Waar dient forum_user_group voor in de phpBB database
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Waar dient forum_user_group voor in de phpBB database
Ik ben bezig om het aanmelden op het forum synchroon te laten lopen met het aanmelden op mijn website. Alleen kom ik de tabel forum_user_group tegen in de phpBB database. Waar dient deze precies voor?
- WebSiteNet
- Contacteer:
Je hebt twee tabellen: forum_groups en forum_users.
In de eerste staan de groepen. Als je in het administratie paneel een nieuwe groep aanmaakt komt er daar een rij bij. In de tabel users staan gewoon de gebruikers van je forum.
En dan komt de tabel forum_user_group. Als je wel een hele tijd eens in databases hebt verdiept weet je gelijk wat ik bedoel als ik zeg dat het een relatie tabel is.
Als je en gebruiker aan een groep toevoegd komt daar een rij bij met de group_id en de user_id, er kunnen immers meerdere gebruikers in een groep en een gebruiker in meerdere groepen.
In de eerste staan de groepen. Als je in het administratie paneel een nieuwe groep aanmaakt komt er daar een rij bij. In de tabel users staan gewoon de gebruikers van je forum.
En dan komt de tabel forum_user_group. Als je wel een hele tijd eens in databases hebt verdiept weet je gelijk wat ik bedoel als ik zeg dat het een relatie tabel is.
Als je en gebruiker aan een groep toevoegd komt daar een rij bij met de group_id en de user_id, er kunnen immers meerdere gebruikers in een groep en een gebruiker in meerdere groepen.
STOM van meWebSiteNet schreef:Je hebt twee tabellen: forum_groups en forum_users.

Maar er wordt dus voor elke gebruiker een aparte groep aangemaakt :/ Want in de group tabel staan allemaal groepen van enkele gebruikers. Of staat er dan een instelling verkeerd? Ik kan hem niet vinden namelijk
Hmm da's lastig dan...als ik dus de aanmelding wil automatiseren moet ik dus 3 tabellen aanpassen:mosymuis schreef:Ja, dit is mogelijk omdat phpBB ook individuele permissies kan toekennen.Ebayzo schreef:Maar er wordt dus voor elke gebruiker een aparte groep aangemaakt :/
forum_groups:
Een nieuw (oplopende) groep_id van group_type 1 zonder group_name met Personal User als group_description met group_moderator op 0 en group_single_user op 1
forum_users:
De gebruiker aanmaken met oplopende ID en de rest van de waarden invullen volgens standaard formaat
forum_user_group:
Invullen met group_id van de zojuist aangemaakt personal group en de user_id van de zojuist aangemaakte gebruiker en user_pending op 0
Is dit allemaal correct?
Het enige wat ik wil doen is een nieuwe gebruiker aanmaken handmatig. Maar ik vraag me af of ik om een standaard gebruiker aan te maken zonder speciale rechten ik nog meer tabellen moet vullen dan forum_users...
Want het werkt wel op eerste gezicht maar weet niet of ik er later evt problemen mee krijg dan..
Want het werkt wel op eerste gezicht maar weet niet of ik er later evt problemen mee krijg dan..
Code: Selecteer alles
$sql = "INSERT INTO " . USER_GROUP_TABLE . " (user_id, group_id, user_pending)
VALUES ($user_id, $group_id, 0)";
$sql = "INSERT INTO " . GROUPS_TABLE . " (group_name, group_description, group_single_user, group_moderator)
VALUES ('', 'Personal User', 1, 0)";
$sql = "INSERT INTO " . USERS_TABLE . " (user_id, username, ...)
VALUES ($user_id, '" . str_replace("\'", "''", $username) . "', ...;