DB overzetten mislukt
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

DB overzetten mislukt
Wie kan mij helpen?
Ik had forum die was gekraakt en verloren. Nu wilde ik proberen dit forum te reconstrueerden. Heb DB opnieuw geinstalleerd en buckup gedounload in stukken via myadmin.
Nu heb ik forum terug, maar bijna zonder tekst en met Warning's. In index staan oude topics (soms, ook lege - van 01.01.1970), maar als je kijkt - daar is niks. In backup.spq heb ik wel meer tekst van users.
Alvast bedankt.
Ik had forum die was gekraakt en verloren. Nu wilde ik proberen dit forum te reconstrueerden. Heb DB opnieuw geinstalleerd en buckup gedounload in stukken via myadmin.
Nu heb ik forum terug, maar bijna zonder tekst en met Warning's. In index staan oude topics (soms, ook lege - van 01.01.1970), maar als je kijkt - daar is niks. In backup.spq heb ik wel meer tekst van users.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door lely op 16 dec 2004, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb een spatje weg gehaald, en nu ditLuuk schreef:Die errors zijn denk ik van een fout in config.php, er staan enters of spaties achter het ?> teken en dat mag daar niet.

phpBB : Critical Error
Could not query config information
Laatst gewijzigd door lely op 16 dec 2004, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Luuk, bedankt!
Met Error en Warning's - opgelost,
in conf.php stond verkeerde prefix.
Nu de inhoud van forum nog, - bijna alle topics zijn leeg...
Volgens mij, backup was niet in orde - sommige regels waren zeer lang en soms, tussen hen waren 2-3 lege stroken.
En ik heb 28 tabellen, - phpbb_disallow, - bestaat niet.
Met Error en Warning's - opgelost,
in conf.php stond verkeerde prefix.
Nu de inhoud van forum nog, - bijna alle topics zijn leeg...
Volgens mij, backup was niet in orde - sommige regels waren zeer lang en soms, tussen hen waren 2-3 lege stroken.
En ik heb 28 tabellen, - phpbb_disallow, - bestaat niet.
Als de tabellen echt corrupt zijn (meestal aangegeven als "In gebruik" in phpMyAdmin) en de REPAIR query werkt niet, ben je aangewezen op je host. Deze heeft extra reparatie mogelijkheden met de MySQL programma's op de server, of backups.lely schreef:Repareren met myadmin lukt niet, misschien kan dat handmatig?
Bedankt voor reactie, mosymuis!
Ik heb tabellen stuk voor stuk, gerepatrieerd en teksttabel apart terug gezet. Bijna alle teksten zijn terug
Maar sommige berichten zijn in de verkeerde code. De forum werkt met 5 verschillende talen en een van die talen heeft 2 verschillende codes.
Tijdens de backup heb ik van alles geprobeerd, ook interface van myadmin overgeschakeld naar die andere code. Kan dat de rede zijn voor het verkeerde eindresultaat? Of kan ik code gewoon elders in een bestand veranderen?
Ik heb tabellen stuk voor stuk, gerepatrieerd en teksttabel apart terug gezet. Bijna alle teksten zijn terug

Maar sommige berichten zijn in de verkeerde code. De forum werkt met 5 verschillende talen en een van die talen heeft 2 verschillende codes.
Tijdens de backup heb ik van alles geprobeerd, ook interface van myadmin overgeschakeld naar die andere code. Kan dat de rede zijn voor het verkeerde eindresultaat? Of kan ik code gewoon elders in een bestand veranderen?
Staat in begin van verhaal
"Ik had forum die was gekraakt en verloren. Nu wilde ik proberen dit forum te reconstrueerden. Heb DB opnieuw geinstalleerd en buckup gedounload in stukken via myadmin. "
Eindelijk alles gelukt, behalve juiste codering. Waarom is zo gegaan, begrijp ik niet, maar ja... ga paar uur extra werken.

"Ik had forum die was gekraakt en verloren. Nu wilde ik proberen dit forum te reconstrueerden. Heb DB opnieuw geinstalleerd en buckup gedounload in stukken via myadmin. "
Eindelijk alles gelukt, behalve juiste codering. Waarom is zo gegaan, begrijp ik niet, maar ja... ga paar uur extra werken.