Fout bij mailen tijdens registreren nieuwe gebruiker
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Fout bij mailen tijdens registreren nieuwe gebruiker
Als ik een nieuwe gebruiker wil registreren, dan krijg ik steeds de onderstaande foutmelding. De bevestigings E-mail wordt dus niet verstuurd. (De gebruiker wordt overigens wel aangemaakt. )
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : D:\hshome\merlijn\stefmerlijn.nl\phpBB2\includes\emailer.php
Wat kan ik doen om dit te voorkomen?
In de configuratie maak ik geen gebruik van smtp.
Groetjes, Stef
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : D:\hshome\merlijn\stefmerlijn.nl\phpBB2\includes\emailer.php
Wat kan ik doen om dit te voorkomen?
In de configuratie maak ik geen gebruik van smtp.
Groetjes, Stef
Re: Fout bij mailen tijdens registreren nieuwe gebruiker
Ziet er uit als een thuisforum, dan moet de smtp echt aan.MerlijnS schreef:Als ik een nieuwe gebruiker wil registreren, dan krijg ik steeds de onderstaande foutmelding. De bevestigings E-mail wordt dus niet verstuurd. (De gebruiker wordt overigens wel aangemaakt. )
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : D:\hshome\merlijn\stefmerlijn.nl\phpBB2\includes\emailer.php
Wat kan ik doen om dit te voorkomen?
In de configuratie maak ik geen gebruik van smtp.
Groetjes, Stef
Met groet, The Sting
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 20:02
heb je @home ? (zo niet dan kan ik je niet helpen)Sims2creations schreef:En wat moeten we doen dan? wat is een smtp?
Ik heb dat probleem namelijk ook en ja, heb t ook op een thuisserver
Stap1: Ga naar je forum. (inloggen als admin)
Stap2: Ga naar Administratiepaneel
Stap3: Dan zoek je Configuratie op. (klik daar op)
Stap4: Gebruik SMTP Server voor email: Ja
Stap4: SMTP Server Adres vul daar nu dit in: mail.home.nl
En het probleem moet opgelost zijn !!!
Ook andere providers hebben een SMTP server, echter, deze is meestal niet toegankelijk, dat wil zeggen, je moet via hun ingebeld zijn, of een adsl/kabel verbinding hebben, of poort 25 is geblokkeerd voor andere servers dan de providerserver. Maar je hebt dus ook bijvoorbeeld:
smtp.wanadoo.nl of smtp.casema.nl
Kijk maar op de helpdesk pagina's. Zo is mijn SMTP server
smtp.premiummail.lycos.nl
smtp.wanadoo.nl of smtp.casema.nl
Kijk maar op de helpdesk pagina's. Zo is mijn SMTP server
smtp.premiummail.lycos.nl

... Maar ik modereer (nog) niet.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 20:02
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 20:02
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 20:02