User toevoegen buiten het forum om.

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
MerlijnS

User toevoegen buiten het forum om.

Bericht door MerlijnS » 07 feb 2005, 11:27

Aangezien bij mij de bevestigings-mail na het registreren van een nieuwe gebruiker op het forum niet werkt (schijnt veel voor te komen), probeer ik middels een workaround tijdelijk de users op een andere manier toe te voegen.
Dit kan ik doen vanuit mijn Delphi-programma rechtstreeks in de MySQL-database. Ik zie echter dat het password versleuteld in de database staat.

Daarnaast zou ik graag de betekenis van de verschillende velden willen weten welke verplicht zijn.

Heeft iemand suggesties voor mij.

Groetjes en bedankt voor jullie hulp,
Stef Merlijn

Stef

Re: User toevoegen buiten het forum om.

Bericht door Stef » 07 feb 2005, 12:21

MerlijnS schreef:Aangezien bij mij de bevestigings-mail na het registreren van een nieuwe gebruiker op het forum niet werkt (schijnt veel voor te komen), probeer ik middels een workaround tijdelijk de users op een andere manier toe te voegen.
Dit kan ik doen vanuit mijn Delphi-programma rechtstreeks in de MySQL-database. Ik zie echter dat het password versleuteld in de database staat.
Je kunt ook het activeren op uitloggen zetten zodat ze zich niet hoeven te activeren. Achter het password komen kan niet.
MerlijnS schreef:Daarnaast zou ik graag de betekenis van de verschillende velden willen weten welke verplicht zijn.
Hoezo? Er zijn maar 5 verplichte velden en die lijken mij eigenlijk wel duidelijk welke betekenis weet je niet?

MerlijnS

Bericht door MerlijnS » 07 feb 2005, 16:06

Bedankt voor het antwoord.

Kun je me vertellen hoe ik kan instellen dat de gebruiker de registratie niet hoeft te bevestigen?
En kun je mij aangeven welke 5 velden verplicht zijn en wat het veld user_actkey betekend?

Stef

Bericht door Stef » 07 feb 2005, 16:31

MerlijnS schreef:Kun je me vertellen hoe ik kan instellen dat de gebruiker de registratie niet hoeft te bevestigen?
:arrow: http://www.phpbb.nl/gebr_aanw_EN.php#section3_2_2_1
Account activering aanzetten - Indien ingesteld op Geen, kan een gebruiker inloggen direct na zijn/haar registratie. Indien ingesteld op Gebruiker, moet de gebruiker een geldig email adres opgeven voordat hij/zij kan inloggen. De gebruiker ontvangt een email met een activatie link. Wanneer de gebruiker op deze link klikt, wordt het account geactiveerd en kan hij/zij in loggen. Indien ingesteld op Beheerder, moet het gebruikers account worden geactiveerd door een administrator. Voor meer informatie, zie 3.5.3 Gebruikers Beheer.
MerlijnS schreef:En kun je mij aangeven welke 5 velden verplicht zijn
http://www.phpbb.nl/profile.php?mode=editprofile
Alle velden met een sterretje zijn verplicht.

MerlijnS schreef:en wat het veld user_actkey betekend?

Zou ik eerlijk gezegd niet weten... maar gewoon laten staan.

MerlijnS

Bericht door MerlijnS » 07 feb 2005, 16:51

dank je wel.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 07 feb 2005, 16:52

Daarin staat de activatie key die bij de registratie wordt aangemaakt. Als je email krijgt zie je die ook in de link staan.

Dat is om ervoor te zorgen dat je echt op je email moet kijken om de registratie te voltooien.

Gesloten