complete gebruikers gids
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
complete gebruikers gids
Hoi Allemaal,
Ik meen dat ik laatst ergens de complete gebruikersgids had gezien van phpBB dus waar het hele forum in uitgelegt staat (het script enzo bedoel ik met alle codes enzo) weet iemand toevallig waar deze stond want ik kan um zo gouw even niet terug vinden en het is toch wel erg makkelijk om deze te hebben als je een eigen style wil maken.
Alvast bedankt en,
Groetjes Frank
Ik meen dat ik laatst ergens de complete gebruikersgids had gezien van phpBB dus waar het hele forum in uitgelegt staat (het script enzo bedoel ik met alle codes enzo) weet iemand toevallig waar deze stond want ik kan um zo gouw even niet terug vinden en het is toch wel erg makkelijk om deze te hebben als je een eigen style wil maken.
Alvast bedankt en,
Groetjes Frank
-
phpBB is geschreven in PHP, en dat kun je allemaal terug vinden op http://www.php.net met uitleg en voorbeelden van alle functies.
De SQL die gebruikt is voornamelijk gericht op MySQL, maar via een omweggetje ook te gebruiken bij andere databases. Voor uitleg over SQL:
Tutorial
De SQL die gebruikt is voornamelijk gericht op MySQL, maar via een omweggetje ook te gebruiken bij andere databases. Voor uitleg over SQL:
Tutorial
-
nee niet de faq ofzo.
en ook niet het standaard php hoe dat werkt weet ik allemaal wel.
maar phpbb is opgebouwd op een speciale manier. dus bijvoorbeeld de controle voor nieuwe berichten. geeft bijvoorbeeld de code
{NEWMESSAGE} waardoor er de status komt te staan of je een bericht hebt of niet.
hiervan is ergens een overzicht met al die codes tussen de haakjes in.
en die handleiding zoek ik.
en ook niet het standaard php hoe dat werkt weet ik allemaal wel.
maar phpbb is opgebouwd op een speciale manier. dus bijvoorbeeld de controle voor nieuwe berichten. geeft bijvoorbeeld de code
{NEWMESSAGE} waardoor er de status komt te staan of je een bericht hebt of niet.
hiervan is ergens een overzicht met al die codes tussen de haakjes in.
en die handleiding zoek ik.
Daar was vroeger een handleiding voor op http://www.phpbb.com/kb , maar op de een of andere manier kan ik hem niet meer vinden.
... Maar ik modereer (nog) niet.