden van het plaatje kan hierdoor wel wat vertraagd worden!
Je kan de waarde bovenin het bestand aanpassen!
Hier is de MegaMuts weer ...
Hij geeft nu helemaal geen foto's meer ... Geen kleine en geen grote.
Where and when did I go wrong?
De grootte (met 2 t's Paulus) heb ik veranderd van 1024 * 8 in 'gewoon' 20000. En de hoogte en breedte in 300 en 200. Om even uit te proberen. Nx mis mee toch?
Is het mis bij het maken van de tabel? Daar snap ik nooit een hout van.
Veld Type Attributen Null Standaardwaarde Extra Actie
id int(10) Nee auto_increment
url varchar(64) Nee
cache_url varchar(64) Nee
time varchar(64) Nee 0
Dit is copy/paste. Moet je maar even een beetje scheel kijken. Is daar iets fout?
Verder alles nog een keer nagekeken maar mijn lekenoog ziet geen bijzondere afwijkingen. Helemaal geen eigenlijk.
Groetje!
Hij geeft nu helemaal geen foto's meer ... Geen kleine en geen grote.
Where and when did I go wrong?
De grootte (met 2 t's Paulus) heb ik veranderd van 1024 * 8 in 'gewoon' 20000. En de hoogte en breedte in 300 en 200. Om even uit te proberen. Nx mis mee toch?
Is het mis bij het maken van de tabel? Daar snap ik nooit een hout van.
Veld Type Attributen Null Standaardwaarde Extra Actie
id int(10) Nee auto_increment
url varchar(64) Nee
cache_url varchar(64) Nee
time varchar(64) Nee 0
Dit is copy/paste. Moet je maar even een beetje scheel kijken. Is daar iets fout?
Verder alles nog een keer nagekeken maar mijn lekenoog ziet geen bijzondere afwijkingen. Helemaal geen eigenlijk.
Groetje!